Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
	
ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан с КЕП от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено лице
Не
2.
	
ПРИЛОЖЕНИЕ I: Декларация на кандидата/партньора
Не
3.
ПРИЛОЖЕНИЕ II: Декларация на кандидата/партньора за администрации
Не
4.
ПРИЛОЖЕНИЕ III: Декларация за минимални и държавни помощи, подписана от представляващия конкретния бенефициент/партньор/ите /ако е приложимо/
Не
5.
	
Към проектното предложение са приложени изброените в т. 20 от Условията за кандидатстване подкрепящи документи
Не
II. Група
ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Конкретният бенефициент по процедурата е един от изброените:
- Министерство на труда и социалната политика;
- Второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика; 
- Държавно предприятие „Българо-германски център за професионално обучение”ю
- Национален осигурителен институт
И
фигурира сред допустимите бенефициенти по съответните инвестиционни приоритети, за които кандидатства (съгласно т. 9.1 от Условията за кандидатстване)
, в съответствие с посочените в т. 9 от Условията за кандидатстване изисквания.

Допустимо е отделни звена от структурата на кандидатите, с изключение на Главна дирекция „Европейски фондове, международни програми и проекти“ в МТСП да кандидатстват чрез юридическото лице и да получат финансиране за различни проекти и дейности. Единствено в този случай, един и същи конкретен бенефициент може да получи повече от една безвъзмездна финансова помощ по настоящата процедура.
Да
2.
В проекта е включен задължително чуждестранен партньор - институция (съгласно определението в т. 10.2 от Условията за кандидатстване) от минимум още една държава-членка на Европейския съюз
Да
3.
Партньорите фигурират като допустим бенефициент за съответния инвестиционен приоритет, по който е разработено проектното предложение. Допустимите организации по съответните инвестиционни приоритети са посочени в т. 9.1 от Условията за кандидатстван
Не
4.
	
Партньорите предлагат специфични умения и опит, иновативни подходи при изпълнението на дейностите и др., който биха допринесли за по-доброто изпълнение на проекта, отколкото ако не бяха привлечени в него, съгласно описаното в т. 11.4 от Формуляра за кандидатстване
Не
5.
Българският/ите партньор/и по процедурата е/са учреден/и и регистриран/и съгласно действащото българско законодателство и има/т седалище на територията на България (ако е приложимо)
Не
6.
Българският/ите партньор/и е/са избран/и на база публична и прозрачна процедура за избор – съгласно информацията в приложените от кандидата доказателства за проведената процедура за избор на партньор /публикувана обява/покана за избор/ (ако е приложимо)
Не
7.
Чуждестранният/ите партньор/и е/са учреден/и и регистриран/и съгласно действащото общностно законодателство и има/т седалище на територията друга страна-членка на ЕС.
Да
8.
Продължителността на проекта не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване
Не
9.
	
Целите на проекта са допустими
Не
10.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват
Не
11.
В проектното предложение са включени задължителните дейности, изброени в т.11 от Условията за кандидатстване
Не
12.
Целевата група е допустима
Не
13.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е допустима
Не
14.
Заложени са положителни целеви стойности, различни от “0” за всички индикатори
Не
15.
В проектното предложение има пълно съответствие между инвестиционен приоритет и неговите допустими кандидати/партньори, специфична цел и целева група.
Не
16.
Кандидатите Държавно предприятие „Българо-германски център за професионално обучение” и Център за развитие на човешките ресурси и регионални инициативи отговарят на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Не
17.
Конкретните бенефициенти/български и чуждестранни партньори, които са първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджет попадат извън обхвата на чл. 107, пар. 1 от ДФЕС съответно извън обхвата на правилата по държавните помощи – съгласно информацията в представения анализ, касаещ специфичната дейност на съответния орган
За партньорите – приложимо само, в случай че разходват средства по проекта
Не
18.
	
Българските и чуждестранни партньори, различни от държавна и общинска администрация - първостепенен и второстепенен разпоредител с бюджет - отговарят на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013, а именно:
1. Дейността, за която партньорът ще се финансира, не е в някоя от следните области:
а) областта на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕС) № 1379/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013г. относно общата организация на пазарите на продукти от риболов и аквакултури, за изменение на регламенти (ЕО) № 1184/2006 и (ЕО) № 1224/2009 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕО) № 104/2000 на Съвета (ОВ L 354 от 28.12.2013 г.);
б) областта на първичното производство на селскостопански продукти.

2. Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка. 
Обстоятелства, свързани с изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 се приемат на етап оценка на декларативен принцип. Подробната проверка на декларираните обстоятелства ще се извършва преди сключването на административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, съгласно т. 22.1. от Условията за кандидатстване.
Приложимо само за партньори, които разходват средства по проекта
Не
III. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Капацитет
Кандидатът разполага с достатъчен капацитет за изпълнение на проекта, в съответствие с т. 9 от Условията за кандидатстване
Критерий Води до отхвърляне
1.
Административен – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема на заложените дейности по проекта.
Не
2.
Финансов капацитет на кандидата - Кандидатът може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта. 
В случаите, в които кандидат е първостепенен разпоредител с бюджет, това обстоятелство се проверява служебно.
В случаите, в които кандидат е второстепенен разпоредител с бюджет, това обстоятелство се доказва с писмо за подкрепа от съответния първостепенен разпоредител, с което се потвърждава, че конкретния бенефициент разполага с необходимия финансов ресурс за текущата финансова година за изпълнението на проекта, който е по-висок от размера на исканата безвъзмездна финансова помощ.
В случаите, в които кандидатът е различен от първостепенен и второстепенен разпоредител с бюджет, се оценява финансов капацитет съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година.
Не
3.
Финансов капацитет на партньора/ите - Приложимо само в случаите, когато партньорът/ите разходва/т средства по проекта. 
В случаите, в които български партньор е първостепенен разпоредител с бюджет, това обстоятелство се проверява служебно. 
В случаите, в които чуждестранен партньор е първостепенен разпоредител с бюджет, това обстоятелство се проверява чрез предоставената информация към проектното предложение с размера на утвърдените разходи по бюджета на първостепенния разпоредител, за текущата финансова година, който е по-висок от размера на исканата безвъзмездна финансова помощ, която се разходва от партньора. 
В случаите, в които партньор е второстепенен разпоредител с бюджет, това обстоятелство се доказва с писмо за подкрепа от съответния първостепенен разпоредител, с което се потвърждава, че партньорът разполага с необходимия финансов ресурс за текущата финансова година за изпълнението на проекта, който е по-висок от размера на исканата безвъзмездна финансова помощ, която се разходва от партньора.
В случаите, в които партньорът е различен от първостепенен и второстепенен разпоредител с бюджет, се оценява финансов капацитет съгласно:
- приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година – за българските партньори
или
- релевантен счетоводен документ, регламентиран от Международните или Националните счетоводни стандарти на съответната държава членка, за текущата година – приложимо за чуждестранните партньори.
Оценява се финансовият капацитет на всеки от партньорите поотделно (за които е приложимо).
/Ако е приложимо/
Не
4.
Оперативен – Кандидатът има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение. 
(Това обстоятелство се проверява чрез предоставената информация в т. 11.3 във Формуляра за кандидатстване)
Не
5.
Партньор/-и притежава/т поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Не
IV. Група
	
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описание и обосновка на целите на проекта 
•	Формулираните конкретни цели са в съответствие с целите на процедурата;
•	Заложените цели, които са в съответствие с целите на процедурата, са насочени към решаване проблемите на целевите групи, съгласно Условията за кандидатстване;
•	Налице е връзка между целите, които са в съответствие с целите на процедурата и предвидените резултати по проекта.
Не
2.
	
Описание на целевите групи по проекта и техните нужди
•	Целевите групи са конкретизирани – посочени са специфичните им характеристики съгласно Условията за кандидатстване;
•	Целевите групи са количествено определени;
•	Нуждите на целевите групи са идентифицирани.
Не
V. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Методика и организация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съответствие на дейностите с целите и очакваните резултати
•	Дейностите са насочени към постигане на целите; 
•	Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта показатели;
•	Описани са детайлно дейностите, начините и етапите за изпълнението им
•	Поне една иновативна практика е идентифицирана и/или трансферирана
Не
2.
Яснота на изпълнение на дейностите
•	В описанието на дейностите са посочени начало и продължителност за изпълнение на всяка дейност;
•	Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен;
•	Има логическа последователност в изпълнението на дейностите
Не
3.
Готовност за стартиране на проекта
•	Изпълнени са всички предпоставки за стартиране на проекта; 
•	Идентифицирани са ключовите рискове, които биха повлияли върху изпълнението на проекта и са описани мерките, които ще бъдат предприети за намаляване или преодоляване на тяхното въздействие.
Не
VI. Група
	
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Бюджет и ефективност на разходите - Ефективност, ефикасност и икономичност на разходите и структурираност на бюджета
Критерий Води до отхвърляне
1.
	
- Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи като всички разходи съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнението им.
- Предвидените разходи водят до своевременното, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта.
- Заложените ограничения на разходите по схемата са спазени при формиране на бюджета. 
- Заложените стойности са планирани в съответствие с разходите, предвидени по дейности. 
-В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи и разходите са разпределени правилно по заложените в проекта области на интервенция
Не