Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Окомплектовка на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции  (в електронен формат, по образец на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomagane), в раздел Подмярка 19.2 Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР) 
Таблицата за допустими инвестиции се подава във формат „xls”/„xlsx и във формат "pdf", съгласно указанията по т.23 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (по чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба № 22, Приложение № 7 към Условията за кандидатстване)
Да
3.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящите условия
Да
4.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор (Не се представя за кандидати, за които документът е проверим в ТРРЮЛНЦ)
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. 
Когато формулярът за кандидатстване не е подписани с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата следва да се прикачи нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf. От текста на пълномощното/ите трябва да става ясно, че представляващия/ представляващите кандидата упълномощава/т съответното лице, което  да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
*Когато кандидатът предвижда в процеса на оценка   при необходимост от допълнителна информация/документи, същите да се представят на КППП от упълномощено лице, това също следва да се впише в пълномощното.
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 8 към Условията за кандидатстване)
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Да
8.
Декларация за нередности (по чл.36, ал. 1, т.2 от Наредба №22, Приложение № 9 към Условията за кандидатстване)
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
9.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие функционална несамостоятелност (Приложение № 10 към Условията за кандидатстване)
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) (когато е приложимо)
В случай, че за проектните дейности не е необходимо провеждането на процедура по реда на глава VI от ЗООС и не попадат в обхвата на чл.31 от Закона за биологичното разнообразие и не подлежат на оценка за съвместимост с предмета и целите на опазване на защитени зони от мрежата Натура 2000, кандидатът следва да представи документ удостоверяващ тези обстоятелства от компетентния орган по околна среда.
Да
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо)
Да
12.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ (в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи
Да
13.
Бизнес план 
Бизнес планът се представя за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за СМР – за 10-годишен период с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана във формат  „xls”/„xlsx – по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomagane), в раздел Подмярка 19.2.
Да
14.
Отчет за приходи и разходи 
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на отчета за приходи и разходи  чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Отчет за приходи и разходи за приключена предходна финансова година.  
В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя отчет за приходи и разходи за последния приключен междинен период.
Да
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
Да
16.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на справката за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година.  В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за последния отчетен период.
Да
17.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларaцията (Приложение № 11 и Приложение № 11а към Условията за кандидатстване)
Да
18.
Декларация за държавни помощи
Кандидатът подава декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец (Приложение № 4 към Условията за кандидатстване)  - (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук).
Да
19.
Декларация за  съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 702/2014   (Приложение №12 към Условията за кандидатстване) - (Представя се от кандидати за финансова помощ, чиито инвестиции попадат в обхвата на Регламент (ЕС) № 702/2014 г.).
Да
20.
Формуляр за мониторинг (по чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22, Приложение № 13 към Условията за кандидатстване)
Да
21.
Декларация за двойно финансиране (Приложение № 14 към Условията за кандидатстване)
Да
22.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 15 към Условията за кандидатстване)
Да
23.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА  (Приложение № 16 към Условията за кандидатстване  / Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22)
Да
24.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината.
Удостоверения за наличие или липса на задължения от НАП и от община „Марица“ се представят за кандидата и всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Да
25.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен
Да
26.
Една независима оферта 
Кандидатът представя една независима оферта от производител/доставчик, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списъка с референтни разходи,  и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика.

В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ. Изискването за вписване в ТРРЮЛНЦ не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието и за физически лица, предоставящи услуги по т. 9 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“.
В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“, „xls“ и „xlsx“. 
Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение!
Да
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти
Кандидатът представя най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 17 към Условията за кандидатстване.  

В запитванията за оферти кандидатите не следва да включват условия, които необосновано препятстват участието на лица в процедурата, както и информация, насочваща към конкретен модел, източник, процес, търговска марка, патент или друго подобно, което би довело до облагодетелстването или елиминирането на определени лица или продукти!

В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ. Изискването за вписване в ТРРЮЛНЦ не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието и за физически лица, предоставящи услуги по т. 9 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“.
В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“, „xls“ и „xlsx“. 
Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение!
Да
28.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица).
Да
29.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му
Да
30.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител 
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС №160 с публична покана, то кандидатът при получаване на индикативните оферти по настоящия ред, следва да извърши сравняване на предложенията и да сключи договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта. /
Да
31.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията 
В договорите следва да са посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо). 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Да
32.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т.9 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки).
Да
33.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Да
34.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта (за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, когато е приложимо)
Да
35.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП , и анкетни формуляри към нея. 
Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. (когато е приложимо). За признати групи/организации на производители се изискват регистрационни карти на всички членове на групата/организацията.
Да
36.
Декларация и таблица за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата и/или предходната стопанска година
Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация и таблица с данни за предходната стопанска година (по образец, Приложение № 1 към Условията за кандидатстване).
Да
37.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. 
Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение. (когато е приложимо).
Да
38.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители)
Да
39.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение № 18 към Условията за кандидатстване) (когато е приложимо)
Да
40.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини  или декларация по образец от кандидата
При производство на биоенергия кандидатът трябва да докаже наличието на суровинна база за периода на изпълнение на бизнес плана.
Кандидатът следва да представи:
- Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини като доказателство, че са осигурени 100% от суровините в случай на производство на биоенергия чрез преработка на биомаса за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана.
- Декларация по образец (Приложение № 2 към Условията за кандидатстване) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, в които се предвижда преработка на собствена земеделска продукция), като доказателство, че са осигурени 100 %  от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за срока на бизнес плана след изплащане на финансовата помощ. Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на производители.
Да
41.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота 
Представя се документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията (в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване на имота/сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията.
Да
42.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ или заснемане или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява
Кандидатът следва да представи заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Кандидатът следва да представи одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). 
(Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение на инвестиционния проект от съответния орган).
Да
43.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
Да
44.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Да
45.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Да
46.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения).
Да
47.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес) .
Да
48.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване,  изготвен и съгласувани от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Да
49.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието изготвен и съгласуван от правоспособно лице
Анализът следва да удостоверява изпълнението на условията по т. 19 – 24 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса)
Да
50.
Становище на Българска агенция по безопасност на храните, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС (когато е приложимо)
Да
51.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 1, подкритерий 1 „Инвестициите водят до повишаване на енергийната ефективност на предприятието минимум с 10%“). Документите следва да са изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл.60, ал.1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ).
Не
52.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013 (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 1, подкритерий 2 „Проектът е иновативен за територията на МИГ“)
Удостоверението следва да е издадено в рамките на две години преди датата на подаване на проектното предложение.
Не
53.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване на компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 2 „Проектът включва действия за опазване на околната среда“).
Не
54.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини  или декларация по образец от кандидата (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 3 „Проектът предвижда инвестиции за развитие производството на крайни продукти от местни и родни суровини, включващо къси вериги на доставки“)
Кандидатът следва да представи предварителни или окончателни договори или декларация по образец (Приложение № 2 към Условията за кандидатстване)   с описани вид, количества и цени на основните суровини като доказателство за това какъв % от суровините ще бъдат от местни и регионални доставчици (или собствено производство) съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана или в случай на производство на биоенергия чрез преработка на биомаса за собствени нужди на преработвателното предприятие за срока на бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, окомплектовани с регистрационни карти, издадени по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП.
Не
55.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини  или декларация по образец от кандидата (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 4 „Проектът насърчава кооперирането, като представлява съвместна инвестиция между земеделските производители – доставчици в предприятието или земеделските производители притежават дял в изгражданото предприятие“)
Кандидатът следва да представи предварителни или окончателни договори или декларация по образец (Приложение № 2 към Условията за кандидатстване)  с описани вид, количества и цени на основните суровини  като доказателство за това какъв % от суровините ще бъдат доставени от  членовете на групата/организация на производители или на предприятието, притежаващи дялове в предприятието съгласно производствената програма за първата прогнозна година от бизнес плана или в случай на производство на биоенергия чрез преработка на биомаса за собствени нужди на преработвателното предприятие за срока на бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, окомплектовани с регистрационни карти, издадени по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП.
Не
56.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс), заверен от НСИ / Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс), заверена от НСИ или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение за новорегистрирани предприятия. (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 5 „Проектът осигурява устойчива заетост на територията на МИГ“)

В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс) или на Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от Отчета за приходи и разходи на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс)   чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. 
В този случай кандидатът не представя Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс) или Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от Отчета за приходи и разходи на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс).  
В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение (за новорегистрирани предприятия).
Не
57.
Документи, доказващи наличие на осигурено финансиране за проекта 
Осигуреното финансиране трябва да е за цялата стойност на проектното предложение, в това число и за разходите, свързани с проекта в случай, че същите не са платени от кандидата преди подаване на проектното предложение – например за консултантски услуги (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 6, подкритерий 2 „Наличие на осигурено финансиране за проекта (наличие на документи, доказващи възможност да се финансира инвестицията“).
Не
III. Група
Критерии за допустимост - Изисквания към кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ – Община „Марица“.
Ако кандидат е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, трябва да отговаря на изискванията за седалище и адрес на управление на територията на община Марица.
Да
2.
Кандидатът е някое от изброените лица:

1. земеделски стопани, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите
2. еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията за допустимост на кандидатите, посочени в т. 11 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
4.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Да
IV. Група
Критерии за допустимост - Изисквания към проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в Стратегията за ВОМР посочени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:
1. изграждане и/или модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга.
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието;
г) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
3. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
4. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
5. материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза съгласно приложение 1 към Раздел 8.2 от ПРСР 2014-2020г. ;
6. достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
7. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
8. ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
9. предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение.
Да
2.
Проектното предложение е за инвестиции в поне един от допустимите по мярка 4.2. производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти, описани  в т.13.1. от Условията за кандидатстване:
1. Мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти; 
2. Месо и месни продукти;
3. Плодове и зеленчуци, включително гъби;
4. Пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;
5. Зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
6. Растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;
7. Технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия;
8. Готови храни за селскостопански животни (фуражи);
9. Гроздова мъст, вино и оцет.
10 Производство на енергия чрез преработка на растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти.
Да
3.
Продуктите/суровините от допустимите за финансова помощ сектори, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, трябва да са описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС.
Съответствието на проектите със секторите се определя въз основа на селскостопанските продукти/
суровини, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, както и получените крайни продукти.
Да
4.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т.13.2 от Условията за кандидатстване
Да
5.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Включените в проектното предложение дейности водят до постигане целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване
Да
7.
Проектното предложение съдържа допустими разходи съгласно в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост на разходите посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Да
10.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта.
Да
11.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проекта съответства на стойността на разходите в описанието на дейностите по проекта във Формуляра за кандидатстване, на стойността на разходите в Таблицата за допустими инвестиции и на стойността в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Не
12.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение
Да
13.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Да
14.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Да
15.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Да
16.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Не
17.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи, размера на БФП и интензитета на подпомагане.
Да
18.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Да
19.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.
Да
20.
В случай, че проектното предложение предвижда инвестиции за СМР, то същите не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
Да
21.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности.
Да
22.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от оценителната комисия.
Не
23.
Финансово подпомагане е за „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти от Приложение І на ДФЕС.
Да
24.
Финансово подпомагане е за „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС и предприятието кандидат не е „голямо“ предприятие.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.