|
1. Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
|
Да
|
|
2. |
Бизнес план – попълнен по образец във формат Excel (Приложение А) и прикачен в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
3. |
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Б), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
|
Да
|
|
4. |
Декларация от физическото лице-предприемач - попълнена по образец (Приложение Б1), датирана, подписана на хартиен носител от физическото лице-предприемач, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
5. |
Декларация за участие в проектно предложение - попълнена по образец (Приложение Б2), датирана, подписана на хартиен носител от всяко от лицата, различни от предприемача, които са част от квалифицирания персонал обект на оценка, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
6. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение В), датирана, подписана на хартиен носител от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
7. |
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Г), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
|
Да
|
|
8. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение Д), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
|
Да
|
|
9. |
Декларация за предоставяне на данни от НСИ – попълнена по образец (Приложение М), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
|
Да
|
|
10. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА (ако е приложимо) – попълнена по образец (Приложение Е) и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
11. |
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена от производителя/първия доставчик – прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
12. |
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, от които да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
13. |
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на предприемача - прикачени в ИСУН 2020.
Документите включват:
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- документ от висше учебно заведение, удостоверяващ придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) - приложимо в случаите, когато предприемачът има завършено висше образование, но все още не му е издадена диплома.
- уверение от висше учебно заведение, удостоверяващо че предприемачът е студент в редовна или задочна форма на обучение през учебната 2017/2018 г.;
- диплома за завършено средно или средно-специално образование;
- документ за придобита степен на професионална квалификация, издаден от лицензиран от НАПОО център за професионално обучение.
|
Не
|
|
14. |
Документи, доказващи наличието на професионален опит на предприемача в областта на предприемаческата идея – прикачени в ИСУН 2020.
Документите включват:
- трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка, трудов договор, граждански договор, договор за управление.
|
Не
|
|
15. |
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на екипа на кандидата - прикачени в ИСУН 2020.
Документите включват:
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „магистър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
- документ от висше учебно заведение, удостоверяващ придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“, „магистър“ или по-висока степен (образователна или научна) - приложимо в случаите, когато член на екипа на кандидата има завършено висше образование, но все още не му е издадена диплома.
|
Не
|
|
16. |
Документи, доказващи наличието на професионален опит на екипа на кандидата в областта на предприемаческата идея - прикачени в ИСУН 2020.
Документите включват:
- трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка, трудов договор, граждански договор, договор за управление.
|
Не
|
|
17. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
18. |
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – попълнено, датирано, подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях.
|
Не
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е юридическо лице или едноличен търговец, регистриран съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите.
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е регистриран след 31.12.2016 г.
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36).
|
Да
|
|
4. |
Кандидатът е независимо предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия .
|
Да
|
|
5. |
Над 50% от предприятието-кандидат се притежават от едно физическо лице - предприемач .
|
Да
|
|
6. |
Предприемачът няма участие в управлението и не притежава над 10% собственост в капитала (не е съдружник или акционер) на друго юридическо лице или едноличен търговец, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, с изключение на юридически лица или еднолични търговци, които не са осъществявали дейност през последните две приключени финансови години.
|
Да
|
|
7. |
Кандидатът развива своята основна икономическа дейност в следните сектори:
Сектори от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия:
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“;
С20 „Производство на химични продукти“;
С26 „Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“;
С27 „Производство на електрически съоръжения“;
С28„Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“;
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“;
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“;
J58 „Издателска дейност“;
J59 „Производство на филми, телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“;
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“;
J63 „Информационни услуги“;
M72 „Научноизследователска и развойна дейност“;
Сектори, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства
С14 „Производство на облекло“;
С15.1 „Обработка на кожи; производство на изделия за пътуване и сарашки изделия“;
С16.29 „Производство на други изделия от дървен материал; производство на изделия от корк, слама и материали за плетене“ ;
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“;
С21 „Производство на лекарствени вещества и продукти“;
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“;
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“;
С25.50 „Коване, щамповане и валцуване на метал; прахова металургия“;
С25.62 „Механично обработване на метал“;
С25.71 „Производство на кухненски прибори и ножарски изделия“;
С32.20 „Производство на музикални инструменти“;
С32.50 „Производство на медицински и зъболекарски инструменти и средства“;
J60.10 “Създаване и излъчване на радиопрограми“;
J60.20 „Създаване и излъчване на телевизионни програми“;
M71.11 „Архитектурни дейности“;
М71.12 „Инженерни дейности и технически консултации“;
M74.10 „Дейности в областта на дизайна“;
M74.20 „Дейности в областта на фотографията“;
Q86 „Хуманно здравеопазване“;
Q87 „Медико-социални грижи с настаняване“;
Q88 „Социална работа без настаняване“.
|
Да
|
|
8. |
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства в секторите, посочени в т. 7.
|
Да
|
|
9. |
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
|
Да
|
|
10. |
Кандидатът не развива своята основна икономическа дейност и дейността, за която кандидатства в следните сектори:
• сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
• сектора на първично производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
|
Да
|
|
11. |
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
|
Да
|
|
12. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Да
|
|
13. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
|
Да
|
|
14. |
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
|
Да
|
|
15. |
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение И към Условията за кандидатстване) и не е заявил за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони.
|
Да
|
|
16. |
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
|
Да
|
|
17. |
Кандидатът не е микро предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение З), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение И).
|
Да
|
|
18. |
Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение З), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение И).
|
Да
|
|
19. |
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност, както и кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение Й към Условията за кандидатстване) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83 „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
• 10.91 „Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
• 11.06. „Производство на малц”.
|
Да
|
|
20. |
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
а) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) по отношение на лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Да
|