Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
ФИНАНСОВ, ТЕХНИЧЕСКИ И АДМИНИСТРАТИВЕН КАПАЦИТЕТ
10.00
Критерий Максимален праг (20.00)
1.
Опит на кандидата и партньорите в управлението на 
проекти и/или в сферата на заложените дейности.

Реализирани повече от един проект, сходни по тип и обхват с настоящето проектно предложение, осъществени в партньорство, с видими и устойчиви резултати -5 т.

Поне един осъществен проект, сходен по тип и обхват с настоящето проектно предложение-3 т.

Поне 1 година опит в изпълнението на дейности, подобни на тези, включени в настоящето проектно предложение -1 т.
5.00
2.
Опит на екипа за управление на проекта

Екипът за управление на проекти има повече от 3 години опит в сходни проекти и дейности -5 т.

Екипът за управление на проекти има повече от 1 година опит в сходни проекти и дейности-3 т.

Екипът за управление на проекти има по-малко от 1 година опит в сходни проекти и дейности-1 т.
5.00
3.
Финансови възможности за реализиране на проекта

Кандидатът и партньорите разполагат с добри финансови възможности на база годишни финансови отчети за последните две години на стойност равна или по-висока от исканото финансиране и/или са изпълнявали проекти с бюджет от 100 000 до 200 000 евро-10 т.

Кандидатът и партньорите разполагат с добри финансови възможности на база годишни финансови отчети за последните две години на стойност равна или по-висока от исканото финансиране и/или са изпълнявали проекти с бюджет от 20 000 до 100 000 евро-6 т.

Кандидатът и партньорите разполагат с добри финансови възможности на база годишни финансови отчети за последните две години на стойност равна или по-висока от исканото финансиране и/или са изпълнявали проекти с бюджет до 15 000 евро-2 т.
10.00
II. Група Праг за преминаване
ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО
25.00
Критерий Максимален праг (40.00)
1.
Съответствие и принос на проектното предложение 
към ОП НОИР

Проектното предложение напълно съответства на целите на конкретната операция на ОП НОИР и допринася за постигането им-10 т.

Проектното предложение частично съответства на целите на конкретната операция на ОП НОИР и частично допринася за постигането им-6 т.

Проектното предложение слабо съответства на целите на конкретната операция на ОП НОИР и приноса му за постигането им не е достатъчно добре обоснован-2 т.
10.00
2.
Съответствие и принос към стратегия за ВОМР и други общински документи

Проектното предложение напълно съответства и допринася за изпълнение на Стратегията ВОМР и други общински, стратегически документи (ако са приложени такива)-5 т.

Проектното предложение частично съответства и частично допринася за изпълнение на Стратегията ВОМР и други общински, стратегически документи (ако са приложени такива)-3 т.

Проектното предложение слабо съответства на целите на конкретната операция на Стратегията ВОМР и други общински, стратегически документи (ако са приложени такива) и приноса му за постигането им не е достатъчно добре обоснован-1 т.
5.00
3.
Иновативност и добри практики

Проектното предложение има ярко изразен иновативен характер и/или утвърждава добри практики-5 т.

Проектното предложение частично има иновативен характер и/или по-слабо прилага добри практики-3 т.

Проектното предложение има слабо изразен иновативен характер и/или слабо прилага добри практики -1 т.
5.00
4.
Описание на дейностите

1.Заложените дейности допринасят към задоволяване на потребности на обоснованите целеви групи
2.Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на операцията 
3.Заложените дейности имат иновативен характер и/или надграждащ/мултиплициращ ефект в обхвата на МИГ
4. Заложените дейности отговарят на капацитета на кандидата и партньорите
5. Описанието на дейностите ясно разграничава проекта от сходни по характер проекти, финансирани по ОП РЧР (например: бенефициентът ще работи с родителите в рамките на детската градина/училище като включва само такива дейности/теми, по които същите родители не са обхванати от ОП РЧР); предвидени са източници за информация, доказващи разграничението (присъствени списъци, декларации и др.)-10 т.

Три от горните критерии са изпълнени-6 т.

Един от горните критерии е изпълнен-2 т.
10.00
5.
План за действие

1.Планът за действие има времеви график, който отчита време за подготовка на дейности (вкл. Процедури за избор на изпълнител)
2.Планът за действие е балансиран и реалистичен съобразно спецификата на дейностите (напр. Учебна година, ваканции, др.) и продължителността на проекта
3.Планът за действие отразява логическата връзка на целите и дейностите на проекта
4.Планът за действие отразява предвидимите рискове при изпълнението на проекта (напр. Евентуални закъснения при процедури по ЗОП, при проверка за недопускане на финансиране на икономически дейности, проверки за двойно финансиране и за режим на държавни помощ)-5 т.

Два от горните критерии са изпълнени-3 т.

Един от горните критерии е изпълнен-1 т.
5.00
6.
Целеви групи

Целевите групи отговарят на разработената от МОН методика (система от критерии) за определяне на децата и учениците, за които съществува риск от образователно изключване и на които следва да се осигури допълнителна помощ за преодоляване на този риск
2.Целевите групи имат числови стойности 
3.Целевите групи попадат в обхвата на операцията и работата на избраните партньори-5 т.

Два от горните критерии са изпълнени-3т.

Един от горните критерии е изпълнен-1т.
5.00
III. Група Праг за преминаване
УСТОЙЧИВОСТ
5.00
Критерий Максимален праг (10.00)
1.
Мултиплициращ ефект

1.Проектът предлага възможност за мултиплициране и добавяне на стойност към съществуващи дейности и услуги
2. Проектът предлага механизъм за мултиплициране – сред други групи, територии, бенефициенти/партньори
3.Предвидените дейности за информираност и публичност допринасят за мултиплициращ ефект от проекта-5 т.

Два от горните критерии са изпълнени-3 т.


Един от горните критерии е изпълнен-1 т.
5.00
2.
Резултати

1.Финансова устойчивост след приключване на проекта
2.Институционална устойчивост след приключване на проекта
3.Устойчивост на въздействието върху целевите групи след приключване на проекта-5 т.

Два от горните критерии са изпълнени-3 т.

Един от горните критерии е изпълнен-1 т.
5.00
IV. Група Праг за преминаване
БЮДЖЕТ
20.00
Критерий Максимален праг (30.00)
1.
Логическа обвързаност, целесъобразност и
ефикасност на разходите

Налице е пълна логическа обвързаност на разходите с дейностите и насоченост към постигане на резултатите -10 т.

Налице е частична логическа обвързаност на разходите с дейностите и насоченост към постигане на резултатите-6 т.

Налице е слаба логическа обвързаност на разходите с дейностите и насоченост към постигане на резултатите-2 т.
10.00
2.
Разходите са реалистични и съобразени с пазарните цени

Планираните разходи са съобразени с количеството, качеството и своевременното изпълнение на дейностите за постигане на резултатите по пазарни цени-10 т.

Планираните разходи са съобразени с дейностите и резултатите без да отразяват динамиката в пазарните цени-6 т.

Планираните разходи са съобразени с пазарните цени, без да отразяват количеството и качеството на заложените дейности и резултати-2 т.
10.00
3.
Разходите спазват принципите за ефективност

Заложените разходи са планирани за постигане на оптимален ефект на единица разход спрямо заложените цели-10 т.

. Заложените разходи са планирани за постигане на добър ефект на единица разходи спрямо заложените цели-6 т.

Заложените разходи са планирани за постигане на задоволителен ефект на единица разходи спрямо заложените цели-2 т.
10.00
V. Група Праг за преминаване
Специфични критерии за МИГ
0.00
Критерий Максимален праг (100.00)
1.
Проектът включва като целева група деца до 6 год.
25.00
2.
Проектът включва дейности насочени към застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства или за отпаднали от училище  с цел реинтегриране в образователната система
25.00
3.
Проектът включва дейности  насърчаващи участието  на родителите в образователния процес
25.00
4.
Проектът включва провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност с цел преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност
25.00
Праг за преминаване: 60.00 Максимален праг: 200.00