Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан  с квалифициран електронен подпис от лице с право да  представлява кандидата или упълномощено/ оправомощено лице
Да
3.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език
Да
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР, целите на мярка 6.4.1 и на целите на процедурата  за предоставяне на БФП
Не
6.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС: 1) Равенство между половете и  липса на дискриминация; 2) Устойчиво развитие (защита на околната среда); 3) Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
Не
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се  осъществяват на територията на  МИГ “Струма - Симитли, Кресна и Струмяни”
Да
8.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за 
кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30.06.2025 г.
Не
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи 
по проекта. 
Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 50 000.00  лева и по-нисък или равен на 80 000,00 лв. 
Не
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по 
проект. Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ по проект не може да надхвърля 80 000,00 лв.
Не
11.
Таблица за допустими инвестиции и дейности подписана с КЕП от кандидата във формат „xls“ или „xlsx“ – по образец 
(Приложение № 1), както и сканирана във формат „pdf”, след като е подписна от кандидата на хартиен носител.
Не
12.
Декларация  оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат 
„pdf“, „.zip“ или „.rar“ (Приложение № 2). 
Документът задължително се предоставя от всички лица, представляващи или управляващи кандидата заедно и/или по друг начин, включително и от членовете на управителни и контролни органи. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
Не
13.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“ (Приложение № 3).  
Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Декларацията се подписва задължително от представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация  се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Не
14.
Декларация за липса на основания за отстраняване в оригинал (Приложение към заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г., изменена със заповед №РД09-441/04.06.2020 г., кандидатът декларира липсата на обстоятелства от т. 1 до т.13, а кандидати публично правни организации декларират обстоятелствата от т.1 до т.10) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“- по образец (Приложение № 4). 
Документът задължително се предоставя в от всички кандидати.
Не
15.
Декларация за свързаност по образец (Приложение № 5). Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“.

Представя се от всички кандидати, които не са публични органи по смисъла на §2, т. 43 от ДР на ЗОП. Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделн, и/или по друг начин, включително членовете на членовете на управителни и контролни органи.

Не
16.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност (Приложение № 6). 
Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията се представя от представляващия/ управляващия кандидата.  
Не
17.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение № 7). 
Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията се представя от представляващия/ управляващия кандидата.  
Не
18.
Декларация минимални. Представя по образец (Приложение № 8). 
Предоставя се  във формат „.pdf“, подписанa и сканирана от кандидата.
Не
19.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, подписано с КЕП упълномощеното леце (ако е приложимо) - във формат „pdf“. 
Представеното пълномощно следва да е изрично, да съдържа подпис на упълномощителя и нотариална заверка. 
Не
20.
Решение на компетентния орган на юридическото лице (включително и Едноличен търговец) за кандидатстване по реда на настоящите указания. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
21.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение № 9). 
Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата.
Не
22.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (по образец, Приложение №10).
Представя се във формат „pdf“ от всички кандидати.
Не
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). 
Представя се сканирано във формат „.pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
24.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство 
Документа се изисква когато е приложим. Представят се сканирани във формат „.pdf“.
Не
25.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). 
Представя се във формат „pdf“.
Не
26.
Бизнес план (по образец, Приложение № 11) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран, представен във формат „pdf“ и Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 11а), представени във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx”.
Не
27.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
28.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
Представя се във формат „pdf“.
Не
29.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, Приложение № 12 и Справка Приложение № 12а от документи за попълване) с подпис/и, печат и сканирани.  
Представят се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията се попълва, датира и подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Не
30.
Фактури, придружени с платежни нареждания ведно с банкови извлечения, за извършени преди подаване на проектното предложение разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. (когато е приложимо). 
Представят се във формат „pdf“.
Не
31.
Оферта от доставчик/изпълнител, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие“ (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно образец Приложение № 13 (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Предоставя се  във формат „.pdf“.
В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение с изключение на офертите за предварително извършени разходи.
В запитванията за оферти кандидатите не следва да включват условия, които необосновано препятстват участието на лица в процедурата, както и информация, насочваща към конкретен модел, източник, процес, търговска марка, патент или друго подобно, което би довело до облагодетелстването или елиминирането на определени лица или продукти.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, към офертите си представят  документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Не
33.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за избор на изпълнител с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му, в случай че не е избрана офертата с най-ниска цена. 

Предоставя се  във формат „.pdf“. В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС №160 с публична покана, то кандидатът при получаване на индикативните оферти по настоящия ред, следва да извърши сравняване на предложенията и да сключи договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта.
Не
34.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки/ услуги/ СМР – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо). В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС. 
КСС се представя освен във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx”. Предварителните или окончателните договори се предоставят във формат „.pdf“.
Не
35.
Удостоверение от НАП, че кандидатът и всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата нямат просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. 
Предоставя се  във формат „.pdf“, „.zip“ или „.rar“.
Не
36.
Удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата, че кандидатът и всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на него нямат просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. 
Представя се във формат „.pdf“, „.zip“ или „.rar“.
Не
37.
Свидетелство за съдимост на представляващия/те кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, включително членовете на членовете на управителни и контролни органи издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение. 
Представя се във формат „pdf ”.

Не
38.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. 
Представя /т се във формат „pdf“.
Не
39.
Декларация (по образец Приложение № 14) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на заявлението за подпомагане.  
Представя се във формат „pdf“. 
Не
40.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на СПО. 
Представя се във формат „pdf“. 
Не
41.
Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК). 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
42.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост). 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
43.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява (приложимо за кандидати занаятчии). 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
44.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж, вписан в районната служба по вписванията – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
45.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота, обект на инвестицията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
46.
Одобрен инвестиционен проект във фаза "Технически проект" или "Работен проект или Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или Архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта (което е приложимо).  
Представя се във формат „pdf“. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение.
Не
47.
Разрешение за строеж или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от разрешение за строеж (което е приложимо).  
Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
48.
Разрешение за поставяне (когато е приложимо). 
Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
49.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице. 
Представят се във формат „pdf“ и „xls“или “xlsx”.
Не
50.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
51.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, заверени от правоспособно лице (важи в случаите на включени в проектното предложение производствени дейности). 
Представя се във формат „pdf“.
Не
52.
Техническа спецификация за машини и оборудване, подписана от кандидата и/или правоспособно лице. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
53.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. 
Представя се във формат “pdf”.
Не
54.
Подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване (важи в случай на проекти, подадени от кандидати, регистрирани съгласно Закона за занаятите). 
Представя се във формат „pdf“, “zip“ или „rar“. 
Не
55.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
56.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване 
Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
57.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице 
Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
58.
Анализ (обследване), изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област, обосновка и данни от бизнес плана.
Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
59.
Доклад и резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система, съгласно Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
60.
Част „Енергийна ефективност“ от Технически или Работен проект, разработен за въвеждане на предписаните в доклада мерки, заедно с количествени сметки по част „Енергийна ефективност“ (когато е приложимо).

Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. 
Представя се във формат „pdf“.
Не
61.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или Декларация по образец Приложение № 15 от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени на сто процента необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
62.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. 
Предоставя се  във формат „.pdf“.
Не
63.
Справка – декларация за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №16). 
Представя се във формат „pdf“.
Не
64.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което е приложимо). 
Представя се във формат „pdf“.
Не
65.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации - за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013 (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
66.
Проучване/становище от компетентно/и лице/а относно уникални производства или услуги, които са знакови и специфични за идентичността на територията, предмет на проектното предложение (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
67.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
68.
Документ, издаден от правоспособно лице/производител на съответната инсталация, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС / (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
69.
Предварителни/окончателни договори с доставчици (когато е приложимо). Представя се във формат „.pdf“.
Не
70.
Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
71.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
72.
Копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
73.
Копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
74.
Копие от трудова/осигурителна книжка, от която да е видно най-малко 1 година трудов/осигурителен стаж по професията в съответния сектор (когато е приложимо). 
Представя се във формат „.pdf“.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е земеделски стопани или микро предприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията или физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите на територията на общините Симитли, Кресна или Струмяни.

Не
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ "Струма - Симитли, Кресна и Струмяни" и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Не
3.
Кандидатът и/или негов законен представител, отговаря/т на условията за липса на основания за отстраняване, определени в раздел 11. Допустими кандидати от Условията за кандидатстване
Не
4.
Кандидатите отговарят на условията за несвързаност, описани в Декларация съгласно Приложение № 5
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в раздел 13 от Условията за кандидатстване
Не
2.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на проектните дейности,   посочени в раздел 13.2 от Условията за кандидатстване.

Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи от Условията за кандидатстване.

Не
2.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на методите посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи, т.5 от Условия за допустимост на разходите на Условията за кандидатстване.

Не
3.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими съгласно Раздел 14.2. Недопустими разходи от Условията за кандидатстване.
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*
*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.

Не
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ/ ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) 2023/2831 и финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) 2023/2831.
Не
VIII. Група
ПРОВЕРКА НА БИЗНЕС ПЛАН
Критерий Води до отхвърляне
1.
Икономическата жизнеспособност на проектното предложение и предприятието за периода на бизнес плана (подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи за 10-годишен период) и постигането на показателите, посочени в Приложение № 11: 
• Стойността на показателя „Нетна настояща стойност на инвестицията“ (NPV) е положително число, т.е. NPV > 0;
• Проектът се счита за икономически жизнеспособен ако IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
• Проектът се счита за икономически жизнеспособен, ако PI > 1 и PI1 > 1.
• Срокът на откупуване на инвестицията е в рамките на периода на бизнес плана.
Не