Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител  е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf.(За общини заповед от кмета)   
От текста на пълномощното/ите(заповедта) става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
4.
Във Формуляра за кандидатстване e включен индикатор за резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат „рdf“, сканирани  от оригинал или нотариално заверено копие или в друг изискуем формат.
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ  ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) ,  по образец- Приложение№ 1
*Представя се във формат „pdf” и във формат „xls“ или  xlsx“  
Да
3.
Декларация в оригинал по чл.19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец- Приложение № 2
Да
4.
Декларация за нередности по образец - Приложение№3
Да
5.
Декларация за липса на основание за отстраняване по образец - Приложение№4
Да
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение	
Да
7.
Удостоверение от НАП по чл.162, ал.2 за наличие или липса на задължения на кандидата издадено не по – рано от 1 месец преди датата на подаване (не се изисква за кандидати общини, но се изисква за кмета на общината)
Да
8.
Удостоверение за липса на задължения към община Средец  на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване  на проектното предложение (не се изисква за кандидати общини, , но се изисква за кмета на общината )
Да
9.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП и чл. 12, ал.3, т.8 от Наредба №22/2015 г. на  кандидата
Да
10.
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 Закона за малките и средни предприятия (ЗМСП ) по образец Приложение №5 и ако е приложимо - Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП по образец Приложение №5а(важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ)
Да
11.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по настоящата процедура(важи за кандидати общини)
Да
12.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура (важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ)
Да
13.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор (не се изисква за кандидати общини)
Да
14.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община
Да
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството)
Да
16.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството)
Да
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо- важи в случай, че проектът включва дейности по т. 13.1 „Допустими дейности“, подточка Б)
Да
18.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък
Да
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения (важи, в случай че проектът включва разходи по Раздел 14,  т. 14.1, „Допустими разходи“, подточка „14.1.6.“ от настоящите УК)
Да
20.
В случай че проектът включва разходи по Раздел 14, т. 14.1 „Допустими разходи“,  подточка „14.1.6.“ от настоящите УК: 
•	Кандидатът който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, представя всички документи от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта, извършени преди подаване на проектното предложение  от кандидата;
•	Кандидатът, който  не  се  явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП представя договор/и за изпълнение на дейностите по проекта, извършени преди подаване на проектното предложение  от кандидата.
Да
21.
Eдна оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и /или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция  - с предложена цена от  производител/доставчик/строител с посочен ДДС (важи в случаите когато разхода е включен в списъка с референтни разходи )
Да
22.
•	Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в лева с посочен ДДС;
и
•	Запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 6
(важи в случаите по Раздел 14, т.14.3, подточка 14.3.1, подточка 2 и 3  -  когато кандидатът не е  възложители по ЗОП и ПМС 160/2016 г и разхода не е включен в списъка с референтни разходи )
Да
23.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидата не е възложител по ЗОП или ПМС 160,  разхода не е включен в списъка с референтни разходи ) и съгласно описаните изисквания в Раздел 14, т.14.3, подточка 14.3.1, подточка 4  )
Да
24.
Предварителни или окончателни договори за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове, количество и начин на доставка в едно с подробно количествено – стойностната сметка с описано ДДС – представят  се във формат „pdf“ и във формат „xls“ или „xlsx“ 
* Важи, в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП и ПМС 160/2016 г.
Да
25.
Документ за правосубектност на оферентите – чуждестранни лица,  съгласно националното им законодателство(в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица)
Да
26.
Най-малко три съпоставими индикативни независими оферти (важи в случаите по Раздел 14, т.14.3, подточка 14.3.2, подточка 2 -  когато кандидатът е  възложители по ЗОП и ПМС 160/2016 г и разхода не е включен в списъка с референтни разходи )
Да
27.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства (важи в случаите по Раздел 14, т.14.3, подточка 14.3.2, подточка 2 и 3 -  когато кандидатът е  възложители по ЗОП и ПМС 160/2016 г и разхода не е включен в списъка с референтни разходи )
Да
28.
Анализ разходи –ползи(финансов анализ)  по образец, Приложение№7(подписва се собственоръчно и  се подпечатва всяка страница от кандидата и се сканира във формат  „pdf“ ) и  таблиците от Анализ разходи –ползи(финансов анализ) по образец, Приложени №7а,  във формат „xls“ или  xlsx“
Да
29.
Декларация за размера на получената минимална помощ по образец- Приложение№8
Да
30.
Годишен финансов отчет, от който да е видно финансово - счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност за предходната година
Да
31.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта по образец Приложение№9
Да
32.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия по образец Приложение №10
Да
33.
Декларация  за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ по образец – Приложение №11
Да
34.
Формуляр за мониторинг по  образец- Приложение№12
Да
35.
Декларация за свързаност, по образец - Приложение№13
Да
36.
Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ – Приложение №14
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ  ДОКУМЕНТИ  - за дейности включващи строително-монтажни работи(възстановяване и подобряване на дребномащабна инфраструктура за отдих и развлечение/заслони, информационни и указателни табели, пътеки и др./)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата)
Да
2.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Да
3.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Да
4.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията ). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
Да
5.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията )
Да
6.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Да
7.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Да
8.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти)
Да
9.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). *Представя се във формат „pdf“ и във формат „xls“ или „xlsx“.
Да
IV. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ  СПЕЦИФИЧНИ  ДОКУМЕНТИ  - за дейности включващи народни обичаи , традиционни фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки  и др.
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности
Да
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност)
Да
3.
Писмено становище от сценограф/художник – в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване
Да
4.
Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност – в  случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития
Да
V. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти (когато е приложимо)
Не
VI. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРИЛОЖЕНИЯ АНАЛИЗ РАЗХОДИ –ПОЛЗИ(ФИНАНСОВ АНАЛИЗ)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представения Анализ разходи- ползи(финансов анализ)  е по  образец и е приложен в изискания формат. Кандидатът/законният представител на кандидата е подписал собственоръчно и подпечатал  всяка страница на анализа
Да
2.
Таблиците към анализа  са изготвени по образец и представени в изискания формат
Да
3.
Проектът генерира приходи и анализът е изготвен  за референтен период от 10 години
Не
4.
Проектът  не генерира приходи и анализът е изготвен  за референтната година
Не
5.
Дисконтирани парични потоци към датата на подаване на проектното предложение с норма на дискунтиране 4%(в случай, че проекта генерира печалба)
Да
6.
Анализ разходи- ползи(финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
Да
7.
Разходите включени в проектното предложение са обосновани. Оценката е извършена въз основа на приложените и представени документи към формуляра за кандидатстване
Да
VII. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е ДОПУСТИМ , съгласно Раздел 11, точка 11.1.  „Допустими кандидати” от Условията за кандидатстване:
- Местни поделения на вероизповеданията, съгласно Закона за вероизповеданията;

- Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ);

- Читалища, регистрирани по Закона за читалищата;

- Училища, детски градини и Общински детски център Средец;

- Община Средец.
Да
2.
Кандидатът отговаря на условията за допустимост, съгласно Раздел 11, точка 11.2.  „Допустими кандидати” от Условията за кандидатстване
Да
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват:
- Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията „МИГ Средец“

- дейностите по проектното предложение ще се  осъществяват на територията на „МИГ Средец“
Да
4.
Проектното предложение  попада в обхвата на настоящата процедура по подмярка 7.6 от СВОМР на „ МИГ Средец“
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на настоящата процедура по подмярка 7.6 от СВОМР на „ МИГ Средец“
Да
6.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите по настоящата процедура - т.13.1 “Допустими дейности“  от Условията за кандидатстване и подмярка 7.6  от СВОМР на “МИГ Средец“
Да
7.
Дейностите на проектното предложение отговарят на условията за допустимост, съгласно Раздел 13, точка 13.2  „Условия за допустимост на дейностите и изисквания към проектните предложения“ от Условията за кандидатстване
Да
8.
Проектното предложение и включените в него дейности не попадат в обхвата на точка 13.3 „Недопустими проекти и дейности” от  Раздел 13 на Условията за кандидатстване
Да
9.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране
Да
10.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени  условия 
* „Изкуствено създадени условия” са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и /или изкуствено създадени условия за получаване на помощ с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката
Да
11.
Дейностите които ще се финансират попадат в режим на финансово подпомагане    „непомощ“ (дейностите  по проекта няма да бъдат експлоатирани по икономически начин).
Не
12.
Дейностите които ще се финансират попадат в режим на финансово подпомагане  „помощ“  т.е. попадат в приложното поле на Регламент (ЕС)№1407/2013,  съгласно т.16 от Условията за кандидатстване
Не
13.
Максималният размер на средствата, получени от  кандидатите под формата на минимална помощ за период от три бюджетни години на „едно и също предприятия“ съответстват на допустимия кумулиран размер съгласно  приложимия режим за минимални помощи  т.е. НЕ  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро; съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на едно и също предприятие,което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка и съответно левовата равностойност на  500 000 евро в случай на помощи от общ икономически интерес съгласно Регламент (ЕС) № 360/2012 г. (този въпрос е приложим ако отговорът на предходния въпрос е положителен)
Да
14.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи в съответствие с Регламент(ЕС) №1407/2013 г.
Да
15.
За проектни предложения включващи строително-монтажни дейности и разходи е осъществено посещение на място. Всички дейности по проекта не са физически започнати и/или извършени преди подаване на формуляра за кандидатстване и съгласно изготвения протокол от посещението на място е потвърдено и  удостоверено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
16.
Финансовата помощ на проектът е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
Да
17.
Финансовата помощ на проектът е в размер на 70 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията генерират нетни приходи.
Да
18.
Минимален размер на  общите допустими разходи за проекта е равен или по -голям  от 2 000, 00 лева
Да
19.
Максимален размер на общите допустими разходи за  проекта е по -малък или равен на 15 000,00 лева
Да
20.
Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта е по – голям  или равен на 1 400,00 лева.
Да
21.
Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта е по -малък или равен на 15 000,00 лева.
Да
22.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране, съгласно Раздел 14,  точка 14.1 „Допустими разходи” от Условията за кандидатстване
Да
23.
Разходите, включени в проектното предложение отговарят на условията за допустимост, съгласно Раздел 14, точка  14.2 „Условия за допустимост на разходите” от Условията за кандидатстване
Да
24.
Разходите, включени в проектното предложение не попадат в обхвата на точка 14.4 „Недопустими разходи” от Раздел 14 на  Условията за кандидатстване
Да
25.
Предложените  разходи са основателни и обосновани съгласно Раздел 14, точка 14.3 „Изисквания за основателност и обосноваване на разходите“  и  проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Да