Критерии за оценка

I. Група
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение – Приложение №1
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец – Приложение № 2 към условията;
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни – Приложение № 3 към условията;
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат – община – заповед на кмета;
Не
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел
Не
6.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. (За кандидати общини се изисква от кмета.) Документите се предоставят от всички кандидати във формат „pdf“
Да
7.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ по образец - Приложение № 4 от Условията за кандидатстване. Декларацията се подава от всички лица, които са овластени да представляват кандидата, независимо дали го представляват заедно и/или поотделно. Представя се подписана от кандидата и сканирана във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx или .p7s
Да
8.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му;
Да
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване по образец - Приложение № 5 от Условията за кандидатстване. Декларацията се представя от всички лица с право да представляват предприятието-кандидат, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин. Представя се подписана и сканирана във формат .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
10.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 6. Декларацията се представя задължително от кандидата - ФЛ, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица, от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива. Представя се подписана и сканирана във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx или .p7s;
Да
11.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по образец - Приложения № 8 и № 8А от Условията за кандидатстване във формат .pdf или .jpg. Декларацията се изисква от кандидати микро, малки и средни предприятия, като се попълва и подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях. Декларацията се подписва с КЕП при подаването й. Указания за попълване на декларацията и справката към нея са дадени в Приложение № 18 от Условията за кандидатстване. Когато тези документи не са представени към датата на подаване на проектното предложение, на етап оценка за АСД следва да бъдат изискани и представени от кандидата;
Не
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);Представя се в случаите,когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите.Представя се във формат .pdf или jpg.Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган,като на етап оценка за АСД следва да бъде изискан и представен и самия документ.
Не
13.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство,когато не е проверимо в публичните регистри.Представя се във формат .pdf или jpg.;
Не
14.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg;
Не
15.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР;Представя се подписано от кандидата и сканирано във формат .pdf или jpg.
Да
16.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община Представя се подписано от кандидата и сканирано във формат .pdf или jpg.
Не
17.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (изисква се в случай, че кандидатът е община). Представя се подписано от кандидата и сканирано във формат .pdf или jpg.
Не
18.
Бизнес план по образец -Приложение № 7, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“. Представя  във формат .pdf или jpg, .doc. или  .docx. Таблиците от Бизнес плана пообразец- Приложение №7А от Условията за кандидатстване се представят във формат .xls. или .xlsx. Бизнес план не се изисква в случай на дейности „инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст” от Раздел 13 “Дейности допустими за финансиране“.
Да
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя  във формат .pdf или jpg,.zip.,.rar. или 7z. Не се изисква в случай на дейности „инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст” от Раздел 13 “Дейности допустими за финансиране“.
Не
20.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци) ; Представя  във формат .pdf или jpg,.zip.,.rar. или 7z
Не
21.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта. Документите от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура следва да бъдат номерирани в долния десен ъгъл. Изискват се, в случай че проектът включва разходи по буква „ж“ на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. При извършени плащания преди датата на кандидатстване и след 1.01.214 г. се представят фактури, платежни нареждания и банкови извлечения за извършените разходи (разходи за хонорари, архитекти, инженери и консултанти, свързани с проекта, извършени преди подаване на проектното предложение) Представят се сканирани във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или .7z;
Не
22.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева или евро с посочен ДДС. Може да бъде представена електронно подписана с КЕП от издателя. Представя се, в случай че разходът за който се кандидатства е включен в списъка с наименованията на активите, дейностите и услугите, за които ДФЗ-РА има определени референтни разходи съгласно Приложение № 19 от Условията за кандидатстване и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси. За кандидати възложители по реда на чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, освен оферта е допустимо и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строител. Представената оферта следва да е придружена с отправено от кандидата запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 9 от Условията за кандидатстване. Допустимите формати за представяне на документите са .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, .xls, .xlsx, .p7s или .p7m;
Не
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева или евро с посочен ДДС. Могат да бъдат представени електронно подписани с КЕП от издателя. Документите се представят с случай на заявен разход, който не е включен в списъка с наименованията на активите, дейностите и услугите, за които ДФЗ-РА има определени референтни разходи съгласно Приложение № 19 от Условията за кандидатстване и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси. Офертите следва да са придружени с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 9 от Условията за кандидатстване. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. В случаите на заявени разходи по букви „б“ и „г“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“ в техническите спецификации на активите следва да се включват и данни за производителността на техниката, машините и/или оборудването. Допустимите формати за представяне на документите са .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, .xls, .xlsx, .p7s или .p7m;
Не
24.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена се представя и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки) или решение за определяне на стойността за разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му (важи в случай, че кандидата планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не е избрал най-ниската ценова оферта). Документите се представят подписани от кандидата и сканирани във формат .pdf или .jpg. Всички приложими документи по настоящата точка се прикачат заедно;
Не
25.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията,включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение – важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки.Документите се представят сканирани във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, .xls, .xlsx, .
Не
26.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения;
Не
27.
Количествено – стойностни сметки за всички предвидени разходи по проекта с изключение на общите разходи. Документите се представят както във формат .xls или .xlsx, така и подписани лично от кандидата и сканирани във формат .pdf или .jpg по образец от Условията за кандидатстване – Приложение № 15
Не
28.
Утвърден горскостопански план или програма(обяснителна записка), включително и планът за дейностите по опазване на горските територии от пожари или лесоустройствен проект, план или програма за гората(обяснителна записка), с която се кандидатства, включително частта с таксационните описания на горите, планираното средногодишно ползване на дървесина от тях и горскостопанските карти. Изисква се в случаите на проектни предложения включващи дейности по т..4 от Раздел 13 „Дейности допустими за финансиране“. Представя се във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z или .zip.
Не
II. Група
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Кандидата следва да представи документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, когато проектът ще се изпълнява върху собствен имот.
Не
2.
Когато имотът не е собственост на кандидата и в проектното предложение има предвидени разходи за СМР, за които съгласно националното законодателство се изисква учредено право на строеж, кандидата представя документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение.
Не
3.
В случаите, когато имотът не е собственост на кандидата и в проектното предложение има предвидени разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или в проектното предложение има предвидени разходи за СМР, за които не се изисква учредено право на строеж съгласно националното законодателство, кандидатът представя документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение.
Не
4.
Документ за собственост на горите, с които се кандидатства за подпомагане, придружени със скици на поземлените имоти. Представят се сканирани във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z или .zip;
Не
5.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg. Когато към датата на подаване на проектното предложение този документ не е представен или е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП;
Не
6.
Предварителен договор за покупко-продажба на земя и/или сгради и други недвижими активи. Изисква се, в случай че с проектното предложение се кандидатства за закупуването на земя и/или сгради и други недвижими активи по буква „а“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, и в случай че ще бъдат закупени след кандидатстването по реда на настоящата процедура. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg;
Не
7.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Документите се представят във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z. Когато към датата на подаване на проектното предложение тези документи не са представени, а е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган, кандидатът трябва да представи документите най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП;
Не
8.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията/ Когато към датата на подаване на проектното предложение този документ не е представен, а е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП;/
Не
9.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Изисква се, в случай че проектът включва разходи за СМР и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Не
10.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице; Изискват се, в случай че проектът включва разходи за СМР. Представят се във формат .xls или .xlsx и подписани от кандидата и сканирани във формат .pdf или .jpg. Също така документите могат да бъдат представени и електронно подписани или архивирани във формати .7z, .rar или .zip;
Не
11.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти; Представя се във формат .pdf или .jpg. Когато проектното предложение включва разходи за СМР и към датата на кандидатстване този документ не е представен, а е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП;
Не
III. Група
Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Критерий Води до отхвърляне
1.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Изисква се в случаите, когато същия не е представен в част „Технологична“ на техническия/работния проект, тъй като проектното предложение не включва разходи за СМР по буква „а“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, а само разходи по буква „б“ от същия раздел и свързаните с тях. Представя се сканиран във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Не
IV. Група
Специфични документи изискуеми за местни поделения на вероизповеданията:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
2.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от компетентния орган съгласно Устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа за управление. Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
3.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията, когато то не е вписано в Търговския регистър. Представя се във формат .pdf или .jpg.

Не
V. Група
ДРУГИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за изкуствено създадени условия-Приложение №10
Да
2.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец-Приложение №11
Не
3.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;  (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър. Не се предоставя от кандидати физически лица).
Не
4.
Годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване. (Представя се от кандидати физически лица). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
5.
Декларация НСИ -Приложение №12
Да
6.
Декларация за двойно финансиране – Приложение № 13;
Да
7.
Формуляр за мониторинг съгласно чл. 47, ал. 2, т. 3 от Наредба № 22 - Приложение № 14;
Да
8.
Количествено стойностна сметка -Приложение №15
Не
9.
Справка за съществуващ и нает персонал-Приложение №16
Не
10.
Декларация за липса на свързаност – Приложение № 17;
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.