Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока,
определен в поканата;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен	подпис	(КЕП)	от	законния	представител на
кандидата;
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в
изискуемия формат;
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Да
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно
финансиране;
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено
създадени условия;
Да
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи
разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО	СЪОТВЕТСТВИЕ	-	Комплектовка	на
проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf или .jpg ” и формат .doc, .docx ;
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 2)Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf или .jpg„.pdf” и електронен вариант на документа във формат „.xls“ („.xlsx“);
Да
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 3). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ в някой от следните ъв формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z,  „.pdf”;
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf” или  .jpg;
Не
5.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения и Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”;
Да
6.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg„;
Не
7.
Свидетелство за съдимост от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg“;
Да
8.
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 5). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf или .jpg
Да
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 7). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригинала в някой от следните  формати-.pdf, .zip, .rar,.7z
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg
Да
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg
Да
12.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, ведно с документа по т. 19 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните  формати -.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z .;
Да
13.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиран, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията, съгласно българското законодателство (когато е приложимо). В ИСУН се прикачва копие на документа в някой от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
14.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg,;
Не
15.
Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи за 10-годишен период, по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис и печат на всяка страница (Приложение № 9). В ИСУН се прикачват - документ във формат ".doc" /".docx"/, сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg,”, подписан и подпечатан на всяка страница и  таблиците от бизнес плана във формат „.xls”(„.xlsx“) по образец;
Не
16.
Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделските стопанства (Приложение № 10). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf или .jpg,и електронен вариант на документа във формат “.xls” (”.xlsx”);
Да
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
Да
19.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, или .jpg;
Не
20.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката  (Приложение № 13 и 13А). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „..pdf, или .jpg;
Не
21.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (Приложение № 14). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ в някои от следните  формати .pdf или .jpg.
Да
22.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните  формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.p7s,.p7m. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“);
Не
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във някой от следните  формати  .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.p7s,.p7m„.pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“);
Да
24.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (документът се прилага за всеки заявен за финансиране разход, който не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „.pdf, или .jpg”;

Да
25.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, или .jpg”;
Не
26.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. В ИСУН  се прикачват сканирани копия на оригиналните документи във формат „.pdf, или .jpg ”.
Не
27.
Форма за наблюдение и оценка на проекти по мярка 6.4.1 „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“ – (Приложение № 17). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, или .jpg”;
Не
28.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 11). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в „.pdf, или .jpg”формат;
Да
29.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ , която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл. 8, ал. 3 и когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2. (в случай, че кандидатът няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf, или .jpg”;
Да
30.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписванията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ  в някой от следните  формати  .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
Не
31.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните  формати  .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z;
Да
32.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
33.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ ( Приложение 18А). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf или .jpg,;
Да
34.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ/и в някой от следните  формати  .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
35.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf” или .jpg;
Да
36.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
Да
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати   .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip. Задължително се представят и във формат “.xls” (“.xlsx”).;
Да
38.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
Да
39.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи в някой от следните формати..pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip, a количествено-стойностни сметки и  във формат “.xls” (“.xlsx”).;
Да
40.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg,;
Да
41.
Декларация за двойно финансиране / Приложение №15/.В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg
	
 

Не
42.
Декларация за изкуствено създадени условия /Приложение № 6/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg .;
Да
43.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.;
Да
44.
Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата /Приложение №18Б от документите за попълване/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ внякой от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
45.
Декларация за получените минимални и държавни помощи /Приложение № 18/. Документа се прикачва в ИСУН в някой от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z ;
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи по вид дейност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заверено от кандидата копие на лична карта /или друг документ за самоличност/ на всички с право да представляват кандидата. /Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 4/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg”.;
Не
2.
Анализ - обосновка, изготвен от кандидата. / Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 5 и 9/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg”.;
Не
3.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на проектното предложение, заверен от кандидата / Представя се при необходимост, в случай,, че кандидата заявява приоритет по критерий № 6/ За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години.  В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg”.;
Не
4.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №12 от документи за попълване). / Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 6/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg”.;
Не
5.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, издадени от патентно ведомство, валидно към датата на подаване на проектното предложение. / Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 7/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.;
Не
6.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно  Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.), и/или проектът включва мерки за оползотворяване на отпадъци за собствени енергийни нужди. / Представя се при необходимост, в случай,, че кандидата заявява приоритет по критерий № 8/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg”.;
Не
7.
Справка за дейността на предприятието кандидат за всяка от трите приключени финансови години, предхождащи кандидатстването, заверена от НСИ. В случай, че отчетите (някой/и от отчетите) не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги е приложил с всички техни задължителни реквизити съгласно чл. 25 от Закона за счетоводството. / Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 10/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf или .jpg”.;
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 6.4.1 „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“от Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ/ВИЗИЯ: Превръщането на територията на МИГ „Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“ в устойчив селски район с развити туризъм и услуги за населението, конкурентен местен бизнес и селско стопанство, подобрени условия за живеене с активна местна общност. ПРИОРИТЕТ 1: Развитие на земеделски и неземеделски бизнес с висока добавена стойност. Специфична цел 1.3. Създаване на нови работни места и намаляване на бедността чрез инвестиции в подкрепа на неземеделския бизнес от Стратегията за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е: 1.Земеделски стопанин; 2.Микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията 3.Физическо лице регистрирано по Закона за занаятите
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление или постоянен адрес /за физическите лица/ на територията на действие на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“.
Да
4.
Mинималният стандартен производствен обем на стопанството е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
Да
5.
Кандидатите  отговаря на следните изисквания:
1. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6.не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7.  не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8.  не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
 9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не е общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
14. е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на Местна инициативна група Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия, или с кметовете на общините Ветрино, Вълчи дол или Провадия.
15. е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
16. е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.

Посочените обстоятелства се декларират в декларации Приложение 7 и Приложение 18Б.
Да
6.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел: 
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ. 
2. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон. 
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ Обща допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 19 558,00 лева.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00  лв.
Да
3.
Заявената субсидия не надвишава 100 000 лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Ветрино, Вълчи дол и Провадия .
Да
5.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
VII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите се свеждат до:
1.	Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
2.	Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
3.	Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
Разходите по т.3 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т.1, 2 и 4.
4.	Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта не могат да превишават пет на сто от допустимите разходи по т.1 и т.2 
Да
2.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, посочени в чл. 21 на Наредба № 22 от 14 декември 2015 година като недопустими:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
От стратегията за ВОМР не са допустими за финансиране от ЕЗФРСР и разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11.  за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
12. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
13. за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
14. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
15. Текущ ремонт;
16. Не се предоставя финансова помощ по финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР проект за закупуване на транспортни средства, с изключение на определените като допустими. По мярка 6.4.1 са допустими за закупуване само транспортни средства, които представляват „машини“. Съгласно § 6, т. 16 от допълнителните разпоредби на Закона за движение по пътищата "Самоходна машина" е съоръжение или машина, предназначена за извършване на специфични дейности и движеща се или придвижвана по пътищата само по изключение. Такива са: електрокари, мотокари и самоходна земеделска и горска техника по смисъла на § 1, т. 12 от допълнителните разпоредби на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника, строителните машини, верижните специални и верижните бронирани машини от Българската армия и Министерството на вътрешните работи и други подобни. Самоходната машина е малогабаритна, когато е с теглително усилие до 200 kg, максималната и скорост на движение е до 25 km/h, колеята - до 900 mm, и масата без товар - до 900 kg.“. 
Освен това „машините“ следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. Съгласно чл. 2 законът се прилага за земеделска, горска техника, включително превозни средства и машини за земни работи, наричани по-нататък "техниката". „Машини за земни работи" са самоходни или теглени колесни, верижни или крачещи машини, имащи екипировка или оборудване (работни средства), конструирани да извършват изкопни работи, товарене, транспортиране, пробиване/сондиране, разстилане, уплътняване или каналокопаене на земни, скални и други материали.
17. Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв.с включен ДДС по проект,финансиран  изцяло или частично от ЕЗФРСР и ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба №22/14.12.2015г.
18. други извън горепосочените, а именно:
а) оперативни разходи: свързани с предоставянето на услуги; наеми; 
б) данък върху добавена стойност (ДДС), с изключение на невъзстановимия;
в) банкови и административни такси (с изключение на допустимите по смисъла на чл.19, ал.5 от ПМС №189), разходи за гаранции; 
г) плащания в брой;
д) инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
19. Всички разходи, които не са описани като допустими в раздел 14.1 от Насоките за кандидатстване
Да
3.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Да
4.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Да
5.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради: а) наличие на недопустими дейности и/или разходи; б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи; в) дублиране на разходи; г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване; д) несъответствие с правилата за държавните помощи; е) неоснователност на разходите.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Да