Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено по електронен път чрез системата ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец - приложение № 1 и е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни. Попълнен е на български език, с изключение на т. 1, полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“,
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Не
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формуляр за кандидатстване – Приложение 1
Да
2.
Основна информация за проектното предложение по мярка 4.1.1 „Инвестиции в земеделски стопанства” по образец -
Приложение 2
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно /в случай че документите не се подават лично от кандидата/, прикачено в ИСУН2020. Пълномощника подписва с КЕП на законния представител на кандидата
Не
4.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ за Мярка 19.2 във формат „xls“ или „xlsx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  и във формат „pdf”, подписанa и сканиранa от кандидата - Приложение 15
Да
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидата е лице регистрирано по Закона за ЮЛНЦ -  във формат „pdf”.
Не
6.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са, създадени до 1 година преди датата на кандидатстване, с инвестиции изцяло в сектор„Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или „Етерично – маслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори. 
Когато кандидат е призната групи/организация на производители или юридическо лице кандидат за колективни инвестиции документите се представят за всички лица(които са юридически лица), участващи в юридическото лице, както и за всички членове (които са юридически лица) на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани - Приложение 23

Не
7.
Копие от годишната данъчна декларация за предходната финансова година спрямо датата на кандидатстване, заверена от съответната ТД на НАП. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО).
Да
8.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството - за юридически лица, кандидати за колективна инвестиция, декларацията се попълва от всеки един от членовете. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година – не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове.
	В случаите, при които СПО се формира с намерение за засаждане/засяване, то кандидатът задължително указва периодът, в който ще се извърши засаждането/засяването в рамките на текущата, спрямо подаването на заявлението стопанска година.
	Когато кандидат е призната групи/организация на производители или юридическо лице кандидат за колективни инвестиции декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице, както и от всички членове на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани.
Важно!!!Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по, декларацията се предоставя в два екземпляра-един с данни за текущата, спрямо датата на подаване на заявлението, стопанска година и един с данни за предходната стопанска година.
Приложение 10  и Приложение 11 
Да
9.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец) и приложение към справка-декларацията- важи за кандидати групи/организации на производители. Приложение 19 и приложение 20
Не
10.
Декларация по  чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, по образец съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 на МЗХ с подпис/и, печат и сканирана - Документът задължително се предоставя от всички кандидати.
- Когато кандидат е призната групи/организация на производители или юридическо лице кандидат за колективни инвестиции декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице, както и от всички членове на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти. - Приложение 14
Да
11.
Декларация за нередности съгл. приложение № 10 от Наредба 22 с подпис/и, печат и сканирана. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Декларацията се подписва задължително от кандидата - ФЛ, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай, че членове са юридически лица - от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива -Приложение 16
Да
12.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период -за ЮЛ и ЕТ. Представя се във формат „pdf
Да
13.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП  и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация  (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката). Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Когато кандидат е призната групи/организация на производители или юридическо лице, кандидат за колективни инвестиции декларацията, освен от кандидата, се представя и от всички лица, участващи в юридическото лице, както и от всички членове на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти.  Приложение 12 и приложение 13
Не
14.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ по реда на тази процедура. Документът следва да съдържа всички изискуеми реквизити (подпис, печат, IBAN и BIC код, с титуляр на IBAN- кандидата) и е задължителен за всички кандидати.
Не
15.
Бизнес план (по образец, утвърден от ИД на ДФ „Земеделие”), включително и таблиците от бизнес плана по образец в „xls”  и   „ pdf” Документът задължително се предоставя от всички кандидати.  Приложение 5 и приложение 6
Да
16.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители – важи за кандидати признати групи/организации на производители.
Не
17.
Удостоверение за вписване  в Регистъра на вероизповеданията - важи за ЮЛ, регистрирани по Закона за вероизповеданията
Не
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура по мярка 4.1.1. подписано, подпечатано  и сканирано от кандидата. Документът се предоставя само от кандидати - юридически лица.
Не
19.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. и
- Документите за текущата стопанска година задължително се предоставят от всички кандидати, различни от признати групи/организации на производители и юридически лица кандидати за колективни инвестиции. 
- Когато кандидат е призната групи/организация на производители или юридическо лице кандидат за колективни инвестиции документите се представят за всички лица, участващи в юридическото лице, както и за всички членове на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани;
- Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерения за засаждане/засяване през текущата стопанска година, в декларацията за видовете култури задължително се посочва конкретен период, в рамките на който ще се извърши засаждането/засяването на културите. В този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година и се доказва  със следните документи за предходната стопанска година:
1. регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол и декларация (по образец) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване; или
2. документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му, и декларация (по образец) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване; или
3. анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин и декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване.
Да
20.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималния стандартен производствен обем се доказва с намерения за засаждане/засяване през текущата стопанска година, в декларацията за видовете култури задължително се посочва конкретен период, в рамките на който ще се извърши засаждането/засяването на културите. В този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година и се доказва  със следните документи за предходната стопанска година:  Важи в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
Не
21.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност за година, предхождаща годината на кандидатстването.- когато е приложимо.
Не
22.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период – важи за кандидати юридически лица, с изключение на кандидатите, създадени до 1 година, преди датата на кандидатстване, с инвестиции изцяло в сектори „Животнвъдство”, „Плодове и зеленчуци” и „ Етерично-маслени култури”.
Документът трябва да съдържа всички необходими реквизити, съгласно Закона за счетоводството.
Когато кандидат е призната групи/организация на производители или юридическо лице кандидат за колективни инвестиции документите се представят за всички лица(които са юридически лица), участващи в юридическото лице, както и за всички членове (които са юридически лица) на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани.
Не
23.
Инвентарна книга/или справка ДМА/  към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Документът се предоставя от всички кандидати в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
24.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Документът се предоставя от всички кандидати.
Да
25.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите..Документът се предоставя само в случаите, предвидени в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите.
Не
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж. Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
27.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ

  Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за:
 - закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ (с изключение при закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които  не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията или поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения);
 - строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ;
 -създаване и/или презасаждане на трайни насаждения.
Не
28.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Не
29.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на ЗУТ  - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ .
Не
30.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
Не
31.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице, приложени към офертите и договорите - във всички случаи на разходи за СМР - Приложение 8
Не
32.
Разрешение за строеж. Важи в случай, че проекта включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Документът следва да е издаден  на името на кандидата.
Не
33.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проекта включва разходи за  преместваеми обекти. Документът следва да е издаден на името на кандидата.
Не
34.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване изготвен и съгласуван от правоспособно лице. Документът се предоставя при инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници /ВЕИ/.
Не
35.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки или не попада в обхвата на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (приложение 8), разделени по подобекти, съответстващи на описаните в "Таблицата за допустимите инвестиции". КСС следва да съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и да са подписани от двете страни по договора за СМР
Не
36.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Не
37.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг
Не
38.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС. Документът се предоставя в случаите, че разходът, за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Не се отнася при  кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи (включително държавни такси) за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки - Приложение24
Не
39.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен  ДДС, ведно с направени от кандидата  запитвания за оферти  по образец. Документите се предоставят в случаите, че разходът, за който се кандидатства не е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Не се отнася при  кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи (включително държавни такси) за извършени услуги от държавни или общински органи и институции В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство;  - Приложение 24
Не
40.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител.. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена в решението се включва и писмена обосновка за мотивите. обусловили избора. Документът се предоставя в случаите, при които кандидатът е избрал доставчик/изпълнител чрез подбор от най-малко три оферти или когато кандидатът е представил съпоставими оферти, независимо че разходът е включен в списъка с референтни цени.
Не
41.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки.
Не
42.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения; Документи, доказващи извършените разходи, преди подаване на формуляра за кандидатстване.
Не
43.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи в случай, че проектът включва разходи за
закупуване на земя,сгради и/или друга недвижима собственост.
Не
44.
Удостоверение, съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47/2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър. Важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни-майки
Не
45.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, подписана, подпечатана  и сканирана придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Документите се представят от всички кандидати, кандидатстващи за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата и които съгласно инвентарна книга  към датата на подаване на проектното предложение имат налична самоходна техника - Приложение 21 и приложение 22
Не
46.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова  или Договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напояване, водовземане,, водоснабдяване
Не
47.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерство на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ. Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи.
Не
48.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи .
Не
49.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата-     издадено не по-късно от 6 месеца от представянето им.
Да
50.
Декларация от представляващия/те кандидата съгл. приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба 22 Приложение 7
Да
51.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат -  Приложение 9
Да
52.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА  - Приложение 17
Да
53.
Декларация за неприложими документи - Приложение 18
Да
54.
Форма за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по мярка 4.1.1 - Приложение 3
Да
55.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" -  Приложение 4
Да
56.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта - Приложение 26
Да
57.
Декларация за изкуствено създадени условия и функционална несамостоятелност - Приложение 27
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за професионални умения и компетентности - важи в случай, че кандидатът завява по-висок размер на помощта по критерий „млад фермер” и в случай, че към момента на подаване на проектното предложение този документ е наличен.
Не
2.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на проектното предложение, заверен от кандидата /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерии – „проектът създава нови работни места с постоянна заетост/ За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата и от НСИ, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години
Не
3.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година(Справката се попълва в случаите, когато е заявен приоритет по критерии за оценка „Проектът води до осигуряване на заетост“)- Приложение 28
Не
4.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел и/или документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) № 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB, L 193, 21 юли 2015 г.). Важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта за  разходи за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, биологично производство, икономия на ресурса и адаптация към климатичните промени.
Не
5.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) – приложимо е когато се кандидатства за точки по критерии „Минимум 10% от допустимите инвестиционни разходи са за подобряване на енергийната ефективност на предприятието”
Не
6.
Декларация по чл. 33, ал. 6 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите предвидени в ЗЕЕ– приложимо е когато се кандидатства за точки по критерии „Минимум 10% от допустимите инвестиционни разходи са за подобряване на енергийната ефективност на предприятието”
Не
7.
Декларация от която е видно, че бенефициента за пръв път кандидатства за такъв вид инвестиция. Попълва се когато се кандидатства за точки по критерии „Кандидатът не е получавал подкрепа от европейската общност за подобна инвестиция”(Декларация нов проект – приложение25)
Не
8.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда - приложимо е когато се кандидатства за точки по критерии „Проектът включва дейности с позитивен принос към околната среда”.
Не
9.
Документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно  Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.) Предоставя се при заявени точки по критерии „Проектът включва дейности с позитивен принос към околната среда”.
Не
10.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция (в случай че към датата на кандидатстване е проведена такава), или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които е обосновано ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване– важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на финансовата помощт /с 10%/ за проект с инвестиции, изцяло свързани с изпълняването на ангажименти по мярка 11 Биологично земеделие. Не се отнася за признати групи/организации на производители. Документите се предоставят в случай, че се кандидатства за по-висок интензитет на финансовата помощ. Предоставя се само от кандидати, които  към датата на подаване на заявлението за подпомагане са  производители на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и. Към договора се предоставя и сертификат, удостоверяващ, че кандидата е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и.
Не
11.
Документите, приложени към заявлението за подпомагане са представени на български език;
В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс – е легализиран или с апостил; когато между Република България и държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ, освобождаващ документите от легализация, документът е представен съгласно режима на двустранния договор. 
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 4.1.1 и може да бъде включено за финансиране
Да
2.
Проектното предложение допринася за постигане на общата цел за подобряване на цялостната дейност, 
1.Инвестиции за модернизация или увеличаване на физическия капитал с оглед намаляване на преките разходи за производство, повишаване на производителността на труда и качеството или разширяване на производството;
2.	Инвестиции за подобряване на предпазарната подготовка или съхранение на продукцията (като оборудване за почистване, сортиране, пакетиране на продукцията и сгради за специализирано съхранение и обработка, осигуряване на вентилация, изолация и охлаждане);
3.Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
Да
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа. Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Да
4.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.1 Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Да
5.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.1 Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение и ще се изпълняват на територията на МИГ Нови пазар - Каспичан
Да
6.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на проектното предложение;
Да
V. Група
Допустимост на кандидата
Кандидатът е:
Критерий Води до отхвърляне
1.
- земеделски стопани, отговарящи на следните условия:
1. да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители; 
2.минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
3. ако са юридически лица, трябва да са: 
а) получили за предходната или текущата финансова година приход от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ; 
б) регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия.
в) признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020г.
Да
2.
Кандидатът е допустим бенефициент по настоящата процедура, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване. Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Да
3.
Кандидатът не е получил финансиране от източник с публичен характер (друг проект/програма/бюджетна линия или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма) за същите разходи, за финансирането, на които кандидатства по настоящата процедура Източник на проверка: Бюджет на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) т. 6 „Финансова информация – източници
Да
4.
Конкретният бенефициент разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта. 
1. Административен капацитет – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема дейности по проекта и гарантира ефективното управление и изпълнение на проекта от страна на конкретния бенефициент; 
2. Финансов капацитет – конкретният бенефициент е в състояние да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта; 
3. Оперативен капацитет – конкретният бенефициент има опит в изпълнението на дейности, сходни с дейностите по настоящия проект и/или опит в изпълнението на проекти, финансирани от различни донори.
Да
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Да
VI. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на специфичната цел на инвестиционния приоритет и целта на настоящата процедура .
Да
2.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални политики на ЕС, заложени в Стратегията за ВОМР на МИГ: 
1.Прилагане на принципа на равенство между половете:
2.Допринасяне за утвърждаване на принципа на равните възможности
3.Създаване на условия за превенция на дискриминацията
Източник на проверка: Условия за кандидатстване, т.17 „Хоризонтални политики” и Формуляр за кандидатстване,
 т. 11 „Допълнителна информация“При несъответствие с посочените изисквания на кандидата се дават указания и му се предоставя срок за отстраняването на несъответствието
При изпълнение на процедурите за набиране и одобрение на проекти към стратегията се прилагат принципите на прозрачност и равнопоставеност без разделяне на кандидатстващите с проекти лица по религиозен, полов или  друг признак.
Да
3.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати Източник на проверка: Формуляр 
кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“; 
т. 11 „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение.
Да
4.
Размерът на исканата безвъзмездна финансова помощ е в съответствие с максималните размери, указани в Условията за кандидатстване. Източник на проверка: Бюджет на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване)  
Финансовата помощ е в размер 50 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи. 
Размерът на финансовата помощ се увеличава с 10 на сто за: 
1. проекти, представени от млади земеделски стопани; 
2. интегрирани проекти, включително и такива, свързани със сливания на организации на производителите; 
3. проекти за колективни инвестиции, представени от юридически лица, включващи от 6 до 10 земеделски стопани
4. за инвестиции, изцяло свързани с изпълнявани от кандидата ангажименти по мярка 11 „Биологично земеделие“ от ПРСР 2014 – 2020 г. или сходни ангажименти по мярка 214 „Агроекологични плащания“, направление „Биологично земеделие“ от ПРСР 2007– 2013 г. и за кандидати, които са заявили подпомагане по мярка 11 „Биологично земеделие“ от ПРСР 2014 – 2020 г. към датата на кандидатстване и към момента на подаване на заявка за плащане са одобрени и изпълняват ангажимент по мярка 11 „Биологично земеделие“ от ПРСР 2014 – 2020 г.
5. за проекти за колективни инвестиции, представени от юридически лица, включващи над 10 земеделски стопани и/или групи/организации на производители.
Максимално комбинирано подпомагане – 60 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Да
5.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 29 337 лева.
Да
6.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 391 166 лева.
Да
7.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Да
8.
Максимален размер на субсидията за един проект – до 75 000 лева.
Да
9.
Продължителността на проекта е в съответствие с посочената в Условията за кандидатстване Източник за проверка: Формуляр за кандидатстване, т. 18 „Минимален и максимален срок за изпълнение“ и т.7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“.
Да
10.
Проектът се предвижда да бъде осъществен в съответствие с посочения териториален обхват за операцията, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване - Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан. Източник за проверка: Формуляр за кандидатстване,  т. 1 „Основни данни“ и т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“.
Да
VII. Група
Допустимост на  дейностите по проектa:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите и разходите по проекта съответстват на допустимите за финансиране дейности и разходи по процедурата съгласно т.13 и т.14 от Условията за кандидатстване.  
Допустими са само дейности на територията на МИГ, които водят до подобряване на цялостната дейност на земеделското стопанство чрез:
1. внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи; или
2.насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти; или
4. повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства; и/или
5.подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство; или
6. подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти; или
7. осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.
Да
VIII. Група
Допустимост на разходите:
 Разходите се свеждат до :
Критерий Води до отхвърляне
1.
строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда;
Не
2.
закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
Не
3.
създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
Не
4.
разходи за достигане съответствие с ново въведените стандарти на ЕС, включително чрез финансов лизинг. съгласно приложение № 10 от документи за информация към условията за кандидатстване
Не
5.
закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
Не
6.
разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС
Не
7.
закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или пре засаждане на трайни насаждения;
Не
8.
закупуване на сгради, помещения и друга недвижима собственост, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за земеделските производствени дейности на територията;
Не
9.
закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
Не
10.
разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация
Не
11.
закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
Не
12.
за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
Не
13.
разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т.1 - 12. 
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта не могат да превишават: 
1. едно на сто от допустимите разходи – за проекти с инвестиции само за земеделска техника и/или разходи по т. 10 – 12; 
2. пет на сто от допустимите разходи по т. 1 – 12 – за проекти с включени инвестиции за създаване на трайни насаждения и/или строително-монтажни дейности и/или оборудване и/или машини, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро; 
Разходите за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 – 6 и т. 9 – 12. 
Разходите по т. 13 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 13 са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане.
Не
IX. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост
Да
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Да