Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Не
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
6.
Представена е таблица за допустими инвестиции и дейности в електронен формат по образец – Приложение  № 1 от Документи за попълване
Да
7.
Представена е декларация по Закона за защита на личните данни, съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22  с подпис/и, печат и сканирана
Не
8.
Представено е 	нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.
Не
9.
Представен е учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или Закона за народните читалища (когато е приложимо).
Не
10.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му
Да
11.
Представено е удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Не
12.
Представено е удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и други лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане.За кандидат Община се предоставя удостоверение от кмета.
Не
13.
Представена е декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване)
Да
14.
Представена е декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647 ОТ 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 4 от Документи за попълване) (когато е приложимо). Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от кандидати, които са публичноправна организация по смисъла на & 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП.
Да
15.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата - с подпис/и, печат и сканирана
Да
16.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Да
17.
Представено е Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност ( когато е приложимо ). Представен е сканиран оригинал.
Не
18.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Не
19.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо)
Не
20.
Представен е Бизнес План  (по образец, Приложение № 6а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.  Представя се във формат „pdf“. Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 6б от документите за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.(за проекти, при които получател на помощта е частно лице-кандидати по чл.9, ал.2, т.2, подточки в) и г) на Наредба № 22 от 14.12.2015 г.). (когато е приложимо съгласно т.5 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите на УК)
Да
21.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 7а и 7б от Документи за попълване. Приложение № 7а се представя сканирано във формат „pdf“ или „jpg“, Приложение № 7б се представя във формат „pdf“ или „jpg“, както и в електронен формат „xls“ или „xlsx“. (когато е приложимо съгласно т.5 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите на УК)
Да
22.
Представено е решение на компетентния орган: решение на Общинския съвет – за кандидат Община, и решение на компетентния орган на юридическото лице, за кандидатстване към СВОМР по настоящата процедура. (което е приложимо)
Не
23.
Представено е решение на Общинския съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване общински план за развитие за периода 2014-2020, когато кандидат е Община. (когато е приложимо)
Да
24.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
Не
25.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци) (когато е приложимо).
Не
26.
Представена е оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя:
a)	Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срок на валидност на офертатата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т.4.1 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите).  
b)	Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименованието на оферента, срок на валидност на офертатата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т.4.2 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите).  
Не
27.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора. Цената на избраната оферта служи като индикативна стойност за определяне на разхода, когато изпълнител следва да бъде избран по реда на ЗОП или ПМС № 160/2016 г. В този случай, кандидатът представя Решение за определяне на индикативна стойност на разход/и.
Не
28.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо). Документите са сканиран оригинал.
Не
29.
Представена е Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката (когато е приложимо) – Приложение № 8 и Приложение № 8а. (Указания за попълването й – в Приложение 8 б).
Не
30.
Представена е	 Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 9 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване
Не
31.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 10 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване.
Не
32.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 11 от Документи за попълване.
Да
33.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 12 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22).
Да
34.
Представена е Декларация за минимални и държавни помощи по образец на МФ – в оригинал съгласно Приложение № 13 от Документи за попълване
Да
35.
Представена е Декларация на бенефициента за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (по образец, Приложение №14 от документи за попълване).
Да
36.
Представен е Годишен отчет за дейността (по образец на НСИ, заверен от НСИ) и годишна данъчна декларация по  чл.92 от ЗКПО (заверена от ТД на НАП) за последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване (ако е приложимо: за кандидат ЮЛНЦ или НЧ – съгласно условията на раздел 16).
Не
37.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за ползване на имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията.
Не
38.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, свързани с допустимите дейности).
Не
39.
Представено е Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени от компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ. (когато е приложимо)
Да
40.
Представена е Регистрационна карта на земеделския стопанин, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея (в случай на кандидат земеделски стопанин).
Не
41.
І. Списък с документи при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни:
Представен е График за провеждането на планираните дейности – подписан и подпечатан от кандидата (при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни).
Да
42.
Представена е Обосновка на предвидените за закупуване артикули, с посочени брой и прогнозна стойност – подписана и подпечатана от кандидата  (при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни).
Да
43.
Преставено е Писмено становище от сценограф/художник (в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване). Подписано от лицето, изготвило становището.
Да
44.
Представено е Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития). Подписано от лицето, изготвило становището.
Да
45.
Представени са Договори с производители/търговци от територията на МИГ-Елхово-Болярово за използване местни продукти и суровини от кандидат- предприятие, регистрирано по ТЗ и Закона за кооперациите, и произвеждащо продукт/предлагащо услуга на територията на МИГ-Елхово-Болярово (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий за ТФО).
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
ОБЩА ДОПУСТИМОСТ:
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Развитие на териториална идентичност и маркетинг на база на специфичния териториален потенциал; подкрепа за развитие на нови съвременни форми за опазване и популяризиране на местните културно-исторически и природни ресурси и типичните местни изделия, продукти и храни и тяхното развитие и предаване към следващите поколения; интегрирано съхраняване, сертифициране и популяризиране на местното културно, историческо и природно наследство, изделия и храни; подкрепа за представяне, социализация, валоризация и дигитализация на обектите на културно-историческото и природното наследство.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА:
Кандидатът е
1.	Общините от територията на МИГ;
2.	Юридически лица с нестопанска цел, със седалище на територията на МИГ, включително МИГ – Елхово – Болярово;
3.	Читалища от територията на МИГ;
4.	Стопански субекти от територията на МИГ, в т.ч. регистрирани ЗП или по ТЗ или Закона за кооперациите. 
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ – Елхово – Болярово.

Да
4.
Кандидатът не е клон  на ЮЛНЦ
Да
5.
В случай на кандидат ЗП (Земеделски производител) към датата на подаване на заявлението за подпомагане трябва да е регистриран като земеделски стопанин съгласно чл.7, ал.1 от Закона за подпомагане на земеделските производители.
Не
6.
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с декларация Приложение № 3 ДЕКЛАРАЦИЯ 
за липса на основания за отстраняване, свидетелство за съдимост, удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК и удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., проектът се отхвърля.
Да
7.
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.25 ал.1 от ЗУСЕСИФ 
Обстоятелствата се доказват  с декларация Приложение №13 ДЕКЛАРАЦИЯ НА БЕНЕФИЦИЕНТА за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, свидетелство за съдимост, удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК и удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
8.
Кандидатът отговаря на изискванията за липса на свързаност – приложимо за ., кандидатите, които не са публично-правна организация по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП, трябва да отговарят на следните условия:
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.
2. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Обстоятелствата се доказват  с декларация Приложение № 4 ДЕКЛАРАЦИЯ за свързаност и проверка на декларираните обстоятелства в официални регистри. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
9.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА:
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект представен от голямо предприятие, е левовата равностойност на 600 евро (1173,48 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Не
11.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ на конкретен проект по Стратегията за водено от общностите местно развитие на МИГ – Елхово – Болярово не надвишава левовата равностойност на 15 000 евро (29 337,00 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Минималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение за конкретен проект не е по-малък от 1000 евро (1955,80 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
13.
Максимален размер на общите допустими разходи за конкретен проект е левовата равностойност на 15 000 евро (29 337,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
14.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 20 за територията на МИГ – Елхово - Болярово и Условията за кандидатстване - раздел 10. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
15.
Във формуляра за кандидатстване е въведен индикаторът „брой създадени регионални марки“. Попълва се от кандидата в случай, че чрез проектното предложение се създават регионални марки (в резултат от изпълнението му), като се попълва техния брой. В случай, че не се създават регионални марки, във Формуляра за кандидатстване в Индикатора се попълва стойност „0“.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
16.
Във формуляра за кандидатстване е въведен индикаторът „брой сертифицирани обекти,  лица“. Попълва се от кандидата в случай, че чрез проектното предложение се сертифицират обекти/продуки с регионалната марка,  като се попълва техния брой. В случай, че не се създават сертифицирани обекти, във Формуляра за кандидатстване в Индикатора се попълва стойност „0“.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
17.
Във формуляра за кандидатстване е въведен индикаторът „брой работни места“. Попълва  се от кандидата в случай, че чрез проектното предложение се създават работни места (в резултат от изпълнението му), като се попълва техния брой. В случай, че не се създават работни места, във Формуляра за кандидатстване в Индикатора се попълва стойност „0“.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
18.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1 Проучвания, свързани със създаването на нов местен туристически продукт/ регионална колективна марка, обединяващ местното културно наследство, местните изделия и храни; 
2. Дейности, свързани със сертифицирането на типични местни продукти и услуги;
3. Съхраняване, възстановяване и поддържане на  обекти  с  местно значение от културно-историческото наследство на района, свързани с местната памет и  териториална идентичност, както и на терените около тях;
4. Маркетингови, промоционални и информационни дейности, свързани със създаването и популяризиране на местен туристически продукт, включително, но не изчерпателно:
•	Регистрация и сертификация на регионална колективна марка
•	подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции;
•	създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;
•	провеждане на специални промоционални и информационни кампании за новия туристически продукт / регионална колективна марка;
1.	Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване, дигитализиране и обновяване на природното и културно наследство на територията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
19.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Елхово и Болярово, формиращи територията на  „МИГ - Елхово-Болярово”.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
20.
В случай на проект с кандидат за подпомагане община: дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на актуалните към момента на кандидатстване Общински план за развитие на Община Елхово или Община Болярово за периода 2014-2020 г., удостоверено с решение на съответния Общински съвет. В решението на Общинския съвет изрично следва да бъде посочено спрямо кои приоритети, цели, специфични цели и/или други елементи от стратегическата рамка на документа е съответствието на дейностите, включени в проектното предложение. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
21.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство (когато това е приложимо за конкретния проект).
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
22.
В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагане 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
• интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество
• и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” (финансов анализ) и съотносимите приложени документи
Да
23.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагане 100%:
Изискването се проверява в представения Анализ за „Разходи-ползи” (Финансов анализ)
Да
24.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата,  трябва да е налице правно основание за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. 
Да
25.
В случай на проект, включващ дейности по реставрация, те ще се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл.165 от ЗКН.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
26.
Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат, само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
27.
В случай на планирани дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки и други подобни, са представени: график за провеждането имм обосновка на предвидените за закупуване артикули, с посочени брой и прогнозна стойност; писмено становище от сценограф/художник (в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично обурудване); писмено становищеот етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
28.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС и това е посочено в т.11 от Формуляра за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
29.
В случай на проект с включени разходи за преместваеми обекти, е представено разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
30.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. които се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. които не доказват социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията;
6.  които включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Да
31.
II.3. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Да
32.
II. 4. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Да
33.
II.5. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 7 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
34.
II.6. ПРОВЕРКА НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ НА ПРЕДСТАВЕНИЯ АНАЛИЗ „РАЗХОДИ-ПОЛЗИ” (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ) ( по отношение на кандидати, за които документът е приложим)
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
Не
35.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. (когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
Не
36.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от 100%., като са приложени и правилата съгласно чл. 9, ал. 2, т. 2, букви а). и б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)

Не
37.
В случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%) -счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
Да
38.
II. 7. ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
• интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество
• и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” и съотносимите приложени документи.
Констатацията се прави на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство. 
Да
39.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
Изискването се проверява в представения, Анализа „Разходи-ползи”.
Не
40.
В случаите, когато кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности:
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро по централен курс на БНБ и съответно левовата равностойност на 100 000 евро по централен курс на БНБ, в случай на едно и също предприятие, което осъществява сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. Периодът от три бюджетни години се отнася до текущата бюджетна година ( годината на кандидатстването и предходните две)
Проверката се прави на база представената от кандидата Декларация за минимални помощи и Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия, както и в Регистъра за минимални помощи към МФ, както и представените Годишен отчет за дейността и ГДД по чл.92 от ЗКПО за годината, предшестваща годината на кандидатстване
Не
41.
II. 8. ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, съгласно чл.20, ал. 1 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г., които са:
1. Разходи, които имат характера на инвестиционни по смисъла на чл.45 от Регламент (ЕС) 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. Съобразени с общите национални правила и детайлните правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), за програмен период 2014 - 2020 г и по-специално за разходите, съфинансирани от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), определени в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 година (Обн.ДВ бр.61/2016).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
Да
42.
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи: 
1. Разходи, свързани с регистрацията, сертифицирането, прилагането и популяризирането на регионална марка за продукти и услуги от територията на МИГ – Елхово – Болярово, включително за проучвания, обучения, такси за регистрация и др. 
2. Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане във връзка с  маркетинг, популяризиране и сертифициране на местното наследство, изделия и храни;
3. Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции;
4. Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар и облекла за местните фолклорни състави
5. Разходи, свързани с проучване, съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията  (паметници на културата с местно значение).
6. Разходи за организация и провеждане на различни събития, популяризиращи и утвърждаващи местната териториална идентичност, във връзка с местни обичаи и традиции – провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи и други събития, свързани с местното наследство. 
7. Разходи за маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни (проучвания, издаване на брошури, дипляни, публикации, филми, семинари, и др.) 
8. Разходи за външни услуги; 
•	наем на помещения и апаратура;
•	други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
43.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените референтни разходи;
16.	определени като недопустими в мярка 4 от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
44.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
45.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
46.
II.9. ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.8 до 11 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
III. Група
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА ( за кандидати, за които документът е приложим)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №6а и 6б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целта на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.