Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Да
2.
Текстът на проектното предложение във формуляра за кандидатстване е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ.
Да
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции и дейности - по образец, подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”, както и във формат „xls“/„xlsх“. (Приложение №1  към Документи за попълване). В случай че проектното предложение се представя подписано с електронен подпис на кандидата, ТДИД може да се представи подписана с КЕП на кандидата, вместо във формат „pdf”.
Да
2.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни - подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”.(Приложение № 2 към Документи за попълване).
Да
3.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение №3 към Документи за попълване)
Да
4.
Декларация за нередности, подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение № 4 към Документи за попълване).
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.– сканирано във формат „pdf“.
Когато кандидат е ЮЛ,  свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния управителен орган на ЮЛ, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
Да
7.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината –  сканирани във формат „pdf“. 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Да
8.
Декларация за двойно финансиране (Приложение № 8 към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
9.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (Приложение № 9 към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
10.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА - за дейността на кандидата във връзка с кандидатстване, оценка на проектните предложения, мониторинг, измерване и отчитане на резултатите от изпълнението и контрола по изпълнението на ПРСР 2014 – 2020 г. (Приложение №10 към Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
11.
Декларация за държавни или минимални помощи (по образец,  Приложение № 21 към Документи за попълване) - (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представя се във формат „pdf“.
Да
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (когато е приложимо).
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Не
13.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо).
Не
14.
Бизнес план (по образец) с подпис/и, печат на всяка страница, сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls”/ „xlsx” по образец (Приложение № 5а и 5б към Документи за попълване).
Да
15.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се във формат „pdf“.
Да
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представят се във формат „pdf“ .
Да
17.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава деклаraцията - Приложение № 6, и Приложение № 6б. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf.
Не
19.
Една независима оферта, за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС в едно с направено от кандидата запитване за оферти съгласно Приложение 11 от Документи за попълване. Представя се във формат „pdf. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх” (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и НЕ СЕ отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).

Не
20.
Най-малко три съпоставими независими оферти, за всяка отделна инвестиция/и в дълготрайни активи/услуги от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение 11 от Документи за попълване. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (Пазарно проучване се извършва във всички случаи, когато разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“. Не се изисква при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси и общи разходи по т. 6 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“ на Условията за кандидатстване). 

Не
21.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията - за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. Представят се във формат „pdf”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (Важи в случаите на договори, за дейности по строителство/доставки/ услуги, когато за конкретния проект НЕ СЕ ПРИЛАГА реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и след подписване на Административен договор не се изисква провеждане на  процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС 160 от 01.07.2016г.).
Не
22.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, когато избраната оферта не е с най-ниска цена или решение на кандидата за избор на оферта с най- ниска цена. В случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена в решението се дава обосновка на мотивите за този избор, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки. Важи за всички кандидати, заявили инвестиционни разходи, които са извън списъка с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2  Представя/т се във формат „pdf“.(важи във всички случаи на направено пазарно проучване с три оферти )

Да
23.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя/т се във формат „pdf“.
Не
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта и за разходи посочени в подраздел 14.1 т. 6 от настоящите Условия за кандидатстване, включително: предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“. (Важи в случай, че проектът включва разходи преди подаване на проектното предложение)

Не
25.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложение;, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 12  към Документи за попълване)  - (не се представя от признати групи/организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани).
Не
26.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 13 към Документи за попълване), с приложено/и Удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители сканирани във формат „pdf“  - представят се за кандидати групи/организации на производители).
Не
27.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея.– сканирани във формат „pdf“. (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина).
Не
28.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представя се във формат „pdf“.
Не
29.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл.137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност (само в случай че кандидатът се занимава с отглеждане на животни).  Представя се във формат "pdf“.
Не
30.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (когато е приложимо). – важи за кандидати признати групи/организации на производители.
Не
31.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“.
Не
32.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение № 19 към Документи за попълване).
Не
33.
Декларация за съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 702/2014   (Приложение № 18 към Документи за попълване) - (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора). Представя се във формат „pdf“.
Не
34.
Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност - участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година(по образец, Приложение № 15 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“. (Представя се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване.)
Не
35.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини и/или декларация по образец от кандидата - в случай на осигуряване на суровинна от кланични пунктове, суровината трябва да е придружена от доказателство за произход от регистрирани земеделски стопани. (по образец Приложение 14 от Документи за попълване).
Да
36.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота - документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване на имота/сградата/помещението  за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
Не
37.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат „pdf“.
(Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение на инвестиционния проект от съответния орган).

Не
38.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - за предвидените строително-монтажни работи, Приложение № 17 от Документи за попълванекъм Условия за кандидатстване. Представят се в два формата:  „xls”/„xlsх” и във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
39.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
40.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
41.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се във формат „pdf“.
Да
42.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 20)
Да
43.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице - съгласно изискванията на т.17 от раздел 13.3. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване. (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Технологичните проекти в сектор мляко/млечно направление и/или месо следва да бъдат заверени от Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ). Представя се във формат „pdf“.
Не
44.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните (в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фураж и за съществуващи предприятия). Представя се във формат „pdf“ .
Не
45.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
Не
46.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса)Представя се във формат „pdf“.
Не
47.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от писмено доказателство по чл. 29 от Регламент (EО) № 834/2007 за биологична продукция издаден от контролиращо лице.. Документите са представени към договор/и за доставка на суровини, съгласно производствената програма на предприятието. В договора са описани количества и цени на биологичните суровини и доказват осигурените от общото количество суровини за преработка/ обработка.
Не
48.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013
Не
49.
Справка за съществуващия и нает персонал - отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 16 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
50.
Трудови договори, проект на длъжностни характеристики и справка или друг документ, удостоверяващ изплатените брутни възнаграждения и сумата на внесените осигурителни вноски за лицата (което и когато е приложимо, включително за регистрирани в годината на кандидатстване лица).  Представя се във формат „pdf“. 
Не
51.
Декларация за държавни или минимални помощи (Декларация за размера на получените държавни помощи по образец, Приложение № 21 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
52.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото; б) съдружници; в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице; е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо; ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Да
53.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Да
54.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
Да
55.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор оферентите, подали оферти са декларирали, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Да
56.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение
Да
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ СВЪРЗАНИ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА:
Критерий Води до отхвърляне
1.
За подкритерий 1.1. Проекти включващи инвестиции за преработка на суровини от територията на МИГ 
1.	Анкетна карта, 
2.	Документи, които доказват сектора на преработка на бенефициента.
3.     Предварителнен/и договор/и с описани количества и цени на суровини 
Не
2.
За подкритерий 1.2. Проекти за преработка на биологични суровини и производство на биологични продукти , кандидата е представил:
1.	Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и  или външните за кандидата доставцици са сертифицирани.
Не
3.
За подкритерий 1.3. Инвестициите по проекта водят до повишаване на енергийната ефективност на предприятието
1.резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система, съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ).
2.Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
3.Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса)Представя се във формат „pdf“.

Не
4.
За подкритерий 1.4. Инвестициите по проекта включват иновации в предприятието.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел и/или документ - за внедряване на иновации в рамките на две години преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
5.
За подкритерий 1.4.Над 20% от преработваните суровини са от собствено производство.
1.Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 13 към Документи за попълване), с приложено/и Удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители сканирани във формат „pdf“  - представят се за кандидати групи/организации на производители).
2. Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея.– сканирани във формат „pdf“. (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина).
3. Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност - участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година(по образец, Приложение № 15 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“. (Представя се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване.)
4. Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини и/или декларация по образец от кандидата (Приложение № 14 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване) - в случай на осигуряване на суровинна от кланични пунктове, суровината трябва да е придружена от доказателство за произход от регистрирани земеделски стопани.

Не
6.
Проекта създава допълнителни работни места в предприятието: по 5 т. на работно място,  10т създадено работно място за безработно лице над 55г. и/или продължително безратотно лице.
1. Справка за съществуващия и нает персонал и или отчет за заетите лица, средствата за работна заплата (по образец, Приложение № 16 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
2. Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. (което и когато е приложимо, включително за регистрирани в годината на кандидатстване лица).  Представя се във формат „pdf“.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Когато документите се придружават от  многоезични стандартни формуляри, във връзка с прилагане на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 от 6 юли 2016 година за насърчаване на свободното движение на гражданите чрез опростяване на изискванията за представяне на някои официални документи в Европейския съюз и за изменение на Регламент (ЕС) № 1024/2012,  изискването за апостил отпада.
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има постоянен адрес – за физическите лица, и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ;
Да
2.
Кандидатът е регистриран като земеделски стопанин по реда на Наредба №3 от 1999 г. и земеделското му стопанство е с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 2000 евро;
Не
3.
Кандидатът е Дружество получател на финансова помощ за проекти за колективни инвестиции (групи/ организации на производители) и :
a)	е регистрирано съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите; 

b)	всички ЗП участващи в дружеството кандидат отговорят на критериите за допустимост по мярката.

Да
4.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.3 Критерии за недопустимост на кандидатите  от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 

Да
5.
В случай че кандидатът е юридическо лице – кандидат за колективни инвестиции, никое от лицата, участващи в юридическото лице, или членовете на групата или организацията на производители: 
1.не притежава доминиращо влияние върху дейността на кандидата; 
2. помежду си не са свързани предприятия или предприятия партньори по смисъла на Закона за малките и средните предприятия.
Да
6.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Да
7.
Кандидатите в качеството си на собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, както и всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическото лице с нестопанска цел следва да имат в предвид, че са недопустими по настоящата процедура ако: 
1.Са  свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.

2.Ако са  членове на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.

3.Ако са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон или пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.

Да
3.
Целите на проектното предложение са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на процедура за предоставяне на БФП.
Да
4.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
Да
5.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и резултат, съгласно Раздел 7 „Индикатори” от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
6.
Проектът включва  инвестиции в  една или повече от изброените по-долу дейности:
 1. внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или
2. внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или
3. намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или
4. подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или
5. опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или
6. подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или
7. подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или
8. подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или
9. подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти.

Да
7.
Продуктите/суровините от допустимите за финансова помощ сектори, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, трябва да са описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС, наричано по-нататък "Приложение № І от ДФЕС", като кандидатът попълва декларация за видовете и количества суровини (Приложение № 14  към Документи за попълване).
Да
8.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13. от Условията за кандидатстваване.
Да
9.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13. от Условията за кандидатсване.
Да
10.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
11.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14. от Условията за кандидатсване.
Да
12.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстваване.

Да
13.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14. от Условията за кандидатсване.


Да
14.
Включените в проектното предложение допустими разходи са необходими и основателни  за изпълнението на проекта и са обосновани.





Да
15.
Максималният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПОВЕЧЕ от 100 000 лв. и миниммалният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПО- МАЛКО от 5 000 лв.

Да
16.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.
Не
17.
Не се извършват корекции в бюджета на проектното предложение. Няма дублиране на разходи.
Да
18.
Необходимо е извършване  на корекции в бюджета на проектното предложение.  Има дублиране на разходи.
Не
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изкючение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Не
2.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен по чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка относно режима на помощта съгласно точка 16 от Насоките по Мярка 4.2 на Министрството на земеделието, храните и горите
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.