|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Декларация за свързани лица съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР във формат „jpg”, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z”. (Приложение № 1 от Документи за попълване).
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
2. |
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“, „xlsx“, „pdf“ или „jpg”. (Приложение № 2 от Документи за попълване);
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
3. |
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“, „7z“, „doc“ или „docs“. (Приложение № 3 от Документи за попълване);
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
4. |
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен - Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
5. |
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се сканирано във формат „pdf“, „jpg“, „zip“, „rar“ или „7z“; (неприложимо за общини и в случай, че кандидатите различни от община са вписани в ТР и Р на ЮЛНЦ)
Принципни действия:
Когато кандидатът е вписан в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, проверката се извършва служебно. КППП прикачат в ИСУН принт скрийн от извършената проверка. Когато кандидатът не е вписан в горепосоченият регистър следва да представи посочените документи.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
6. |
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
Принципни действия:
Когато кандидат е община се представя от кмета на общината. Когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
7. |
Документи доказващи липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната общината по адрес на кандидата) - представят се сканирани във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“; (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
8. |
Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор – с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „jpg“, „doc“, „docx“ или „p7s“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
9. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
10. |
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
Документът е изискуем само в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
|
Да
|
|
11. |
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
Документът е изискуем само в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
|
Да
|
|
12. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „xlsx“, „xls“, „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация. (когато е приложимо)
|
Да
|
|
13. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация. (когато е приложимо)
|
Да
|
|
14. |
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване. Приложение № 5а се представя подписано, подпечатано и сканирано във формат “pdf“, „jpg“, „jpeg“, „zip“, „rar“ или „7z“, Приложение № 5б се представя във формат във формат “xlsx“, „xls“, „zip“, „rar“ или „7z”;
В случай документът не е прикачен или е некоректно попълнен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация
|
Да
|
|
15. |
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ финансирана от ПРСР. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
16. |
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
Документът е приложим само в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
|
Да
|
|
17. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
18. |
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Представя се сканирана във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“ (когато е приложимо).
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
19. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Не
|
|
20. |
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за избор на изпълнител на дейностите по проекта.
В случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение, кандидатите възложители по ЗОП представят Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта в това число и договор с избрания изпълнител. За всеки един от извършените предварителни разходи, кандидатите възложители по ЗОП следва да представят три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. (приложимо по отношение на кандидати възложители по ЗОП за разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”). Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar”, „zip” или „7z“
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Не
|
|
21. |
Три съпоставими независими оферти
В случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение, кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят, запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar“, „7z“, „zip“, „xls“, „xlsx“, „p7s“, „p7m”;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Когато се представят 3 съпоставими независими оферти се извършва проверка за свързаност между оферентите в Търговския регистър. Като доказателство за извършване на проверката за липса на свързаност между оферентите, членовете на КППП прикачат в ИСУН 2020 разпечатка или скрийншот от Търговския регистър от извършена проверка на обстоятелствата за всеки един от оферентите.
|
Не
|
|
22. |
Оферта/и за всяка отделна инвестиция, включваща разходи по т. 1, 2 и 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.xls”. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar”, „zip”; „7z“, „xls“, „xlsx“, „p7s“ или „p7m“;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ ПО ЗОП представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 4 към условията за кандидатстване - Документи за информация. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.xls”. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Когато се представят 3 съпоставими независими оферти се извършва проверка за свързаност между оферентите в Търговския регистър. Като доказателство за извършване на проверката за липса на свързаност между оферентите, членовете на КППП прикачат в ИСУН 2020 разпечатка или скрийншот от Търговския регистър от извършена проверка на обстоятелствата за всеки един от оферентите.
|
Да
|
|
23. |
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „jpg”, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
24. |
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
25. |
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 8 от Документи за попълване. Представя се във формат „xlsx“, „xls“, „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
26. |
Декларация НСИ - Приложение № 9 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „doc“, „docx“ или „p7s”;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
27. |
Декларацията в свободен текст за дейността на кандидата (икономическа, неикономическа), в която да е посочено, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. Представя се сканирано във формат „pdf““.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
28. |
Декларация за липса на основания отстраняване по образец на МЗм – приложение към Заповед №РД09 – 365/27.04.2020 г., изм. със Заповед №РД09-441/04.06.2020г. на Ръководителя на Управляващия орган на ПРСР 2014 – 2020 г. (Приложение № 10 от документи за попълване). от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf, .zip, .rar,.7z“
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
29. |
Декларацията в свободен текст за дейността на кандидата (икономическа, неикономическа), в която да е посочено, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. Представя се сканирано във формат „pdf“.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
30. |
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
31. |
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
32. |
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
33. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за ползване върху имот за срок не по-малък от 6 г., считано от датата на подаване на проектното предложение. (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се сканирано във формат „.pdf“, „jpg“, „rar“, „7z“ или „zip“.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
34. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ (Приложение № 11 от документи за попълване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „jpg“, „doc“, „docx“ или „p7s“;
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА СМР:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“, „rar“ или „7z“.
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
2. |
Когато проектът ще се изпълнява в имот, който не е собственост на кандидата:
а) учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.;
б) документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.;
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
3. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“.
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
4. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „rar“, „7z“ или „zip“.
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
5. |
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
6. |
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „xls“, „xlsx“ и сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar“, „7z“ или „zip“;
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
7. |
Подробни количественo-стойностни сметки (КСС) за предвидените строително-монтажни работи (СМР), въз основа на проведените пазарни проучвания, чрез събиране на оферти. Представят се във формат „pdf“, „jpg“, „xlsx“ или „xls“;
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
8. |
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
9. |
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
10. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „jpg“, „jpeg“, „pdf“, „zip“, „rar“ или „7z“;
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
11. |
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
12. |
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Принципни действия: В случай документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
|
Да
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
|
Да
|
|
2. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
|
Да
|
|
3. |
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
|
Да
|
|
4. |
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:
1. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителски центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4. Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5. Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
|
Да
|
|
5. |
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
Посочва се отговор „ДА“, когато включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени дейности, които не отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване, КППП премахва тези дейности и редуцира служебно разходите по тях, като след това поставя отговор "ДА"
В случай, че нито една от включените дейности не отговаря на условията за допустимост посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП. Поставя се отговор "НЕ".
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Поставя се отговор "ДА", когато проектното предложение „НЕ ВКЛЮЧВА“ дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени дейности, които са посочени, като НЕДОПУСТИМИ в т. 13.3. от Условията за кандидатстване, КППП премахва тези дейности и редуцира служебно разходите по тях, като след това поставя отговор "ДА"
Когато, всички дейности включени в проектното предложение са недопустими съгласно т.13.3. от Условията за кандидатстване се посочва отговор „НЕ“ и КППП отхвърля проекта.
|
Да
|
|
7. |
Извършване на проверка за двойно финансиране:
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Източник на информация – ИСУН 2020, секция 12 „Прикачени електронно подписани документи“, Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение 6 от Условията за кандидатстване.
Принципни действия:
На този етап обстоятелствата, свързани с липсата на двойно финансиране на дейности ще бъдат проверявани на база декларираното, проверка в публични електронни регистри за ПП 2007 – 2014 (http://umispublic.government.bg/prProcedureProjectsInfo.aspx?op=-1&proc=-2&clear=1), за ПП 2014 – 2020 (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary) и в базата данни с одобрени проекти от МИГ „Куклен-Асеновград“. Детайлна проверка на декларираните обстоятелства ще бъде извършена също и преди сключването на договор с одобрените кандидати.
Когато на база извършената проверка в публичните електронни регистри и в базата данни на МИГ „Куклен-Асеновград“ няма данни за двойно финансиране на дейностите по проекта се поставя отговор „ДА“
В случай, че се установи двойно финансиране на дейности, проектното предложение ще бъде отхвърлено и се поставя отговор „НЕ“.
|
Да
|
|
8. |
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Принципни действия:
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия се извършва на база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата.
В случай, че не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ се поставя отговор „ДА“
При констатиране на такива се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.
|
Да
|
|
9. |
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Когато след извършване на съответните проверки и посещение на място се констатира, че в проекта не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги се поставя отговор „ДА“
Всички дейности, с изключение на свързаните с разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, за които се установи, че са стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП, се премахват служебно и бюджета на проекта се редуцира, като след това се поставя отговор "ДА".
Когато нито една от дейностите не отговаря на поставеното услови се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.
|
Да
|
|
10. |
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени разходи, които са извън посочените в т. 14.1. от Условията за кандидатстване, КППП ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.
.
В случай, че проектното предложение не включва нито едни от допустимите разходи, изброени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.
Посочва се отговор „ДА“, когато проекта включва допустими разходи посочени в т.14.1 от Условията за кандидатстване дейности (след извършване на служебни корекции от КППП, когато е приложимо)
Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
|
Да
|
|
11. |
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Поставя се отговор „ДА“, когато включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2 от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени разходи, които не отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване, КППП ще отхвърли тези разходи и ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.
В случай, че нито една от включените разходи не отговаря на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.
КППП извършва проверка за допустимост на разходите въз основа на документална проверка на прикачените към проектното предложение документи.
Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
|
Да
|
|
12. |
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Поставя се отговор „ДА“, когато проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени разходи, посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване, КППП ще отхвърли тези разходи и ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.
В случай, че всички разходи включени в проектното предложение попадат в обхвата на т. 14.3., проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.
КППП извършва проверка за допустимост на разходите въз основа на документална проверка на прикачените към проектното предложение документи.
Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
|
Да
|
|
13. |
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
|
Да
|
|
14. |
Максимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 136 906 лева (съответстващи на наличния финансов ресурс по процедурата)
|
Да
|
|
15. |
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от 9 779,00 лева (левовата равностойност на 5 000 евро)
|
Да
|
|
16. |
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
17. |
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
|
Да
|