Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Проектното предложение съдържа една или няколко иновативни практики, описани в раздел 11.6 от Формуляра за кандидатстване.
Да
4.
Когато всички райони на една община са подали проектни предложения чрез нея, то самата община не е подала проектно предложение (ако е приложимо). 
Когато част от районите на дадена община са подали проектни предложения, то самата община е подала проектно предложение за онези райони или за част от тях, които не са подали проектно предложение самостоятелно.
Да
5.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
6.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език и с изключение на двуезичните приложения.
Да
7.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2018 г.
Не
8.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват съгласно Условията за кандидатстване:
Компонент 1 - На територията на държавите-членки на ЕС;
Компонент 2 - На територията на държавите-членки на ЕС, попадащи в региона на р. Дунав, съгласно Европейската стратегия за развитие на Дунавския регион: Германия (федерални провинции Баден-Вюртемберг и Бавария), Австрия, Словакия, Чехия, Унгария, Словения, Хърватия, Румъния и България;
Да
10.
Проектното предложение съдържа всички задължителни допустими дейности съгласно т.12.2 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
В проектното предложение са предвидени дейности и/или разходи за информация и комуникация, както и за организация и управление.
Да
12.
В секция 8 на Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
13.
Целевата група е допустима и съответства на инвестиционния приоритет/и.
Да
14.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
15.
В проектното предложение има пълно съответствие между  инвестиционен приоритет и неговите допустими кандидати/български партньори, специфична цел и целева група.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Ако автобиографията не е попълнена по образец - не се изисква допълнително.
Да
2.
Приложение ІІ  - Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора (само за публични организации – органи на изпълнителната и местната власт ). 
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата публична организация – орган на изпълнителната и местната власт по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато КАНДИДАТ е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020  (ако е приложимо).
Да
5.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
7.
Приложение VI. Споразумение между кандидат и партньори, подписано от кандидата и всички партньори по проекта (български и чуждестранни), сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
За целите на оценката на проектното предложение, е задължително  попълването на Споразумението за партньорство на български език.
Да
8.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър.
Настоящото изискване не се отнася до публични институции, разпоредители с бюджетни средства.
Да
9.
В случай че за организацията не е приложимо издаване на удостоверение за актуално състояние – представен е учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
10.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за 2016 г.– сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
•	Когато кандидатът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства - това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет.
•	Когато кандидатът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  следва да се представи писмо за подкрепа (свободен текст) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с което се потвърждава/доказва, че  утвърдените му разходи по бюджета за 2016 година, са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
11.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната  приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните / новосъздадените организации и органи на публичната и местната власт).
Да
12.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
13.
Лиценз, издаден от ДАЗД и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че  кандидатът ще предоставя услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
14.
Препис от Решение на ОбС за подаване на проектното предложение по конкретната процедура и за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с партньора/ите по проекта, когато кандидат или българския партньор е община или район на община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН.
Не
15.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (при органи на публичната или местната власт – заповед за оправомощено лице) за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
16.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на кандидата (ако е приложимо).
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/българския партньор/ е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора (приложимо само за публична организация – орган на изпълнителната и местната власт  ).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - публична организация – орган на изпълнителната и местната власт по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Настоящото изискване е приложимо в случаите, когато българският партньор ще разходва средства по проекта.
Да
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
Настоящото изискване не се отнася до публични институции, разпоредители с бюджетни средства.
Да
7.
В случай че за организацията не е приложимо издаване на удостоверение за актуално състояние – представен е учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
8.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за 2016 година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
•	Когато партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства - това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. 
•	Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  следва да се представи писмо за подкрепа (свободен текст) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с което се потвърждава/доказва, че  утвърдените му разходи по бюджета за 2016 година, са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации, органи на публичната и местната власт и за партньори, които не разходват средства по проекта).
Да
10.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Не
11.
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на  детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че  партньорът ще участва в предоставяне на услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
12.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество ако българският партньор е община или район на община, сканирано и прикачено в ИСУН.
Не
13.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на партньора (ако е приложимо).
Да
IV. Група
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за актуално състояние на чуждестранния партньор или друг релевантен документ, издаден не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН. От документа следва да е видно, че чуждестранният партньор е допустим, както и кои лица го представляват. 
Документът се представя с български превод.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някоя от изброените допустими организации, съгласно избрания инвестиционен приоритет.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано преди датата на обявяване на процедурата и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Кандидатът задължително участва в партньорство с поне един партньор от друга страна-членка на ЕС.
Да
4.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
5.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за 2016 година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
•	Когато кандидатът/партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства - това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че бенефициентът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на първостепенния разпоредител, за 2016 година, в чиято структура е съответният бенефициент са по-високи от размера на исканата БФП;
•	Когато кандидатът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  проверката се извършва въз основа на представеното писмо за подкрепа (свободен текст) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с което се потвърждава/доказва, че  утвърдените му разходи по бюджета за 2016 година, са по-високи от размера на исканата БФП. Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на второстепенния разпоредител за 2016 година са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
В случай, че кандидатът и/или българските партньорите имат пряко участие в предоставяне на иновативни социални услуги е необходимо те да са доставчици на социални услуги, удостоверено със съответните актуални регистрационни и лицензионни документи, издадени преди крайния срок за кандидатстване, съгласно Условията за кандидатстване.
Да
7.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
Да
VI. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някоя/и от изброените допустими организации, съгласно избрания инвестиционен приоритет.
Да
2.
Българският партньор е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано преди датата на обявяване на процедурата и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за 2016 г.), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. Изискването не се отнася за партньори, които няма да разходват средства по проекта.
•	Когато партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства - това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че партньорът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на първостепенния разпоредител, за 2016 година, в чиято структура е съответният партньор са по-високи от размера на исканата БФП;
•	Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства - проверката се извършва въз основа на представеното писмо за подкрепа от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с което се потвърждава/доказва, че  утвърдените му разходи по бюджета за 2016 година, са по-високи от размера на исканата БФП. Счита се, че българският партньор  разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на второстепенния разпоредител за 2016 година са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуги на деца по проекта).
Ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
Да
VII. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Чуждестранният партньор има самостоятелна правосубектност, като е учреден и регистриран в страна-членка на ЕС.
Да
2.
Чуждестранният партньор е подписал Споразумение между кандидат и партньори, в което изрично е гарантирано осигуряване на собствени средства за участие в проекта  (Приложение VІ)
Да