|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
1. |
Допустими кандидати по процедурата са:
1. Частни културни организации по смисъла на чл.10, ал.1, т.1 от Закона за закрила и развитие на културата - лица, регистрирани по реда на Търговския закон, на Закона за юридическите лица с нестопанска цел или на Закона за кооперациите
2. Творческите съюзи - сдружения с нестопанска цел, които обединяват лица, извършващи сродна творческа дейност в областта на културата по чл. 10, ал. 3 от Закона за закрила и развитие на културата;
3. Културни организации съгласно чл. 4, ал. 1 от Закона за закрила и развитие на културата - държавните, общинските и регионалните културни институти.
4. Лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Закона за народните читалища;
5. Физически лица с българско гражданство, регистрирани като самоосигуряващи се лица (включително неформални групи артисти);
Кандидатите следва да са осъществявали дейности свързани с развитие на културни продукти минимум една година през последните три календарни години.
Заб.: Клонове на юридически лица, регистрирани в България, не могат да участват в процедурата поради липсата на самостоятелна правосубектност.
|
Да
|
2. |
Кандидатите следва да са осъществявали дейности свързани с развитие на културни продукти минимум една година през последните три календарни години.
|
Да
|
3. |
Кандидатът не попада под което и да е от условията, изброени в критериите за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно:
1. лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по т. i), в друга държава членка или трета страна;
2. имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 (за данъци, акцизи, мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета) и т. 7 (по влезли в сила наказателни постановления) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот от икономическата им дейност за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лева;
3. е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
4. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
5. за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
6. при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за отнемане на незаконно придобитото имущество с Изпълнителния директор на НФК.
7. които не са изпълнили решение на Европейската комисия по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ. Изискването се прилага и на ниво група .
8. са обявени в несъстоятелност;
9. са в производство по несъстоятелност;
10. са в процедура по ликвидация;
11. се намират в подобно положение, произтичащо от сходни на горепосочените по т. 8, 9 и 10 процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
12. лицата, които представляват кандидата, са се опитали да:
- повлияят на вземането на решение от страна на СНД, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
- получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства;
13. спрямо които е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране;
14. с неизпълнени договорни задължения към НФК (нереализирани и неотчетени в срок проекти), вкл. и установено неизпълнение по съдебен ред, както и такива, които следва да възстановяват средства по одобрени, но некоректно реализирани проекти през изминали сесии на НФК
|
Да
|
4. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение.
Проверката не се отнася за държавните, общинските и регионалните културни институти, създадени съгласно чл. 4, ал. 1 от Закона за закрила и развитие на културата, както и за кандидати с ПИИ в режим „минимална помощ“.
„Предприятие в затруднено положение“ означава предприятие, по отношение на което е изпълнено поне едно от следните обстоятелства:
1. в случай на дружество с ограничена отговорност (което не е МСП, което съществува по-малко от три години или, за целите на допустимостта за помощите за рисково финансиране, МСП, което е извършило своята първа търговска продажба преди най-много 7 години и което отговаря на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност“ се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС ( 6 ), а понятието „акционерен капитал“ включва, когато е уместно, премии от акции;
2. в случай на дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството (което не е МСП, което съществува по-малко от три години или, за целите на допустимостта за помощите за рисково финансиране, МСП, което е извършило своята първа търговска продажба преди най-много 7 години и което отговаря на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството“, се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС;
3. когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите кредитори;
4. когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране;
5. когато предприятието не е МСП и през последните две години:
а) съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
б) съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
|
Да
|
|