|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
1. |
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Постигане на устойчиво икономическото развитие на територията на МИГ-Радомир-Земен и създаване на нови работни места. Създаване на нови работни места и намаляване на бедността чрез разнообразяване на местната икономика с производства с висока добавена стойност и иновативност.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
|
Да
|
2. |
Кандидатът е Земеделски стопанин или микропредприятие, регистрирано като ЕТ или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, или физическо лица, регистрирано по Закона за занаятите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
3. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за ЕТ и ЮЛ и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ-Радомир-Земен.
|
Да
|
4. |
В случай на кандидат земеделски стопанин, към датата на подаване на проектното предложение отговаря на изискванията на т. 2 от раздел 11.1 от УК
|
Да
|
5. |
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите (занаятчии) към дата на подаване на заявлението за подпомагане трябва да отговарят на изискването на чл. 4 на Закона за занаятите (чл. 4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица) и /или да са вписани в регистъра на занаятчиите на Регионална занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава). Кандидатите трябва да отговарят на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП, с изключение на регистрираните като земеделски стопани.
|
Да
|
6. |
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларацията за липса на основания за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с Декларация приложение 1, свидетелство за съдимост и Удостоверения по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен, Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Комисията извършва служебна справка на кандидата за наличие-липса на задължения в Регистъра на задължените лица – Национална агенция за приходите.
|
Да
|
7. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
8. |
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 5 625,00 евро (11 001,38 лева) – при интензитет на помощта 75 %.
В случай, че интензитетът на помощта е по-нисък от 75 %, минималният размер на безвъзмездната финансова помощ е по-малък от левовата равностойност на 5 625,00 евро (11 001,38 лева).
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги) е левовата равностойност на 375,00 евро (733,43 лева) – при интензитет на помощта 5 %.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
9. |
• Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ на проект не надвишава левовата равностойност на 80 000,00 евро (156 464,00 лева).
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги) е левовата равностойност на 10 000,00 евро (19 558,00 лева) – при интензитет на помощта 5 %.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
10. |
Минимален размер на общите допустими разходи за проект е левовата равностойност на 7 500,00 евро (14 668,50 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
11. |
Максимален размер на общите допустими разходи на проект е левовата равностойност на 200 000,00 евро (391 160,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
12. |
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 6.4.1 за територията на МИГ-Радомир-Земен и Насоките за кандидатстване – до 75 % от общите допустими разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
13. |
Интензитетът на подпомагане на проект за развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги) не надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
14. |
Във формуляра за кандидатстване са въведени всички изискуеми съгласно Условията за кандидатстване индикатори и същите са количествено определени. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
|
Да
|
15. |
Проектът включва някоя от следните дейности:
1. Развитие на туризъм (изграждане, обновяване на туристически обекти, предлагащи туристически услуги);
2. Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
3. Развитие на услуги във всички сектори;
4. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
5. Развитие на занаяти и други неземеделски дейности.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
16. |
Проектът ще се осъществява на територията на общините Радомир и Земен, формиращи територията на МИГ-Радомир-Земен.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
17. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
18. |
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години при спазване изискванията на т. 5 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
|
Да
|
19. |
В случай на проект за развитие на туризъм и включени дейности за изграждане и обновяване на места за настаняване: обектът е с 20 и по-малко от 20 помещения за настаняване на туристи (чл. 21, ал. 4 от Наредба 22).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
20. |
В случай на инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително проекти с инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса, са спазени изискванията на т. ІІ. 2 от раздел 13.2 от УК. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
21. |
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. В рамките на процедурата не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултатът от дейността е продукт, включен в Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5. Не се подпомагат по процедурата и дейности, при които резултатът от тях е продукт извън Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5 и същите са допустими за подпомагане по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.
2. Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване или ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба № 22 от 2015 г.
3. В рамките на процедурата не се финансират инвестиции насочени към дейности, които се финансират по подмярка 8.6 „Инвестиции в технологии за лесовъдство и в преработка, мобилизиране и търговията с горски продукти“ от мярка 8 „Инвестиции в развитие на горски територии и подобряване жизнеспособността на горите“, включително дейности описани в приложение № 5 от Документи за информация.
4. Не се предоставя финансова помощ за хазарт, финансови услуги (в т. ч. извършването и предоставянето на платежни услуги), инвестиции, свързани с електронни пари (вкл. генериране на криптовалути), голф, лов и риболов, сектори и дейности, определени за недопустими в Регламент (ЕС) № 1407/2013, производство на енергия от ВЕИ за продажба.
5. Не са допустими проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
6. Не са допустими проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
7. Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Важно!
8. Не се подпомагат като самостоятелен проект или дейност:
8.1 събарянето на стари сгради и производствени съоръжения и закупуването на земя.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Да
|
22. |
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
|
Да
|
23. |
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на Министерство на земеделието, храните и горите.
|
Да
|
24. |
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 1а ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49, ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
|
Да
|
25. |
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи:
1. Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
2. Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
3. Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
4. Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Да
|
26. |
В случай на включени разходи за проекта по т. 3 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават:
• Допустимите разходи по т. 3 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“ от раздел 14.1.
• Разходите за консултации, свързани с от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или финансов анализ, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т. 3 от раздел 14.1 не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Не
|
27. |
Разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Не
|
28. |
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „машини“ , които следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. (в съответствие с изискванията на т. ІІ.3 от раздел 13.2 от УК).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при невъзможност да се реализира проекта след бюджетната корекция, проектът се отхвърля.
|
Не
|
29. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Не
|
30. |
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 от 2016 г. за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми;
5. за лихви по дългове;
6. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
7. за обикновена подмяна и поддръжка;
8. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
9. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
10. за режийни разходи;
11. за застраховки;
12. за закупуване на оборудване втора употреба;
13. извършени преди 1 януари 2014 г.;
14. за принос в натура;
15. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
16. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
17. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
18. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
19. надвишаващи определените референтни разходи;
20. определени като недопустими в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 19.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Не
|
31. |
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т. 9 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Не
|
|