|
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в срок
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
|
Не
|
|
3. |
Когато всички райони на една община са подали проектни предложения чрез нея, то самата община не е подала проектно предложение. (ако е приложимо).
Когато част от районите на дадена община са подали проектни предложения, то самата община е подала проектно предложение за онези райони или за част от тях, които не са подали проектно предложение самостоятелно (ако е приложимо)
|
Да
|
|
4. |
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
|
Да
|
|
5. |
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
|
Да
|
|
6. |
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2018г.
|
Да
|
|
7. |
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
|
Да
|
|
8. |
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България.
|
Да
|
|
9. |
Проектното предложение съдържа допустими дейности
|
Да
|
|
10. |
В проектното предложение е предвидена дейност „Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове и/или на хората с увреждания след предоставяне на посреднически услуги и/или обучение за период до 6 месеца“ по Компонент 1 (субсидирана заетост) и работодателят, който ще осигури заетост, е кандидат или партньор по проекта.
|
Да
|
|
11. |
В проектното предложение са предвидени дейности и/или разходи за информация и комуникация.
|
Да
|
|
12. |
В проектното предложение НЕ се предвижда самостоятелно реализиране на дейност 4 и/или дейност 5 от Компонент 2
|
Да
|
|
13. |
В проектното предложение НЕ СА включени единствено и само дейности по Компонент 1, а предвидените дейности по Компонент 1 са обвързани и/или допълват разписаните по проекта дейности по Компонент 2.
|
Да
|
|
14. |
В проектното предложение НЕ СЕ предвижда разкриване/функциониране на социални услуги от резидентен тип.
|
Да
|
|
15. |
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК) са спазени минималните изисквания към обучението за ПК, съгласно Условията за кандидатстване:
• Професиите и специалностите са включени в СППОО
• Спазена е продължителността на обученията, съгл. условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
16. |
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), са спазени минималните изисквания към обучението за ключови компетентности, съгласно Условията за кандидатстване:
• Предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 2, 3 и 4
• Спазена е минималната продължителност на обученията по КК, съгл. Условията за кандидатстване
|
Да
|
|
17. |
В секция 8 на Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Включен е поне един от индикаторите за изпълнение и поне един от индикаторите за резултат, релевантни за Компонент 2, в съответствие с дейностите, които ще се реализират по Компонент 2.
|
Да
|
|
18. |
В секция 8 на Формуляра за кандидатстване е включен задължителният индикатор за резултат по Компонент 1, приложимо в случай, че в проектното предложение се изпълняват дейности по Компонент 1.
|
Да
|
|
19. |
Включените индикатори в секция 8 на Формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна целева стойност различна от нула.
|
Да
|
|
20. |
Целевата група е допустима.
|
Да
|
|
21. |
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
|
Да
|
|
22. |
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
2. |
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
|
Да
|
|
3. |
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини/райони на общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
4. |
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато КАНДИДАТ е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
5. |
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
6. |
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
7. |
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
|
Да
|
|
8. |
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за последната и текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
|
Да
|
|
9. |
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2015г. на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новореистрираните /новосъздадените организации)
|
Да
|
|
10. |
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП - (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
|
Да
|
|
11. |
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че кандидатът ще предоставя услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
|
Да
|
|
12. |
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за обучаващи институции, регистрирани по ЗПОО и когато кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация и професионално ориентиране по проекта)
и/или
Кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
|
Да
|
|
13. |
В случай, че кандидатът е обучаваща институция действаща в съответствие с други нормативни актове е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020
|
Да
|
|
14. |
Удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа, издадено от Агенция по заетостта (когато кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на удостоверението за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа от Агенция по заетостта на кандидата в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване
|
Да
|
|
15. |
Препис от Решение на ОбС за:
- подаване на проектно предложение по конкретната процедура
- създаване на социална/интегрирана услуга
|
Не
|
|
16. |
Препис от Решение на ОбС за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество с партньора по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, в случай на партньорство - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
17. |
Препис от Решение на Общинския съвет за предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта (в случай на необходимост за изпълнението на дейностите по проекта и в случай, че сградата/помещението/ята са общинска собственост):
за адаптиране на работните места за хора с увреждания
и/или
за социални/интегрирани услуги,
Преписът на решението е сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
18. |
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община/район на община) за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо)
|
Да
|
|
19. |
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на кандидата (ако е приложимо)
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
|
Да
|
|
2. |
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
3. |
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
4. |
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
5. |
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
6. |
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър
|
Да
|
|
7. |
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за последната и текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път
|
Да
|
|
8. |
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2015г. на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
|
Да
|
|
9. |
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
|
Да
|
|
10. |
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
|
Да
|
|
11. |
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за обучаващи институции, регистрирани по ЗПОО и когато партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация и професионално ориентиране по проекта)
и/или
За партньора е посочен № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
|
Да
|
|
12. |
В случай, че партньорът е обучаваща институция, действаща в съответствие с други нормативни актове е представен съответният учредителен документ - сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
13. |
Удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа, издадено от Агенция по заетостта (когато партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа от Агенция по заетостта в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване
|
Да
|
|
14. |
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за:
- създаване на социална/услуга по проекта
|
Не
|
|
15. |
Препис от Решение на ОбС за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество с кандидата по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, в случай на партньорство – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
16. |
Препис от Решение на Общинския съвет за предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта (в случай, че партньорът е община или район на община и сградата/помещението/ята са общинска собственост, и за изпълнението на дейностите по проекта са необходими):
- за адаптиране на работните места за хора с увреждания
и/или
- за социални услуги,
Преписът на решението е сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
17. |
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на партньора (ако е приложимо)
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е някое от изброените лица:
- Община или район на община
- Кандидатът е доставчик на социални услуги
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини и райони на общини
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
|
Да
|
|
4. |
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за последната и текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
• Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период
|
Да
|
|
5. |
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
|
Да
|
|
6. |
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
|
Да
|
|
7. |
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
|
Да
|
|
8. |
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
|
Да
|
|
9. |
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
- Община или район на община
- Доставчик на социални услуги
- Работодател
- Организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда;
- Обучителна институция и организация
- Център за информация и професионално ориентиране;
- Неправителствена организация
|
Да
|
|
2. |
Партньорът по проекта е работодател, който ще осигури заетост при изпълнение на дейност „Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове и/или на хората с увреждания след предоставяне на посреднически услуги и/или обучение за период до 6 месеца“ (Дейност 6) по Компонент 1 и партньорът е в съответствие с допустимите работодатели съгласно т. 11.3 от Условията за кандидатстване (ако е приложимо)
|
Да
|
|
3. |
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини и райони на общини)
|
Да
|
|
4. |
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
|
Да
|
|
5. |
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за последната и текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
• Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
|
Да
|
|
6. |
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (ако е приложимо)
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга
|
Да
|
|
7. |
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуги на деца по проекта).
Ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
|
Да
|
|
8. |
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
|
Да
|
|
9. |
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
|
Да
|
|
10. |
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта)
|
Да
|