Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Административно съответствие – общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен съгласно указанията
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от  упълномощено лице, за което е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“.
Да
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
Административно съответствие - придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ представена във формат .pdf, подписана и сканирана от кандидата и във формат „doc“ или „docx“ – по образец  (Приложение № 1)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности подписана с КЕП от кандидата във формат .xls или .xlsx – по образец (Приложение № 2)
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 3)
Да
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 4)
Да
5.
Декларация в оригинал (съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба №22/14.12.2015г., кандидатът декларира липсата на обстоятелства по т. 1 до 18.) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - по образец (Приложение № 5)
Да
6.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, с подпис/и, печат от банката и сканирана във формат „pdf“.
Не
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата във формат „pdf“.
Не
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛ за кандидадтстване по подмярка 4.2 от СВОМР на МИГ Сандански във формат „pdf“. (Важи за кандидати ЮЛ)
Не
9.
Декларация (Приложение № 6) за изчисляване на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (не се представя от признати групи производители или признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски производители).
Не
10.
Справка – декларация за обработваната земя/ отглежданите животни от членовете на групата/ организацията на производители, с които участват в групата/ организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 7). Представя се за кандидати групи/ организации на производители.
Не
11.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999г. и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на формуляра за кандидатстване, когато в изчислението на минималния производствен обем участват животни (не важи за юридически лица, които не са регистрирани земеделски стопани, а за признати групи/ организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представена е във формат „pdf“.
Не
12.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал.4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем (представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). Представен е във формат „pdf“.
Не
13.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Документът е представен във формат „pdf“.
Не
14.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Документът е представен във формат „pdf“.
Не
15.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представено е във формат „pdf ”.
Да
16.
Декларация в оригинал по чл. 4a, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) – не се изисква от кандидати големи предприятия. Представена е във формат „pdf“. (Приложение № 8а, 8б и 8в)
Не
17.
Бизнес план по образец (Приложение № 9а) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана (Приложение № 9б) във формат .xls или .xlsx.
Да
18.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Представен е във формат „pdf“.
Не
19.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представена е във формат „pdf“.
Не
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представена е във формат „pdf“.
Не
21.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 10) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция). Представени са във формат „pdf“.
Не
22.
Предварителни или окончателни договори за осигурена реализация на продуктите на преработвателното предприятие. Представени  са във формат „pdf“.
Не
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представено е във формат „pdf“.
Не
24.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата) или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж или документ за ползване на имота и/или сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (което е приложимо). Представен е във формат „pdf“.
Да
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).  Представен е във формат „pdf“.
Да
26.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представени са във формат „pdf“ и „xls“или “xlsx”.
Да
27.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ). Представено е във формат „pdf“.
Да
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представено във формат „pdf“.
Да
29.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Представен е във формат „pdf“.
Да
30.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (когато е приложимо). Представен е във формат „pdf“.
Да
31.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представени са във формат „pdf“.
Не
32.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за  хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни  стоки/фураж. Представен е във формат „pdf“ .
Не
33.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 24-29 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представен е във формат „pdf“.
Не
34.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки. (Важи за кандидати, които не са Възложители по ЗОП). КСС са представени във формат „pdf“ и в „xls“ или “xlsx”. КСС съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и са подписани от двете страни по договора. Представени са във формат „pdf“.
Не
35.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представен е във формат „pdf“.
Не
36.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи.  Представена е във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" или “xlsx”. (Важи за разходи, които са включени в референтния списък)
Не
37.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, запитване до конкретни лица за представените оферти - за разходи, които не са включени в референтния списък. Кандидатът е представил запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 12. Представени са във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" или “xlsx”.  (Важи за кандидати, които не са Възложители по ЗОП).
Не
38.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в лева с посочен ДДС – за разходи, които не са включени в референтния списък, като офертите са събрани чрез прилагане на принципа на пазарни консултации. Представени са във формат „pdf“ . (Важи за кандидати, които са Възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Не
39.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представено е във формат „pdf“.
Не
40.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г., ведно с банкови извлечения. Представени са във формат „pdf“.
Не
41.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведена обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта ( за предварителни разходи, свързани с проекта, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане). Важи за кандидати, които са Възложители по ЗОП. Представени са във формат „pdf“.
Не
42.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представено е във формат „pdf“.
Да
43.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно Приложение № 13 (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представена е с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Да
44.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 14а)
Да
45.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.(Приложение № 14б)
Да
46.
Формуляр за мониторинг по образец. Представен е във формат „pdf“. (Приложение № 15)
Да
47.
Декларация НСИ по образец във формат „pdf“. (Приложение № 23).
Да
48.
Декларация неприложими документи по образец във формат „pdf“. (Приложение № 21)
Не
III. Група
Административно съответствие - придружаващи специфични документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
По критерий за подбор № 4 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“, ако е приложимо:
Сключени договори за преработка на суровина от земеделски производители от територията на МИГ Сандански и/или договори за пласмент на продукцията. Представени са във формат „pdf“.
Не
2.
По критерий за подбор № 5 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“, ако е приложимо:
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. Представено е във формат „pdf“.
Не
3.
По критерий за подбор № 5 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“, ако е приложимо:
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представен е във формат „pdf“.
Не
4.
По критерий за подбор № 6 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“, ако е приложимо:
Сертификат за биологично производство на суровината във формат „pdf“.
Не
5.
По критерий за подбор № 7 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“, ако е приложимо:
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение. Представени са във формат „pdf“. За кандидатите, които са признати групи/организации на производители са представени за всеки един от членовете.
Не
IV. Група
Проверка за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на основната цел на подмярка 4.2 от СВОМР – да се подобри цялостната дейност, икономическата ефективност и конкурентоспособността на предприятия от хранително-преработвателната промишленост.
Да
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Да
V. Група
Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Земеделски стопани, които са регистрирани земеделски производители, съгласно Закона за подпомагане на земеделските производители и минималния стандартен производствен обем на земеделското им стопанство на кандидата следва да бъде не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
•	Признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014-2020 г.;  
•	Еднолични търговци и юридически лица, различни от горепосочените.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
3.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата декларирани в Приложение № 5 към Условията за кандидатстване.
Да
VI. Група
Допустимост на дейностите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
2.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от подмярка 4.2 от СВОМР.
Да
3.
Кандидатства се за инвестиции в следните избрани производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти, описани в приложение I на Договора за функциониране на ЕС и памук:
а) мляко и млечни продукти, включително яйца от птици;
б) месо и месни продукти;
в) плодове и зеленчуци, включително гъби;
г) пчелен мед; 
д) зърнени, мелничарски и нишестени продукти; 
е) растителни и животински масла и мазнини; 
ж) технически и медицински култури, включително маслодайна роза и билки;
з) готови храни за селскостопански животни;
и) гроздова мъст, вино и оцет;
й) за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти при спазване на изискванията Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ и при условие, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите по-горе.
Да
4.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности включени в раздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Да
VII. Група
Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на левовата равностойност на 5000 евро
Да
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малък или равен на левовата равностойност на 200 000 евро
Да
VIII. Група
Проверка за основателността на предложените за финансиране разходи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №20в)
Не
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №20в)
Не
3.
Не е установено дублиране на разходи
Не
IX. Група
Проверка за липса на двойно финансиране и проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. По проекта липсват изкуствено създадени условия*. 

*Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. (Представена декларация)
Да
3.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
X. Група
Проверка за държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС. За финансово подпомагане на „Инвестиции, свързани с преработка на селскостопански продукти и търговията със селскостопански продукти“, за продуктите описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС.
Да
2.
Кандидатът е попълнил и представил декарация за държавни помощи за финансово подпомагане на „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.
Да
XI. Група
Резултати от проверка на място
Критерий Води до отхвърляне
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 20г)
Да
XII. Група
Резултати от проверка на  БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта (Попълва се работен лист оценка на бизнес плана – Приложение № 20б)
Да