Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Мъглиж, Казанлък, Гурково
Да
7.
Проектното предложение съдържа задължителни дейности. От Направление „Подобряване достъпа до социални и здравни услуги“;
Проектите задължително трябва да прилагат интегриран подход към нуждите на целевите групи.
Да
8.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), професиите и специалностите са включени в СППОО.
(ако е приложимо)
Да
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК),предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,  (ако е приложимо)
Да
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
11.
Целевата група е допустима.
За да бъдат допустими участниците в проектите трябва освен да са част от целевите групи, също и  да са от маргинализирани общности със социални проблеми, което се изразява в това да са също и в риск и/или жертва на дискриминация; да населяват територии, в т.ч. с ниска гъстота на населението, селски и изолирани райони, части от населени места, в които е налице концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация (висока безработица, ниски доходи, ограничен достъп до публични услуги, териториална сегрегация, пространствена изолация и др.).
Да
12.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
13.
Проектните предложения са в съответствие с общинските планове на съответната община/общини, на чиято територия ще се изпълняват дейностите и областната стратегия за интегриране на ромите в област Стара Загора 2013-2020
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е  попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър и  регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговски регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА(ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел.
Да
7.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.(неприложимо за кандидати общини)

В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	 Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. 

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали.
Да
8.
Препис от Решение на ОбС за:
подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта, съгл. ЗМСМА, когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН.
Не
9.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
10.
Бюджет (Приложение V)
Да
11.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.). Приложимо само за проекти, за които се прилага опростено отчитане на разходите чрез определяне на еднократни суми за отделните видове разходи, съгласно чл. 67, (1), т. (в) от Регламент 1303/2013 г. 
(ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ-
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора/е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
ПриложениеІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел.
Да
6.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. /неприложимо за партньори - общини/

•	В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. 

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали
Да
7.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за:
(съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, за одобряване на партньора/ите по проекта- сканирано и прикачено в ИСУН 2020;
Когато е приложимо за всяка една процедура се разписва конкретно.
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
	Доставчици на социални услуги;
	Работодатели;
	Община Мъглиж, Община Гурково и Община Казанлък извън строителните  граници на гр. Казанлък.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ Мъглиж, Казанлък, Гурково в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. Счита се, че организацията разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на общината за текущата година са по-високи от 20 % от размера на исканата БФП.
Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация през текущата година, следва да приложи счетоводен баланс за периода от регистрацията на кандидата до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга (ако е приложимо).*Извършва се служебна проверка.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП  като доставчик на социални услуги за деца - въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че кандидатът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).*Извършва се служебна проверка.
Да
7.
Кандидатът притежава ЦПО, което е регистрирано в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще провежда професионално обучение (приложимо в случай, че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Кандидатът/партньорът е предвидил да назначи всички лица от целевата група, които ще обучи по професионална квалификация. Приложимо за случаите, в които кандидатът/партньорът ще проведе самостоятелно обучението по професионална квалификация.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
1. Доставчици на социални услуги;
2. Работодатели;
3. Община Мъглиж, Община Гурково и Община Казанлък извън строителните  граници на гр. Казанлък.
4. Читалища;
5. Неправителствени организации;
6. Доставчици на здравни услуги;
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена през текущата година организация, следва да приложи счетоводен баланс за периода от регистрацията до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване
Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. Счита се, че организацията разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на общината за текущата година са по-високи от размера на средствата, които ще разходва партньорът (БФП) по проекта.
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги,  регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга.  (ако е приложимо)
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга.
*Извършва се служебна проверка.
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че партньорът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).  
*Извършва се служебна проверка.
Да
7.
В случай че в проектното предложение се предвижда, партньорът, който притежава Център за професионално обучение (ЦПО), с активна лицензия от НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда/т обучението/та да проведе самостоятелно обучението/та по проекта, то същият следва да обучи в професионална квалификация поне толкова представители на целевата група, колкото се предвижда да наеме след обучението (ако е приложимо)
Да