Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“, .PDF
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Да
5.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е легализиран с апостил.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за неприложимите общи документи - формат  „pdf”, ”PDF” Приложение № 1
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, .PDF, подписанa и сканиранa от кандидата (Приложение № 2)
Да
3.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ , .“xlsx” (Приложение № 2)
Да
4.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2 т. 2 от Наредба № 22 във формат „pdf”, ”PDF”, (Приложение № 5).
Да
5.
Документ, издаден от обслужваща банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Да
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
7.
Свидетелство за съдимост на всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), включително за  всички лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата,  издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето му. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Да
8.
Декларация от представляващия/те кандидата за всички лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22/2015 г Представя се във формат „pdf”, ”PDF” Приложение  № 7
Да
9.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата за всички лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”  Приложение  № 8
Да
10.
Решение или друг приложим документ, издаден по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо) от компетентния орган по околна среда /Регионална инспекция по околна среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция.
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Да
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” 
Задължително ако се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство
Не
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf”, .”PDF”
Не
13.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на кандидатстване с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване
Представя се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни такива. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
14.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”.
Да
15.
Решение на Общинския съвет (по седалище/адрес на управление на кандидата), че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинските планове за развитие на Общините. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” само от кандидати общини
Не
16.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане.  Представя се във формат „pdf”, ”PDF”.
Да
17.
Удостоверение за липса или наличие на задължения към Общината по седалище/адрес на управление на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”.
Да
18.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. 
Не се отнася за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ
 Не се представя от кандидати Общини. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”.
Не
19.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) с подпис/и и печат на всяка страница. Представя се във формат „pdf”, .”PDF” .Приложение № 6
За проекти/дейности по точки 1,2,3,4,5,6 и 8 от раздел 13.1 от УК
Не
20.
Таблици към Анализ разходи-ползи, формат „xls“, “xlsx”. Приложение № 6а
За проекти/дейности по точки 1,2,3,4,5,6 и 8 от раздел 13.1 от УК
Не
21.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП 
Не се представя от Общини Представя се във формат „pdf”, ”PDF”. Приложение №  9
Не
22.
Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - формат  xls, xlsx, Приложение № 9а
Когато е приложимо
Не
23.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР, за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения за архитекти, инженери, консултантски услуги, Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Задължително само при разходи съгласно т. 1, буква „в“ от раздел 14.1 от УК, ако кандидатът не е възложител по реда на чл. 5 и 6 от ЗОП
Не
24.
Документация за проведен избор на изпълнител по Закона за обществени поръчки  за кандидати, които са възложители по ЗОП. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Задължително само в случай, че проектът включва разходи по  т.1,  б.”в” от раздел 14.1 от УК, ако кандидатът е възложител по реда на чл. 5 и 6 от ЗОП
Не
25.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС 
Важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на проектното предложение, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции./
Офертата следва да бъде придружена от Запитване за оферта (Приложение № 17) и предварителен/окончателен договор с изпълнителя/доставчика
В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ към Агенцията по вписванията.
 В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство.
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
26.
Най-малко три независими оферти, които съдържат наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС.
Всяка оферта е придружена с отправено от кандидата Запитване за оферта (Приложение № 17)
Задължително в случаите, когато кандидатът:
1.  планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки след сключване на административен договор за предоставяне на финансова помощ. 
В този случай се прилага и решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора.

И/ИЛИ
2. не е възложител по реда на чл. 5 и 6 от ЗОП и разходът, за който кандидатства не е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ. В този случай, към офертата и запитването, кандидатът прилага и решение за избор на изпълнителя/доставчика и предварителен/окончателен договор с изпълнителя/доставчика.
Когато избраната оферта не е с най-ниска цена се прилага и писмена обосновка за мотивите, обосновали избора.

В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ към Агенцията по вписванията.
 В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство.
Представят се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
27.
Документи за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията 
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот-собственост на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
28.
Учредено право на строеж върху имота
Важи в случаи съгласно I. Общи изисквания, т. 6, буква „а“ от раздел 13.2 на УК.  Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
29.
Документ за ползване на имота. Важи в случаи съгласно I. Общи изисквания, т. 6, буква „б“ от раздел 13.2 на УК. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
30.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР Представя се във формат „pdf”, ”PDF”, jpg”
Не
31.
Одобрен инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
Представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, като на етап ОАСД следва да бъде изискан и представен и самият документ.
Формат .pdf , PDF, jpg
Не
32.
Разрешение за строеж
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, като на етап ОАСД следва да бъде изискан и представен и самият документ
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
33.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж
Важи в случай, че проектът включва СМР и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, като на етап ОАСД следва да бъде изискан и представен и самият документ. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
34.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат „pdf”, ”PDF”. Приложение № 13
Не
35.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат „xls”, “xlsx”. Приложение № 13
Не
36.
Съгласуване с Министерство на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. (ДВ, бр. 51 от 2001 г.)
 Задължително  само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
37.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност 
Задължително  само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности 
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не
38.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане.
Към датата на кандидатстване може да се представи Вх. № на искане за издаване от съответния орган, като на етап ОАСД следва да бъде изискан и представен самият документ - формат „pdf”, ”PDF”
Не
39.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/стопанисващо ВиК мрежата за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 2 от раздел 13.1 от УК при кандидат Община
Не
40.
Декларация на консолидиран ВиК оператор за участие на всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително в случай на  кандидат Община за дейност 2 от раздел 13.1 от УК
Не
41.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително в случай на  кандидат Община за дейност 2 от раздел 13.1 от УК
Не
42.
Становище от съответната Басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат но плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 2 от раздел 13.1 от УК
Не
43.
Разрешително за водовземане и /или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в  Закона за водите - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 2 от раздел 13.1 от УК
Не
44.
Съгласуване с ВиК оператора (за кандидат Община) или съгласуване с Общински съвет (за кандидат ВиК оператор) - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 2 от раздел 13.1 от УК
Не
45.
Документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ, или подробни устройствени планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 3 от раздел 13.1 от УК
Не
46.
План-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти) - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 3 от раздел 13.1 от УК
Не
47.
Положително становище от АСП за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавна делегирана дейност - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 4 от раздел 13.1 от УК
Не
48.
Положително становище от МТСП по предложния на АСП за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискването   „Инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите  спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта да отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.)“ - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 4 от раздел 13.1 от УК
Не
49.
Решение на Общински съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряване на енергийната ефективност отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 5 от раздел 13.1 от УК
Не
50.
Доклад и резюме от обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 5 от раздел 13.1 от УК
Не
51.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 6 и дейност 8 от раздел 13.1 от УК (в случай, че дейностите се отнасят за основно или средно общинско училище)
Не
52.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 6 и дейност 8 от раздел 13.1 от УК (в случай, че дейностите се отнасят за общинска детска градина)
Не
53.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт - формат „pdf”, ”PDF”
Приложимо, в случай, че кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности и има икономически интерес от инвестицията
Не
54.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. формат „pdf”, ”PDF”
Приложение № 3
Да
55.
Декларация за дейността и Годишен финансов отчет, от който да е видно обособяване на икономическата и неикономическа дейност  с цел определяне на съответния режим като „помощ” или  „непомощ“ - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за кандидати ЮЛНЦ и читалища
Не
56.
Декларация за получените минимални и държавни помощи - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително само  за кандидати ЮЛНЦ и читалища
Не
57.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата  -формат  „pdf”, ”PDF”
Приложение № 12
Да
58.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата -
формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 10
Да
59.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР“ - формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 18
Да
60.
Декларация НСИ - формат  „pdf”, ”PDF” Приложение № 4
Да
61.
Декларация КЕП, Приложение № 19, формат „pdf”, ”PDF”
Да
62.
Декларация по ДДС, Приложение № 20, формат „pdf”, ”PDF” Задължително за кандидати, които не са регистрирани по ЗДДС
Не
63.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ - формат „pdf”, ”PDF”
Задължително за дейност 1 от раздел 13.1 от УК
Не
64.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по 7.2  - формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 11
Да
65.
Други 
Документи, които не са изброени в списъка и които кандидатът смята, че са необходими за оценката на подаденото от него проектно предложение, формат  „pdf”, ”PDF” “jpg” “xls” “xlsx”
Не
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Брой население, което ще се възползва от подобрените основни услуги в резултат на изпълнението на проекта: до 500 жители – 10 т., от 501 до 2000 жители – 20 т., над 2001 жители – 30 т. “ от Критериите за оценка
Формуляра за кандидатстване и Анализа  за социално-кономическите ползи – Приложение № 14 от ДП към УК. Стойността следва да съвпада и с посочената такава в раздел 8 „Индикатори“ от Формуляра за кандидатстване“, ред „Население, облагодетелствано от дребно мащабните инвестиции“.
Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 1
Не
2.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2 „Проекти, обхващащи територията на повече от 1 или осигуряващи ползи на повече от 1 населено място“
Формуляра за кандидатстване Анализa  за социално-кономическите ползи – Приложение № 14  от ДП към УК.
Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 2
Не
3.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „Проекти за подобряване на публичната инфраструктура“ от Критериите за оценка
Формуляра за кандидатстване Анализa  за социално-кономическите ползи – Приложение № 14  от ДП към УК и Анализ разходи-ползи/финансов анализ- Приложение № 6 и 6а
Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 3
Не
4.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 „Проекти, консултирани с местната общност”  от Критериите за оценка
Документи (формат .pdf, .PDF, .jpeg) от проведени срещи за консултиране на проекта с местната общност:
-	покани за организирани срещи;
-	доклад/протоколи от проведени срещи;
-	снимков материал;
-	присъствени списъци от проведени срещи;
други приложими документи.
Не
IV. Група
ОБЩА ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС
Да
2.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване
Да
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване
Да
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Белене - Никопол, съвпадаща с административно териториалните граници на общините  Белене и Никопол
Да
6.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията  за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност
Да
7.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т.1 ,т.2 и т. 3 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Да
9.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  195 583,00 лева
Да
10.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 391 166,00 лева
Да
V. Група
КОНКРЕТНА ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТТА НА ДЕЙНОСТИТЕ, СЪГЛАСНО РАЗДЕЛ 13.1 ОТ УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Дейности за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръжения, и принадлежностите към тях са допустими, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години от датата на кандидатстване.
Дейностите за реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински пътища, и съоръженията, и принадлежностите към тях са допустими за подпомагане, ако са от указаните общински пътища в Решение № 236/13.04.2007 г. на Министерския съвет за утвърждаване списък на общинските пътища и ако в техническата документация е предвидено изграждането и полагането на подземни мрежи за широколентов интернет. 
Подпомагат се проекти за реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях, ако инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура
Не
2.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Дейностите за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони и дейности за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони са допустими:
•	Ако съответстват на плановете за управление на речните басейни;
•	Само на територията на общини с консолидирани ВиК оператори;
•	Само като бъдат определени конкретните нужди в регионалните ПИБ и ако е налице висока степен на изграденост на канализационната мрежа (между 90 и 100 %) и/или отпадните води се заустват във водно тяло, определено за питейно-битово водоснабдяване или санитарно-охранителна зона, или е осигурено пречистване на отпадните води, имат необходимите разрешителни по ЗВ и/или за ползване на водния обект за заустване на отпадъчните води и се постигат целите, поставени в разрешението за заустване;
•	Ако е предвидено след доизграждането й тя да бъде свързана със съществуващата канализационна мрежа;
•	При съгласуване от съответния консолидиран ВиК оператор в случай на кандидати Общини, или при съгласуване от Общинския съвет в случай на  кандидат ВиК оператор;
•	При наличие на становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта  не противоречат на плановете на управление на речните басейни;
•	При съгласие на ВиК оператора за участие на всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг, чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта – Задължително за кандидати Общини;
•	Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи).
Не
3.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 3 „Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение“:
1.Подпомагат се проекти за изграждане и/или обновяване на паркове и градини, за които са представени:
1.1. документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина, се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
1.2. план- схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
2. В проектите може да е предвидено изграждане и/или обновяване на мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, обслужваща озеленените площи, поддържане на зелената система, открити обекти за спортни дейности и площадки за игра.
Не
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства“:
Подпомагат се проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, ако:
1. се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4. Министерството на труда и социалната политика, по предложение на Агенцията за социално подпомагане, е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3;
5. Е налично положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност;
6. Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за СМР и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля левовата равностойност на 15 000 евро.
Не
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 5 „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Подпомагат се проекти, за които са представени:
1. Решение на Общински съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
2. Доклад и резюме от обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл.48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016г. за обследване на енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр.10 от 2016г.).
Не
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:
1. В рамките на дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“ кандидатите имат възможност да извършват допустимите инвестиции и в общинска образователна инфраструктура финансирана от бюджета на общината, която включва общински детски градини, основни или средни училища.
В случай, че допустимите инвестиции в открита и/или закрита спортна инфраструктура се извършват в общинска образователна инфраструктура:
1.1. Подпомагат се проекти, за които е представена заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище, или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
1.2. Подпомагат се проекти, за които е представена заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
2. В рамките на дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“ кандидатите имат възможност да извършват допустимите инвестиции в общински паркове.  
За целта от представените документи за собственост трябва да е видно, че обектът притежава статут на общински парк, или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк, се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк.
3. Оборудването и/или обзавеждането включени в проектното предложение следва да бъдат придружени от  технически спецификации, подписани от компетентно лице.
Не
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 7 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Подпомагат се проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства.
При тези проекти, закупуването на мобилни обекти, свързани с културния живот, е допустимо, ако проектът включва разходи за СМР, максималният размер на общите допустими разхода за закупуването на един мобилен обект  не надвишава левовата равностойност на 15 000 евро и обектът е оборудван за целите на инвестицията.
Не
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектите дейности за дейност 8 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Подпомагат се проекти за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, която включва детски градини, финансирани чрез бюджета на общините, или основни или средни училища.
За тези проекти е необходимо да бъде представена:
1. Само за училищата: Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган;
2. Само за детските градини: Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА И ДОПУСТИМОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ

Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Не
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по раздел 16 от Условията за кандидатстване.
Не
X. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 26а към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Не
XI. Група
ПРОВЕРКА НА (ИНДИВИДУАЛЕН) АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ

Изготвеният Анализ „разходи - ползи“ (финансов анализ), (индивидуален Анализ „разходи - ползи“) служи за определяне на размера на интензитета на финансовата помощ за проекта , както дейностите по проекта допринасят за постигане на една или няколко от целите на подхода ВОМР и Стратегията.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е заявил интензитет за подпомагане 100 % 
Отговор „ДА“ се отнася, в случай че е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVPN) е отрицателна или  = 0
Не
2.
Кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70 %
Отговор „ДА“ да отнася, в случай че е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVNP) е различна от стойността на показателя по т. 1
В случай че проектът генерира печалба, освен FNPV се изчислява и FRR (Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията).  FRR следва да бъде по-малка или равна на дисконтовата норма, равна на 4% в реално израждение, за да се счита че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране. 
Не
3.
Анализът е изготвен за референтен период от (в поле Забележка се отбелязва вярното твърдение):
1. 10 години – в случай, че проектът генерира приходи
2. референтна година „n” (или години n+1, n+2 и т.н), в която (които) се извършват дейностите по проекта, в случай че проектът не генерира приходи
Да
4.
Реализацията на дейностите, описани в Анализ разходи-пози (финансов анализ) (индивидуален  Анализ разходи-ползи), ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на СВОМР, като цяло
Да
XII. Група
НАЛАГА СЕ КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА НА ПРОЕКТА ПОРАДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Наличие на недопустими дейности или разходи
Не
2.
Несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи
Не
3.
Дублиране на разходи
Не
4.
Неспазване на заложените в Условията за кандидатстване правила за ограничения по отношение на заложените процентни съотношения/прагове
Не
5.
Несъответствие с правилата за държавните или минималните помощи
Не
6.
Други (оценителят описва подробно обстоятелството)
Не
XIII. Група
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор
Не
XIV. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Няма други причини, поради които проектът да е неизпълним - забрани за осъществяване на дейността, разрешителен режим или друга причина (ако има, да се опише подробно)
Да
2.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да