Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице. Когато формулярът е подписан с КЕП от упълномощено лице към електронния формуляр в ИСУН се прикача нотариално заверено пълномощно или заповед на кмета (когато кандидата е община) в „pdf”, “PDF” или „jpg” формат.
Да
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Да
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ Брезово, Братя Даскалови.

В случай, че проектното предложение не отговаря на изискванията за териториален обхват и изпълнението на дейностите ще се осъществява извън територията на МИГ Брезово, Братя Даскалови, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Да
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за свързани лица съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР във формат „pdf”, “PDF” или “jpg”. (Приложение № 1 от Документи за попълване)

В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване);
Забележка: В колона 5 от ТДИ кандидатите, който ще прилагат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160  или Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ не следва да попълват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случай в колона 5 от ТДИ кандидатите следва да посочат, минимална техническа спецификация описваща актива.
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. (Приложение № 3 от Документи за попълване);
Да
4.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен - Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Да
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“; (неприложимо за общини и в случай, че кандидатите различни от община са вписани в ТР и Р на ЮЛНЦ)

Когато кандидатът е вписан в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, проверката се извършва служебно. КППП прикачат в ИСУН принт скрийн от извършената проверка.  Когато кандидатът не е вписан в горепосоченият регистър следва да представи посочените документи.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата;  Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;

Когато кандидат е община се представя от кмета на общината. Когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
7.
Документи доказващи липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната общината по адрес на кандидата) - представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“; (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).

 (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Да
8.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4 от документи за попълване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“;
Да
9.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор – с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Да
11.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване. Приложение № 6а се представя във формат „doc”, “docx”, както и подписано, подпечатано и сканирано във формат “pdf“, “PDF”,  Приложение № 6б се представя във формат във формат “xls” или “xlsx”;
Да
14.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ финансирана от ПРСР. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
15.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Да
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
17.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Представя се сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“ (когато е приложимо).
Да
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Не
19.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за избор на изпълнител на дейностите по проекта.

В случай че проектът включва разходи по точка 5 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение, кандидатите възложители по ЗОП представят Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта в това число и договор с избрания изпълнител. За всеки един от извършените предварителни разходи, кандидатите възложители по ЗОП следва да представят три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. (приложимо по отношение на кандидати възложители по ЗОП за разходи по точка 5 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”). Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
Не
20.
Три съпоставими независими оферти

В случай че проектът включва разходи по точка 5 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение, кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят, запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
Не
21.
Оферта/и за всяка отделна инвестиция, включваща разходи по т. 1, 2, 3 и 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”  - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.xls”. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП.  Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;

б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ ПО ЗОП представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 4 към условията за кандидатстване - Документи за информация. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.xls”. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
22.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”;
Да
23.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”.
Да
24.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване. Представя се във формат „doc“ или „docx“ и сканиран във формат „pdf“, “PDF”.
Да
25.
Декларация НСИ  - Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”;
Да
26.
Декларацията в свободен текст за дейността на кандидата (икономическа, неикономическа), в която да е посочено, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
27.
Декларация за липса на основания отстраняване по образец на МЗХГ – приложение към Заповед №РД09 – 359/27.04.2020 г. на Ръководителя на Управляващия орган на ПРСР 2014 – 2020 г. (Приложение № 11 от документи за попълване). от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“;
Да
28.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
29.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
30.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
31.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за ползване върху имот за срок не по-малък от 6 г., считано от датата на подаване на проектното предложение. (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА СМР:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.
Да
2.
Когато проектът ще се изпълнява в имот, който не е собственост на кандидата:
а) учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.;
б) документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.;
Да
3.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“.
Да
4.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“.
Да
5.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
6.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
7.
Подробни количественo-стойностни сметки (КСС) за предвидените строително-монтажни работи (СМР), въз основа на проведените пазарни проучвания, чрез събиране на оферти. Представят се във формат „xls“;
Да
8.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
9.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
10.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Да
11.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ на кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
• Общините Брезово и Братя Даскалови;
• Юридически лица с нестопанска цел ( ЮЛНЦ ) със седалище и адрес на управление на територията на МИГ Брезово, Братя Даскалови.
Да
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ Брезово, Братя Даскалови”.
Когато кандидат е клон на ЮЛНЦ със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ Брезово, Братя Даскалови”, ЮЛНЦ открило клона също е е със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ Брезово, Братя Даскалови”.
Да
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител НЕ ПОПАДАТ в категорията на недопустими кандидати, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура (т.е. не са констатирани основания за отстраняване).

1. Източник на информация – ИСУН 2020, Процедура BG06RDNP001-19.410
2. Прикачени документи
3. ТРРЮЛНЦ

Обстоятелствата се доказват  с: 
•	Декларация Приложение 1;
•	Декларация Приложение 4;
•	Декларация Приложение 11;
•	Свидетелство за съдимост;
•	Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
•	Удостоверения по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения  издадено от НАП и от съответната община по адрес на кандидата издадени до един месец преди датата на кандидатстване; 
•	Проверка в Търговския регистър и Регистър БУСТАТ за вписани обстоятелства в т.ч. проверка за процедура по несъстоятелност и/или ликвидация за Юридическите лица;
•	Проверка в системата за ранно откриване и отстраняване на икономически оператори, на които е наложена санкция и са лишени от възможност за получаване на финансиране от бюджета на ЕС https://ec.europa.eu/edes/index#!/cases

Отговор "ДА" се отбелязва, когато кандидатите НЕ ПОПАДАТ в категорията на недопустими кандидати, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура (т.е. не са констатирани основания за отстраняване), в противен случай се нанася отговор "НЕ".

В случай на констатирано несъответствие с разпоредбите на чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, изискванията на чл. 12, ал. 3 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. и констатирани основания за отстраняване, на етап предоставяне на допълнителна информация на кандидатите се предоставя възможност за предоставяне на разяснения и допълнителни документи. 

В случай, че кандидатът не отговаря на условието, проектното предложение ще бъде отхвърлено!
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е не по-късно от 30 юни 2025 г.
Да
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Да
4.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:
1. Осигуряване на достъп до комуникационни услуги чрез създаване на зони с публичен достъп до безплатен безжичен интернет (публични WI – FI интернет зони) на територията на населени места от територията на МИГ Брезово, Братя Даскалови;

2. Повишаване нивото на сигурност и безопасност на територията на населените места на МИГ Брезово, Братя Даскалови чрез изграждане на системи за видео наблюдение на обществени места

Да
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване. 

Посочва се отговор „ДА“, когато включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване. 

В случай, че в проектното предложение са включени дейности, които не отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване, КППП премахва тези дейности и редуцира служебно разходите по тях, като след това поставя отговор "ДА"

В случай, че нито една от включените дейности не отговаря на условията за допустимост посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП. Поставя се отговор "НЕ".
Да
6.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.

Поставя се отговор "ДА", когато проектното предложение „НЕ ВКЛЮЧВА“ дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.

В случай, че в проектното предложение са включени дейности, които са посочени, като НЕДОПУСТИМИ в т. 13.3. от Условията за кандидатстване, КППП премахва тези дейности и редуцира служебно разходите по тях, като след това поставя отговор "ДА"

Когато, всички дейности включени в проектното предложение са недопустими съгласно т.13.3. от Условията за кандидатстване се посочва отговор „НЕ“ и КППП отхвърля проекта.

Да
7.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.


Източник на информация – ИСУН 2020, секция 12 „Прикачени електронно подписани документи“, Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение 7 от Условията за кандидатстване.
Принципни действия:
На този етап обстоятелствата, свързани с липсата на двойно финансиране на дейности ще бъдат проверявани на база декларираното, проверка в публични електронни регистри за ПП 2007 – 2014 (http://umispublic.government.bg/prProcedureProjectsInfo.aspx?op=-1&proc=-2&clear=1), за ПП 2014 – 2020 (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary) и в базата данни с одобрени проекти от МИГ Брезово, Братя Даскалови. Детайлна проверка на декларираните обстоятелства ще бъде извършена също и преди сключването на договор с одобрените кандидати. 
Когато на база извършената проверка в публичните електронни регистри и в базата данни на МИГ Брезово, Братя Даскалови няма данни за двойно финансиране на дейностите по проекта се поставя отговор „ДА“
В случай, че се установи двойно финансиране на дейности, проектното предложение ще бъде отхвърлено и се поставя отговор „НЕ“.
Да
8.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.

Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия се извършва на база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. 
В случай, че не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ се поставя отговор „ДА“
При констатиране на такива се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.
Да
9.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.

Когато след извършване на съответните проверки и посещение на място се констатира, че в проекта не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги се поставя отговор „ДА“

Всички дейности, с изключение на свързаните с разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, за които се установи, че са стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП, се премахват служебно и бюджета на проекта се редуцира, като след това се поставя отговор "ДА".

Когато нито една от дейностите не отговаря на поставеното услови се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.
Да
10.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.

В случай, че в проектното предложение са включени разходи, които са извън посочените в т. 14.1. от Условията за кандидатстване, КППП ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.
.
В случай, че проектното предложение не включва нито едни от допустимите разходи, изброени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.

Посочва се отговор „ДА“, когато проекта включва допустими разходи посочени в т.14.1 от Условията за кандидатстване дейности (след извършване на служебни корекции от КППП, когато е приложимо)

Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
Да
11.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.

Поставя се отговор „ДА“, когато включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2 от Условията за кандидатстване.

В случай, че в проектното предложение са включени разходи, които не отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване, КППП ще отхвърли тези разходи и ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.

В случай, че нито една от включените разходи не отговаря на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.

КППП извършва проверка за допустимост на разходите въз основа на документална проверка на прикачените към проектното предложение документи.

Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
Да
12.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.

Поставя се отговор „ДА“, когато проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени разходи, посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване, КППП ще отхвърли тези разходи и ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.

В случай, че всички разходи включени в проектното предложение попадат в обхвата на т. 14.3., проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.

КППП извършва проверка за допустимост на разходите въз основа на документална проверка на прикачените към проектното предложение документи.
Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
Да
13.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Членовете на КППП попълват и прикачат в ИСУН 2020, Приложение 1А „Контролен лист от извършена проверка за допустимост и основателност на разходите и размера на заявената БФП“ към Критерии и методика за АСД.
Да
14.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля НЕ надхвърля 117 350,40 лева (левовата равностойност на 60 000 евро)
Да
15.
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от         977,90 лева (левовата равностойност на 500 евро)
Да
16.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
Да
17.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА РЕЖИМ НА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ.
Подпомаганите дейности по проекта са неикономически, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи и при които кандидатите не действат, като икономически оператор (предприятие)

Източник на информацията:
1.Формуляр за кандидатстване 
2. Декларация за дейността на кандидата (икономическа, неикономическа), в която изрично е посочено, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности
3. Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
4. Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец на ДФЗ

Отговор "ДА" на настоящия въпрос се нанася ако проверката покаже, че проектното предложение включва дейности, които имат неикономически характер и за които кандидатства кандидат, който не действа като икономически оператор (предприятие), в противен случай се нанася отговор "НЕ"
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.