Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие – форма и наличие на изискуеми документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Указанията за попълване на Електронен формуляр за кандидатстване (Приложение Х към Условията за кандидатстване) и Формулярът за кандидатстване е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Не
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден Квалифициран електронен подпис (КЕП) от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице, и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език.

Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение I) към Условията за кандидатстване, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Не
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение II) към Условията за кандидатстване, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. 

Декларацията се попълва, датира и подписва от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Не
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение III) към Условията за кандидатстване,  сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията се попълва, датира и подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Не
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение IV) към Условията за кандидатстване, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията се попълва, датира и подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Не
7.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост - попълнена по образец (Приложение VIII) към Условията за кандидатстване, прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях.
Не
8.
Бизнес план, попълнен по образец (Приложение V) към Условията за кандидатстване и прикачен в ИСУН 2020. 

Бизнес планът се представя във формат Excel без да е необходим КЕП, съдържанието му се удостоверява с подписването на формуляра за кандидатстване с КЕП. В случай че Бизнес планът не е представен, не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Да
9.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година (за проектните предложения подадени в рамките на първи краен срок - 2019 г., а за проектните предложения подадени в рамките на втори краен срок - 2020 г.), прикачено в ИСУН 2020.

Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година.

или

Декларация за неактивност, подадена към  НСИ – прикачени в ИСУН 2020.
Не
10.
Две оферти за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена, прикачени в ИСУН 2020.

Документите трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация (Приложение VI към Условията за кандидатстване), цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020).
Непредставянето на документите не води до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
При хипотеза на придобиване на патент, полезен модел, ноу-хау или лицензия за такива, кандидатът може да представи само една оферта.
Не
11.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение VI) и прикачена в ИСУН 2020. 

Кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели. В случаите на придобиване на софтуер, съдържанието на минималните характеристики, посочени в Техническата спецификация, следва задължително да включва описание на обхвата и основните модули на актива.
В случай че е приложимо и не е представена Техническа спецификация, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. 
В случай че Техническата спецификация не е представена или е представена но в нея не е посочен актив, заложен в бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), и/или не са посочени минимални технически и/или функционални характеристики на предвидения за закупуване актив, това няма да доведе до отхвърляне на проектното предложения на етап оценка на административно съответствие и допустимостта, като съответният/ите актив/и ще бъде/ат премахнат/и от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
Да
12.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.

Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Не
13.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.

Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 и чл. 51 от ЗКПО.
Не
14.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности   за последните три приключени финансови години - прикачени в ИСУН 2020

В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Не
15.
Счетоводен баланс (индивидуален) за последните три приключени финансови години  - прикачен в ИСУН 2020  

В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Не
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години  – прикачен в ИСУН 2020

В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Не
17.
Сравнителен анализ на внедряваната иновация попълнен по образец (Приложение VII) към Условията за кандидатстване - прикачен в ИСУН 2020.

В случай че Сравнителен анализ на внедряваната иновация не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички раздели, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Да
18.
Документи в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описана във Формуляра за кандидатстване и прикачени в ИСУН 2020.

Този документ се представя в случаите, в които е приложим: 
-	патент;
-	свидетелство за регистрация на полезен модел за иновацията, внедрявана по проекта;
-	свидетелство за регистрация на промишлен дизайн;
-	заявка за патент за изобретение/свидетелство за регистрация на полезен модел/свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или
-	лицензионен договор, с който се разрешава използването на съответния обект на интелектуална собственост;
-	договор за прехвърляне на ноу-хау;
-	договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост;
-	декларация за авторски права върху произведението предмет на внедряваната иновация (Приложение IX към Условията за кандидатстване);
-	договор за придобиване на резултати от НИРД;
-	техническа документация, публикации, доклади, резултати от проведени тестове, изследвания, независими становища/оценки от компетентни организации, упражняващи своята основна дейност в приоритетното направление на тематичната област на ИСИС, в рамките на което ще бъде реализирана иновацията;
-	сключен договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост, удостоверяващ, че за внедряването на определени продукти (стоки или услуги) или процеси, кандидатът ще придобие от трето лице чрез закупуване или по друг законосъобразен начин права по интелектуална собственост в рамките на проекта.
Договорът не следва да съдържа правнообвързващ ангажимент, който прави инвестицията (придобиването на правото по интелектуална собственост) преди подаване на проектното предложение необратима. Договорът не би съдържал описания правнообвързващ ангажимент, когато прекратяването на договора няма да доведе до значителни загуби за кандидата и когато съдържа клауза, съгласно която същият влиза в сила след и при условие на подаването/одобрението на проектното предложение по дадена процедура.
Не
19.
Проучване/Удостоверение за правен статус, издадено от Патентно ведомство на Република България – в случаите, когато кандидатът е представил документ в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описана във Формуляра за кандидатстване: патент за изобретение, свидетелство за регистрация на полезен модел, свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или заявка за патент/полезен модел/промишлен дизайн и прикачен в ИСУН 2020.
Не
20.
Документи, доказващи, че предлаганата по проекта иновация е резултат от съвместна дейност между кандидата и научна организация и прикачени в ИСУН 2020.

Този документ се представя в случаите, в които е приложим:
- Писмо от ръководителя на научна организация, с което се потвърждава, че предлаганата за внедряване иновация е съвместна разработка между кандидата и съответната научна организация;
или
- Договор между предприятието-кандидат и научна организация за съвместна разработка на предлаганата за внедряване иновация.
Документът е незадължителен, но е необходим за техническата и финансова оценка - непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът няма да получи точки по критерий „Подкрепяната по проекта иновация е резултат от съвместна дейност между кандидата и научна организация или собствена за кандидата дейност”.
Не
21.
Справка за иновационната дейност на предприятието за последния период, за който се изготвя документа, прикачена в ИСУН 2020

Документът е незадължителен, но е необходим за техническата и финансова оценка - непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът няма да получи точки по критерий „Опит на кандидата в изпълнението на дейности, сходни с дейностите, за които се кандидатства”.
Не
22.
Справка за научноизследователска и развойна дейност на предприятието за последните три финансови години, прикачена в ИСУН 2020 

Документът е незадължителен, но е необходим за техническата и финансова оценка - непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът няма да получи точки по критерий „Предприятия, занимаващи се с научно-изследователска и развойна дейност (НИРД) - средно за последните три финансови години“.
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът имат седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Струма - Симитли, Кресна и Струмяни“ и осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ „Струма - Симитли, Кресна и Струмяни
Да
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
3.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия
Да
4.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти както следва:
-  За кандидати подали проектните си предложения в рамките на първи краен срок - 2017 г., 2018 г. и 2019 г.;
-  За кандидати подали проектните си предложения в рамките на втори краен срок - 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
5.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал минимален размер на нетни приходи от продажби общо за последните за последните три приключени финансови години, равни на или надвишаващи 750 000 лв.

Периодът от три приключени финансови години е:
-  За кандидати подали проектните си предложения в рамките на първи краен срок - 2017 г., 2018 г. и 2019 г.;
-  За кандидати подали проектните си предложения в рамките на втори краен срок - 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
6.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал минимален размер на нетни приходи от продажби общо за последните за последните три приключени финансови години, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.

Периодът от три приключени финансови години е: 
-  За кандидати подали проектните си предложения в рамките на първи краен срок - 2017 г., 2018 г. и 2019 г.;
-  За кандидати подали проектните си предложения в рамките на втори краен срок - 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
7.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение до изтичане на срока по чл.57, ал.3, т.2, буква б) от ЗОП, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 т Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв.;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
8.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
9.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за функциониране на Европейския съюз, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014–2020 г. и Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България съгласно ПМС № 161/04.07.2016.
Да
10.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 попадат в сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
11.
Кандидатът не попада в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако:
А. Неговата основна дейност или дейността, за която кандидатстват се отнася до:
• сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 1379/2013;
• сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. 
Б. Финансирането представлява:
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по-конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
• помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива;
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Да
12.
12.1. Проверка на кандидата относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”. Кандидатът е "едно и също предприятие" по реда на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”:
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управи¬телния или надзорния орган на друго предприятие и/или
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на спораз¬умение с останалите акционери или съдружници в това пред¬приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.

12.2. Проверка на Член на управителния орган на предприятието относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управи¬телния или надзорния орган на друго предприятие и/или
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на спораз¬умение с останалите акционери или съдружници в това пред¬приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.

12.3. Кандидатът и/или член на управителния орган на предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Да
2.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“
Да
3.
По проекта се подкрепя внедряването на продуктова (стока или услуга) или производствена (процесова) иновация.
Да
4.
Проектът е насочен към постигане на  целта на процедурата: Насърчаване на внедряването на иновации в предприятията на територията на МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“, свързани с тематичните области на ИСИС.
Да
5.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
1. Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативната продуктова и/или производствена иновация.
2. Придобиване на права на интелектуална собственост върху иновациите, които ще бъдат подкрепяни по процедурата.
3. Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативната продуктова и/или производствена иновация.
Да
6.
Изпълнението на проектите следва да води до пазарна реализация на продукт (стока или услуга) или внедряване на процес, попадащи  в обхвата на изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на  Иновационната стратегия за интелигента специализация (ИСИС):
• ИКТ и информатика: 
- Производства, включително Fabless, особено на създадени в България продукти, устройства и системи;
- ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, теле-медицина и теле-грижа и „имбедид” софтуер;
- 3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
- Big Data, Grid and Cloud Technologies;
- безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
- езикови технологии;
- уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
- използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
• мехатроника и чисти технологии: 
- производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
- машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
- инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
- системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
- вграждане на ВЕИ в роботизирани системи с изкуствен интелект;
- създаване на съвременни информационни комплекси за автономни енергийни системи;
- роботизирани системи и автоматизация на процеси, в т.ч. вграждане на ВЕИ, 3-D моделиране, системи за инструментална екипировка;
- проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл. в аеро-космическата индустрия;
- био-мехатроника;
- интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
- синя икономика – технологии за развитие;
- чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства).
• индустрия за здравословен живот и биотехнологии:
- методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
- производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
- производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
- персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;
- медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
- нано-технологии в услуга на медицината;
- био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот;
- приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
- производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
- зелена икономика. 
• нови технологии в креативните и рекреативните индустрии:
- културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистични занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
- компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
- алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
- производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Да
7.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
• Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, процедурите за подбор на проекти са отворени за всички кандидати, които отговарят на изискванията, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане;
• Устойчиво развитие – подкрепата за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
8.
Минималният размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на  50 000,00 лева. 
Максимален размер на заявената безвъзмездна помощ е  не по-висок от  188 000,00 лева.
Да
9.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
10.
Проектното предложение осигурява устойчивост на резултатите и води до изпълнение на Приоритет 1: Конкурентоспособно и устойчиво развитие на икономиката на МИГ „Струма“ и Специфична цел 1.2: Технологично развитие и внедряване на иновации и стандарти в малките и средни предприятия на територията на МИГ „Струма“.
Да