Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Поморие.
Да
7.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности.

Проектите задължително трябва да прилагат интегриран подход към нуждите на целевите групи.
Да
8.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), професиите и специалностите са включени в СППОО.
 (ако е приложимо)
Не
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,  (ако е приложимо)
Не
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
11.
Целевата група е допустима.
За да бъдат допустими участниците в проектите трябва освен да са част от целевите групи, също и  да са от маргинализирани общности със социални проблеми, което се изразява в това да са също и в риск и/или жертва на дискриминация; да населяват територии, в т.ч. с ниска гъстота на населението, селски и изолирани райони, части от населени места, в които е налице концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация (висока безработица, ниски доходи, ограничен достъп до публични услуги, териториална сегрегация, пространствена изолация и др.).
Да
12.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
13.
Проектните предложения са в съответствие с общинските планове и областните стратегии.
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър и  регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговски регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел.
Да
7.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. (неприложимо за кандидати общини)

В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива. В случай че кандидатите не са представили в НСИ финансови отчети за предходната финансова година, следва да приложат Счетоводния баланс в секция 12 на ИСУН 2020 на етап подаване на проектно предложение.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	 Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. 

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали.
За кандидати общини се извършва служебна проверка в Закона за държавния бюджет.
Да
8.
Препис от Решение на ОбС за:
подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта, съгл. ЗМСМА, когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН.
Не
9.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
10.
Бюджет (Приложение V) с попълнен вариант на бюджета в зависимост от посоченото в т. 14.3 от настоящите Условия за кандидатстване
Да
11.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.). Приложимо само за проекти, за които се прилага опростено отчитане на разходите чрез определяне на еднократни суми за отделните видове разходи, съгласно чл. 67, (1), т. (в) от Регламент 1303/2013 г. 
(ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора/ е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър  и регистър на юридическите лица с нестопанска цел.
Да
6.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.   /неприложимо за партньори - общини/

•	В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.  В случай че партньорите не са представили в НСИ финансови отчети за предходната финансова година, следва да приложат Счетоводния баланс в секция 12 на ИСУН 2020 на етап подаване на проектно предложение.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. 

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали 
За партньори общини се извършва служебна проверка в Закона за държавния бюджет.
Да
7.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за:
(съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, за одобряване на партньора/ите по проекта- сканирано и прикачено в ИСУН 2020;
Когато партньорът е община, тя трябва да представи Решение на Общинския съвет за одобряване на партньорство за кандидатстването по проекта.
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
	Доставчици на социални;
	Работодатели;
	Община Поморие.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ Поморие в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. Счита се, че организацията разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на общината за текущата година са по-високи от 20 % от размера на исканата БФП. 
Когато кандидатът е новорегистрирана/ новосъздадена организация през текущата година, следва да приложи счетоводен баланс за периода от регистрацията на кандидата до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги по реда на действащото национално законодателство като доставчик на социална услуга.

*Извършва се служебна проверка.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги по реда на действащото национално законодателство като доставчик на социална услуга за деца - въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че кандидатът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП). *Извършва се служебна проверка.
Да
7.
Кандидатът притежава ЦПО, което е регистрирано в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще провежда професионално обучение (приложимо в случай, че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Кандидатът/партньорът е предвидил да назначи всички лица от целевата група, които ще обучи по професионална квалификация. Приложимо за случаите, в които кандидатът/партньорът ще проведе самостоятелно обучението по професионална квалификация.
Не
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
.1. Доставчици на социални;
.2. Работодатели;
.3. Община Поморие;
.4. Читалища;
.5. Неправителствени организации;
.6. Кооперации за хора с увреждания;
.7. Регистрирани поделения на вероизповеданията.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена през текущата година организация, следва да приложи счетоводен баланс за периода от регистрацията до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване
Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. 
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги по реда на действащото национално законодателство като доставчик на социална услуга Партньорът е вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги по реда на действащото национално законодателство като доставчик на социална услуга като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга.


*Извършва се служебна проверка.
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги по реда на действащото национално законодателство като доставчик на социална услуга за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че партньорът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   

*Извършва се служебна проверка.
Да
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на АХУ, ако е кооперация за хора с увреждания, в случай че кандидатства като кооперация за хора с увреждания
Да
8.
В случай че в проектното предложение се предвижда, партньорът, който притежава Център за професионално обучение (ЦПО), с активна лицензия от НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда/т обучението/та да проведе самостоятелно обучението/та по проекта, то същият следва да обучи в професионална квалификация поне толкова представители на целевата група, колкото се предвижда да наеме след обучението (ако е приложимо)
Не