Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
Да
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език
Да
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Да
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение. Представя се във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg (Приложение № 1 от Документи за попълване)
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции. Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата – представя се в формат „pdf”,jpg, и електронен вариант във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg. (Приложение № 2 от Документи за попълване)
Не
3.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни. Представя се сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (Приложение № 3 от Документи за попълване)
Не
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат .pdf, .jpg.
Не
5.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор. Представя се когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не е приложимо за кандидати общини). Представя се сканирано във формат .pdf, .jpg
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf
Не
7.
Декларация за нередности - съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор - с подпис/и, печат и сканирана във формат .pdf, .jpg
Не
8.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ (Приложение 14 от УК/Документи за попълване). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат pdf, .jpg, .doc,  .docx
Не
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване -  по образец (Приложение № 4) - изменен със Заповед № РД 09-442 от 04.06.2020 г.   Представя се във формат „pdf“ или .jpg.
Не
10.
Декларация за минимални/държавни помощи по образец (Приложение № 12), когато е приложимо.  Допустими формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
11.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстването година и Декларация НСИ  - Приложение № 11 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат .pdf, .jpg (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай че на етапа на кандидатстване е представен само входящ номер, комисията за оценка на проектните предложения ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката)
Не
13.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z  (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган)
Не
14.
Декларация за неикономически дейности – декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. Представя се във формат „.pdf” или „.jpg“ от кандидат ЮЛНЦ
Не
15.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване. Приложение № 6а се представя  подписано, подпечатано и сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf,  Приложение № 6б се представя във формат във формат .xlsx, .xls, .zip, .rar, .7z
Не
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване, в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо); Допустими формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се сканирана във формат .pdf, .jpg, .xls, .xlsx
Не
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се сканирано във формат .pdf, .jpg
Не
19.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се във формат „pdf, .jpg“
Не
20.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (за кандидати – общини). Представя се във формат „pdf, .jpg“
Не
21.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община Представя се сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
22.
Декларация за свързаност съгласно Заповед №РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР /Приложение 15/ (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
23.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя. Представя се когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
За разходи по т. а), б) и г) от Раздел 14.1. „Допустими разходи”  - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат .xlsx, .xls, .zip, .rar, .7z
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 7 към условията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП.
Не
24.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);  Допустими формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
25.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (за проектни предложения в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и/или не предвижда да избира изпълнител по реда на ПМС №160). (В ИСУН – Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция). Представят се във формат „pdf, .jpg“
Не
26.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта - разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят сесканирани във формат .pdf, .jpg
Не
27.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат .pdf,.jpg
Не
28.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf,.jpg”
Не
29.
Формуляр за мониторинг - съгласно Приложение № 10 от Документи за попълване. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
30.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
31.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Представят се във формат .pdf, .jpg .rar, .7z, .zip
Не
32.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Представят се във формат .pdf, .jpg .rar, .7z, .zip
Не
33.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
34.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
35.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (ако е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf,.jpg
Не
36.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z,  .zip
Не
37.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
38.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат pdf, .jpg
Не
39.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - за разходи за преместваеми обекти. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf, .jpg
Не
40.
Декларация за двойно финансиране – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
41.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност – Приложение № 9 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
42.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
43.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение – представя се сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
III. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ЗАКУПУВАНЕ НА МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес) (когато е приложимо); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
2.
Подписани технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xls, .xlsx
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:

•	Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), които имат седалище на територията на МИГ, включително читалища, регистрирани по Закона за народните читалища; 

•	Общините Минерални бани и Черноочене;
Да
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Минерални бани - Черноочене“
Да
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11 в Условията за кандидатстване
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Да
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Да
4.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13 от Условията за кандидатстване:
- Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове; 
- Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
- Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
- Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
- Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Да
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен   индикатор № 3 „Подпомогнати нови туристически дейности“, кандидатите следва да посочат какви  нови туристически дейности ще предложат на територията и индикатор  № 4 „Създадени работни места“, кандидатите следва да посочат колко работни места ще открият на територията“
Не
7.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
8.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Да
9.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Да
10.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
Да
12.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
Да
14.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 391 160,00 лева (левовата равностойност на 200 000,00 евро)
Да
15.
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от         19 558,00 лева (левовата равностойност на 10 000,00 евро)
Да
16.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване
Да
17.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Не
VI. Група
Проверка на приложения анализ разходи –ползи(финансов анализ)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представения Анализ разходи-ползи (финансов анализ)  е по  образец и е приложен в изискания формат. Кандидатът/законният представител на кандидата е подписал собственоръчно и подпечатал  всяка страница на анализа
Да
2.
Таблиците към анализа  са изготвени по образец и представени в изискания формат
Да
3.
Проектът  не генерира приходи и анализът е изготвен  за референтната година
Да
4.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
Да
5.
Разходите включени в проектното предложение са обосновани. Оценката е извършена въз основа на приложените и представени документи към формуляра за кандидатстване
Да
VII. Група
Проверка на държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него - оценка на базата на информацията в проектното 
предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
Да
2.
Декларация , че по проекта ще се финансират само нестопански дейности – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи (Приложение №12)
Да
3.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи
Да