Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие и допустимост – критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с валиден КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица – от лице с право да представлява кандидата, или от упълномощено лице. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява ЗАЕДНО от няколко лица, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Да
2.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Не
3.
Всички раздели на електронния формуляр за кандидатстване са попълнени и съдържат коректната информация.
Да
4.
Подадено е само едно проектно предложение от кандидата или свързани  с него предприятия.
Не
5.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС посочени в раздел 17 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват – дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Да
7.
Продължителността на проекта не надвишава 36 месеца. Налице е съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените части  на проектното предложение.
Не
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта: общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 5867,40 лева (3000 евро) и по-нисък или равен на  391 160 лева (200 000 евро).
Да
9.
Заявеният от кандидата интензитет на помощта не надхвърля 50%,  а когато са налице условията за по-висок интензитет на помощта, посочени в  раздел 10 от Условията за кандидатстване  не надхвърля 70% от общия допустим размер на разходите. Заявената безвъзмездна помощ не надхвърля разполагаемия бюджет по процедурата от 156 466,40 лева. Минималният размер на БФП за проект е: 2 933,70 лв. -  при интензитет на подпомагане 50% и 4 107,18 лв. – при максималния  интензитет на подпомагане 70%.
Не
10.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
II. Група
Проверка за наличие на изискуеми документи прикачени в секция 12 на формуляра за кандидатстване
Критерий Води до отхвърляне
1.
Информация относно интензитета и критериите за подбор
Попълнена по образец (Приложение № 1), подписана от представляващия кандидата
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) 
Попълнена по образец (Приложение № 2). Представя се във формат „xls“/„xlsх“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице – и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана.
Да
3.
Формуляр за мониторинг
Попълнена по образец (Приложение № 3)
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата
(Представя се, когато проектното предложение се подава от упълномощено лице Документът трябва да бъде с дата, предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение).
Да
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни
Попълнена по образец (Приложение № 4), подписана от представляващия кандидата.
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване
Попълнена по образец (Приложение № 5). Декларации се представят от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
7.
Декларация за нередности. 
Попълнена по образец (Приложение № 6).
Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Да
8.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от от ЗМСП придружена, когато е приложимо, със справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията.
Попълнена по образец (Приложение № 7), подписана от представляващия кандидата.
Не се прилага от кандидати, които не попадат в категория МСП.
Да
9.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта
Попълнена по образец (Приложение № 8), подписана от представляващия кандидата.
Да
10.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
Попълнена по образец (Приложение № 9), подписана от представляващия кандидата.
Да
11.
Декларация за свързаност
Попълнена по образец и подписана (Приложение № 10).
Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки.
Да
12.
Декларация за съгласие за предоставяне на информация от НСИ и съгласие с условията на процедурата 
Попълнена по образец (Приложение № 11), подписана от представляващия кандидата.
Да
13.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение
Представя се за представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
14.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение
Или 
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея)  или Споразумение или друг документ с НАП, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
15.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище/постоянен адрес на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение 
Или  Удостоверение от общината за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея) или Споразумение или друг документ с общината, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
16.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.
Да
17.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период (по образец Приложение № 12.1) с подпис/печат на всяка страница във формат „pdf“ и таблиците към бизнес плана (Приложение № 12.2) във формат „xls“ или „xlsx“.
Да
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на процедурата. 
Представя се само за кандидати юридически лица.
Да
19.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда /решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка /становище по екологична оценка /решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие /решение по оценка за съвместимостта /писмо разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите или входящ номер на искане за издаване от съответния орган.  
(представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).
Да
20.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
(Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение).
Да
21.
Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията 
Изисква се само за юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията.
Да
22.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. 
Документът е изискуем само за кандидати земеделски производители – физически лица
Да
23.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата стопанска година към момента на подаване на проектното предложение
Попълнена по образец (Приложение № 13)  подписана от представляващия. 
Забележка: за текущата стопанска година се попълва и „Общ икономически размер на стопанството в СПО“ от Бизнес плана във формат „xls”/“xlsх”.
Да
24.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за предходната стопанска година, попълнена по образец (Приложение № 14), подписана от представляващия, във формат „pdf“ и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделското стопанство на кандидата за предходната стопанска година (Приложение № 14-А) във формат „xls”/“xlsх”. 
(Декларацията се представя,само когато икономическият размер на стопанството за текущата стопанска година се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури).
Да
25.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея.
Да
26.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за текущата стопанска година. 
Документите по т. 26 се представят освен за доказване на СПО и в случай на кандидатстване за инвестиции в дейности, свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект, и за доказване на изискването по т. 13.2.2., буква „Б” т. 2.  от Условията за кандидатстване.
Да
27.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
Да
28.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година.
Попълнена по образец (Приложение № 15). (Представя се  от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или „Етеричномаслени и медицински култури”).
Да
29.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност
Представя се само в случай че кандидатът се занимава с отглеждане на животни.
Да
30.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния приключен отчетен период (за новорегистрирани предприятия) –  по образеца, който е част от ГОД към НСИ. Важи само за кандидати юридически лица и в случай че не са публикувани в търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията.
Да
31.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. 
В случай че в проектното предложение са включени разходи,  които представляват ДМА.
Да
32.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период 
Важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци.
Да
33.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа минимум наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, срока на валидност на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. 
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls“/“xlsх“. 
Представя се  в случаите, когато разходът е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура. Не се представя за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост или за нормативно регламентирани такси.
Не
34.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, срока на валидност на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16.
Представя се във формат „pdf или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. 
Представят се в случаите, когато разходът не е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура. Не се представя за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост или за нормативно регламентирани такси.
Не
35.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. 
Представя се в случай, че разходите не са включени в списъка с референтни цени и не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ – кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. след одобрение на проекта, както и когато не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.
Не
36.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги /доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Представят се в случай че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. след одобрение на проекта, както и когато не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.
Не
37.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
38.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение 
Представя се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Не
39.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта 
Важи в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Не
40.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение 
Важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
Не
41.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата.
Не
42.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж)
Важи в случаите по т. 7.1. от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите – когато имотът върху, който ще се изпълнява проектът не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
Не
43.
Документ за ползване на имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти – обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът върху, който ще се изпълнява проектът не е собственост на кандидата и са изпълнени условията, посочени в  т. 7.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на  МЗХГ. Договорите за наем и/или аренда следва да са с нотариална заверка на подписите.
Не
44.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява 
Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Не
45.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
Представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрението му от съответния орган.
Не
46.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
Не
47.
Разрешение за строеж 
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
48.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж 
Важи в случай че проектът включва разходи за СМР за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
49.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ 
Важи в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
50.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството
Попълнена по образец (Приложение № 18), придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7  години и Таблица – калкулатор за оценка на капацитета на земеделската техника (налична и планирана за закупуване по проекта), попълнена по образец Приложение № 18-А.  
Прилага се при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. 
Не
51.
Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице
Важи в случай че проектът включва разходи за създаване или презасаждане на трайни насаждения.
Не
52.
Одобрен технологичен проект, изготвен и съгласуван от правоспособно лице придружен от предпроектно проучване, схема и описание на технологичния процес и описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и анализ за изпълнение на условията  по т. В. от раздел 13.2.2. Специфични условия за допустимост от условията за кандидатстване.
Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници).
Не
53.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ 
Важи за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
54.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите план за управление на речните басейни и план за управление на риска от наводнения 
Важи за проекти с включени инвестиции за напоителни системи и оборудване.  
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
55.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване. Проектът трябва да доказва и изпълнението на изискванията от раздел 13.2.2. Специфични условия за допустимост,  Г. Дейности, включващи инвестиции в напоителни системи (т. 2.3), т. 3 и т. 5)  от Условията за кандидатстване. 
Важи за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. 
Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инженерен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрението му от съответния орган.
Не
56.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър
Важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки.
Не
57.
Документ за завършен 150-часов курс на обучение или диплома за завършено средно специално или висше образование в областта на селското стопанство (ако са налични към момента на кандидатстването).
Важи в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10%  за проекти представени от млади земеделски стопани).
Не
58.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице и Сертификационно писмо от контролиращото лице, (сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че дейностите и видовете продукти, с които е обосновано ползването на инвестициите по проекта, свързани с биологично производство, са в процес на преход към биологични или са сертифицирани като биологични.  Представя се във формат „pdf“.
Прилага се  в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10% за проекти с инвестиции в стопанства изпълняващи ангажименти по мярка „Биологично земеделие” или сходни ангажименти по мярка 214 „Агроекологични плащания“, направление „Биологично земеделие“ от ПРСР 2007 – 2013 г. или  точки по критерий 2 „Проектът е за биологично производство“.
Не
59.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се във формат „pdf“.
Прилага се в случай че кандидатът заявява точки по критерий 4 „Проектът повишава енергийната ефективност на стопанството“ или критерий 6 „Проектът е с интегриран подход и допринася за насърчаване на кооперирането между производителите, включително за дейности свързани с опазване на околната среда и постигане на стандартите на ЕС“, хипотеза „Инвестицията, ще доведе до намаляване на емисиите CO2 чрез прилагане на мерки за повишаване на енергийната ефективност“).
Не
60.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справка заети лица към Отчета за приходи и разходи (за нефинансови предприятия несъставящи баланс) за последната приключила финансова година спрямо датата на подаване на проектното предложение. Представят по образеца, който е част от Годишния отчет за дейността, подаван към НСИ. Представя се във формат „pdf“.
Важи в случай че кандидатът заявява точки по допълнителен критерий за подбор при равен брой точки „По-висок средносписъчен брой на персонала за последната приключила финансова година“).
Не
III. Група
Критерии за допустимост на кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът – физическо или юридическо лице, е регистриран като земеделски стопанин в съответствие със Закона за подпомагане на земеделските производители.
Да
2.
Минималният стандартен производствен обем (СПО) на стопанството на кандидата е не по-малко от левовата равностойност на 8 000 евро.
Когато кандидатът доказва СПО с намерение за засаждане/засяване на култури през текущата стопанска година, минималният СПО е достигнат и за предходната стопанска (приложимо само за кандидати, които доказват минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 8 000 евро с намерение за засаждане/засяване на култури през текущата стопанска година)
Да
3.
Кандидатът е доказал приход от земеделска дейност за предходната или текущата финансова година, и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ. 
Важи само за кандидати юридически лица. Не се прилага за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично-маслени и медицински култури”.
Да
4.
Кандидатът  юридическо лице е регистриран по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за юридическите лица с нестопанска цел или Закона за вероизповеданията.
Да
5.
Кандидатът има:
1. Постоянен адрес – за физическите лица – кандидати 
 или
2. Седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Костенец 2010 (община Костенец)
В случай, че кандидат е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, има седалище и адрес на управление на територията на МИГ Костенец 2010 и осъществява дейност на територията на действие на МИГ.
Да
6.
За кандидата не е налице някое от основанията за отстраняване, посочени в Раздел 11, т. 11.3.2 от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Кандидатът не е:
1) член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ Костенец 2010;
2) свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с член на колективния управителен и/или контролен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен и/или контролен орган на МИГ Костенец 2010 или с кмета на община Костенец.
 (Изискванията не се прилагат за публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки)
Да
8.
За кандидата или членове на неговите органи не е установено наличие на изкуствено създадени условия след 1 януари 2014 г. и/или функционална несамостоятелност на инвестицията, целящи получаване на предимство в противоречие с целите и условията на мярката, включително получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
Не
IV. Група
Критерии за допустимост на дейностите и разходите по проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение съдържа поне една от допустимите за подпомагане дейности, посочени в т. 13.1. „Допустими дейности“ от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.1. „Общи условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.2. „Специфични условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
(Приложимо за дейности включващи:  закупуване на земеделска техника или инвестиции в съоръжения и сгради за съхранение на продукция или дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници или  инвестиции в напоителни системи или инвестиции за създаване или презасаждане на трайни насаждения).
Не
4.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в подраздел 13.3. „Недопустими дейности” от Условията за кандидатстване, в т.ч. дейности, които са стартирали преди подаване на проектното предложение (с изключение на общите разходи за подготовка на проекта).
Не
5.
Представеният бизнес план показва подобряване на дейността на земеделското стопанство на кандидата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели, отговарят на следните изисквания за допустимост:
1. Нетната настояща стойност на проекта (NPV) е по-голяма от 0 (NPV по-голяма от 0)
2. Нетната настояща стойност на цялата дейност на кандидата (NPV) е по-голяма от 0 (NPV1 по-голяма от 0) 
3. Вътрешната норма на възвръщаемост за проекта (IRR) е по-голяма от r (6 %) 
4. Вътрешната норма на възвръщаемост на другите дейности на кандидата (IRR1) е по-голяма от r (6 %) – когато има такива
5. Индексът на рентабилност по проекта (PI) е по – голям от 1 (PI по-голям от  1)  
6. Индексът на рентабилност за цялата дейност на кандидата (PI1) е по – голям от 1   (PI1 по-голям от  1) 
7. Срокът на откупуване (PBP) e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Стойностите, отнасящи се до други дейности/цялата дейност на кандидата се изчисляват само в случай че има и други дейности на стопанството/ предприятието, които не са свързани с подпомаганата дейност.
Да
6.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно подраздел 14.3 „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване, в т.ч. разходи, за които са налице изкуствено създадени условия или двойно финансиране. 

Двойно финансиране е налице, когато инвестиционните разходи по проекта са финансирани/ се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Не
7.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно подраздел 14.1. „Допустими разходи“ и същите са в съответствие изискванията в подраздел 14.2. Условия за допустимост на разходите. Видовете разходи съответстват на предвидените допустими дейности.
Не
8.
Планът за възлагане на дейностите по проекта отговаря на изискванията на чл. 2 ал. 5 от ПМС 160/2016 г. 

Приложимо за проекти включващи разходи в обхвата на ПМС № 160 от 01 юли 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ) -  при заявена финансова помощ в размер над 50%, когато прогнозната стойност (в това число съфинансирането от страна на бенефициента) за строителство е равна или по-висока от 50 000 лева без ДДС , а за доставки или услуги е равна или по висока от 30 000 лева без ДДС.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.