Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
6.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 2
Да
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 3 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Да
8.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата
Не
9.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Да
10.
Представено е Удостоверение по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Удостоверението за липса на задължения от Община Радомир и Община Земен се представя от кандидата, включително от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане. Удостоверението за липса на задължения към НАП се представя от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане.
Да
11.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен
Да
12.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение № 1 от Документи за попълване  (Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел)
Да
13.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата;
Да
14.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Да
15.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
Не
16.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
Не
17.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
Не
18.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Не
19.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
20.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура по ПРСР.
Да
21.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т.5 и 6 от раздел 13.2 от УК.
Да
22.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
23.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
Не
24.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения , когато е приложимо
Не
25.
Представени са изискуемите съгласно точка 9 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
Не
26.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора.
Не
27.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо)
Не
28.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 7 и Приложение № 7а.
Да
29.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 8 от Условията за кандидатстване
Да
30.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 9 от Условията за кандидатстване
Да
31.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 10
Да
32.
Представена е Декларация НСИ  - Приложение № 4
Да
33.
Представена е декларация за държавни помощи – Приложение № 11 към УК – Документи за попълване
Да
34.
Представена е декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване - Приложение № 12 (когато е приложимо)
Не
35.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (когато е приложимо).
Не
36.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо).
Не
37.
Представено е удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост);
Не
38.
В случай на кандидати, регистрирани по Закона за занаятите: представени са Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (когато е приложимо) (когато е приложимо)
Не
39.
Представено е Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията – за юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията. (когато е приложимо)
Не
40.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.), в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и тяхното извършване изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно Закона за устройство на територията. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер за искане за одобрение.
Не
41.
Представено е графично и фотозаснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
42.
Представено е разрешение за строеж, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
43.
Представено е становище от главния архитект, че строежа не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
44.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 13 в изискуемия формат (когато е приложимо)
Не
45.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
46.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, включително за инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). (когато е приложимо).
Не
47.
Представена е Техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
Не
48.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и/или изпълнението на условията по т. ІІ.1 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията) (когато е приложимо).
Не
49.
Представени са доклад и резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията). (когато е приложимо).
Не
50.
Представена е декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (Приложение № 14 от Документи за попълване) - когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата или чрез предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините - когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. (когато е приложимо)
Не
51.
Представени са документи, проучвания, сертификати, патенти и други приложими документи, доказващи иновативност на проектното предложение (когато е приложимо).
Не
52.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 15 от документи за попълване) (когато е приложимо).
Не
53.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо).  
При необходимост комисията изисква справката от НСИ по служебен път.
Не
54.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента, засегнат от инвестицията (когато е приложимо).
Не
55.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
56.
Представени са проучване, становище от компетентни лица или други съотносими документи относно уникални производства или услуги, които са знакови за идентичността на територията (когато е приложимо).
Не
57.
Представени са предварителни/окончателни договори с доставчици (когато е приложимо).
Не
58.
Представено е удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване, за доказване на опит в сектора, за който кандидатства. (когато е приложимо)
При необходимост комисията изисква справката от НСИ по служебен път.
Не
59.
Представени са копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) и/или Копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност и/или Копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) за доказване на образование в сектора, за който кандидатства, на кандидата или представляващия кандидата или собственика/ците на кандидата. (когато е приложимо)
Не
60.
Представено е копие от трудова/осигурителна книжка, от която да е видно най-малко 1 година трудов/осигурителен стаж по професията в съответния сектор за доказване на стаж в сектора, за който кандидатства, от кандидата или представляващия кандидата или собственика/ците на кандидата. (когато е приложимо)
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Постигане на устойчиво икономическото развитие на територията на МИГ-Радомир-Земен и създаване на нови работни места. Създаване на нови работни места и намаляване на бедността чрез разнообразяване на местната икономика с производства с висока добавена стойност и иновативност.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
Кандидатът е Земеделски стопанин или микропредприятие, регистрирано като ЕТ или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, или физическо лица, регистрирано по Закона за занаятите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за ЕТ и ЮЛ и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ-Радомир-Земен.
Да
4.
В случай на кандидат земеделски стопанин, към датата на подаване на проектното предложение отговаря на изискванията на т. 2 от раздел 11.1 от УК
Да
5.
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите (занаятчии) към дата на подаване на заявлението за подпомагане трябва да отговарят на изискването на чл. 4 на Закона за занаятите (чл. 4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица) и /или да са вписани в регистъра на занаятчиите на Регионална занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава). Кандидатите трябва да отговарят на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП, с изключение на регистрираните като земеделски стопани.
Да
6.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларацията за липса на основания за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с Декларация приложение 1, свидетелство за съдимост и Удостоверения по чл. 87, ал. 6, във връзка с  чл. 162, ал.  2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен,  Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Комисията извършва служебна справка на кандидата за наличие-липса на задължения в Регистъра на задължените лица – Национална агенция за приходите.
Да
7.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
8.
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 5 625,00 евро (11 001,38 лева) – при интензитет на помощта 75 %.
В случай, че интензитетът на помощта е по-нисък от 75 %, минималният размер на безвъзмездната финансова помощ е по-малък от левовата равностойност на 5 625,00 евро (11 001,38 лева).
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги) е левовата равностойност на 375,00 евро (733,43 лева) – при интензитет на помощта 5 %. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
9.
• Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ на проект не надвишава левовата равностойност на 80 000,00 евро (156 464,00 лева).
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги) е левовата равностойност на 10 000,00 евро (19 558,00 лева) – при интензитет на помощта 5 %.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
Минимален размер на общите допустими разходи за проект е левовата равностойност на 7 500,00 евро (14 668,50 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
Максимален размер на общите допустими разходи на проект е левовата равностойност на 200 000,00 евро (391 160,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 6.4.1 за територията на МИГ-Радомир-Земен и Насоките за кандидатстване – до 75 % от общите допустими разходи. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
13.
Интензитетът на подпомагане на проект за развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги) не надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.        
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
14.
Във формуляра за кандидатстване са въведени всички изискуеми съгласно Условията за кандидатстване индикатори и същите са количествено определени. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
Да
15.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1.	Развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги); 
2.	Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
3.	Развитие на услуги във всички сектори;
4.	Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
5.	Развитие на занаяти и други неземеделски дейности.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
16.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Радомир и Земен, формиращи територията на  МИГ-Радомир-Земен.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
17.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
18.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години  при спазване изискванията на т. 5 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
19.
В случай на проект за развитие на туризъм и включени дейности за изграждане и обновяване на места за настаняване: обектът е с 20 и по-малко от 20 помещения за настаняване на туристи (чл. 21, ал. 4 от Наредба 22).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
20.
В случай на инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително проекти с инвестиции за  производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса, са спазени изискванията на т. ІІ. 2 от раздел 13.2 от УК. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
21.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. В рамките на процедурата не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултатът от дейността е продукт, включен в Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5. Не се подпомагат по процедурата и дейности, при които резултатът от тях е продукт извън Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5 и същите са допустими за подпомагане по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.
2. Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване или ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба № 22 от 2015 г. 
3. В рамките на процедурата не се финансират инвестиции насочени към дейности, които се финансират по подмярка 8.6 „Инвестиции в технологии за лесовъдство и в преработка, мобилизиране и търговията с горски продукти“ от мярка 8 „Инвестиции в развитие на горски територии и подобряване жизнеспособността на горите“, включително дейности описани в приложение № 5 от Документи за информация. 
4. Не се предоставя финансова помощ за хазарт, финансови услуги (в т. ч. извършването и предоставянето на платежни услуги), инвестиции, свързани с електронни пари (вкл. генериране на криптовалути), голф, лов и риболов, сектори и дейности, определени за недопустими в Регламент (ЕС) № 1407/2013, производство на енергия от ВЕИ за продажба.
5. Не са допустими проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
6. Не са допустими проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
7. Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Важно! 
8. Не се подпомагат като самостоятелен проект или дейност:
8.1 събарянето на стари сгради и производствени съоръжения и закупуването на земя.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
22.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Да
23.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на Министерство на земеделието, храните и горите.
Да
24.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 1а ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49, ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
25.
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи: 
1. Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
2. Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
3. Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
4. Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Да
26.
В случай на включени разходи за проекта по т. 3 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават: 
•	Допустимите разходи по т. 3 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“ от раздел 14.1. 
•	Разходите за консултации, свързани с  от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или финансов анализ, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т. 3 от раздел 14.1 не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
27.
Разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
28.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „машини“ , които следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. (в съответствие с изискванията на т. ІІ.3 от раздел 13.2 от УК).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при невъзможност да се реализира проекта след бюджетната корекция, проектът се отхвърля.
Не
29.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
30.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 от 2016 г. за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми;
5. за лихви по дългове;
6. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
7. за обикновена подмяна и поддръжка;
8. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
9. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
10. за режийни разходи;
11. за застраховки;
12. за закупуване на оборудване втора употреба;
13. извършени преди 1 януари 2014 г.;
14. за принос в натура;
15. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
16. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
17. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
18. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
19. надвишаващи определените референтни разходи;
20. определени като недопустими в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 19.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
31.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т. 9  от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
III. Група
	
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на кандидата, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №6а и 6б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целта на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.