Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване по процедурата за подбор на проектни предложения е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния/те представител/и на кандидата или от упълномощено лице.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и на кандидата, е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и, и то е подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
Да
4.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата, упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг указан формат.
Не
6.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, изготвен съгласно указанията по т.23. от Условията за кандидатстване.
Не
7.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
8.
Представени са всички задължително изискуеми документи по мярката.
Да
9.
Представена е Таблица за допустими инвестиции, подписана от кандидата и сканирана във формат „pdf”, (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване).
Да
10.
Представена е Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ или „xlsх“ (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване).
Да
11.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №2 от документи за попълване).
Да
12.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №3 от документи за попълване)
Да
13.
Представено е Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата.
Да
14.
Представено е Удостоверение от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта.
Да
15.
Представено е Удостоверение от Община Разлог, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта.
Да
16.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 4 от документи за попълване). 
Да
17.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 5 от документи за попълване).
Да
18.
Представена е Декларация за нередности от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 6 от документи за попълване).
Да
19.
Представен е Бизнес план (по образец, Приложение № 7а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.
Да
20.
Представени са Таблиците от бизнес плана (по образец Приложение № 7б), попълнени във формат „xls” или „xlsx”.
Да
21.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, Приложение № 8а и (когато е приложимо) Справка Приложение № 8б от документи за попълване) с подпис/и, печат и сканирани.
Да
22.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата (по образец, Приложение № 9 от документи за попълване).
Да
23.
Представена е декларация за минимални/държавни помощи (по образец, Приложение № 11 от документи за попълване).
Да
24.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). 
или е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган, но това е допустимо само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай че е представен само входящ номер, комисията ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката.
Да
25.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността или инвестицията съгласно българското законодателство.
Не
26.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по процедурата.
Да
27.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Приложимо е за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър/проверим  Мониторстат.)
Да
28.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.
Да
29.
Представена е Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс, към датата на подаване на проектното предложение.
Да
30.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (по образец, Приложение №13 от документи за попълване).
Да
31.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения – приложимо е, в случай че в Таблицата на допустимите инвестиции са включени такива разходи.
Не
32.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (приложимо е,  в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Не
33.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията, с подписи/печати и сканирани във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
34.
Представени са количествено-стойностни сметки към договорите за строителство (по образец, Приложение №14 от документи за попълване към условията за кандидатстване) във формат „pdf“, както и „xls” или „xlsx”.  Приложимо е само при представен договор за строително-монтажни работи.
Не
35.
Представена е по една оферта за всеки разход, за който Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции (приложимо е в случай че разходът, за който се кандидатства е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ, приложен към Условията за кандидатстване, Приложение № 7 от Документи за информация).
Не
36.
Представени са най-малко по три оферти за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно образеца  Приложение № 16 (приложимо е  случай че разходът/разходите, за който/които се кандидатства, не е включен/не са включени в Списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 7 от Документи за информация към Условията за кандидатстване ).
	
Да
37.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител  за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена, е приложена и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо), ИЛИ е представено Решение на кандидата за определянето на стойността на цената за разхода, за който се кандидатства за подпомагане въз основа на критерия „най-ниска предложена цена” (когато е приложимо).
Да
38.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение № 10 от документи за попълване) с подпис/и, печат и сканирана (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат  земеделски производител).
Не
39.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри е приложен Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат  земеделски производител).
Не
40.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат  земеделски производител).
Не
41.
Представен е документ за регистрация на физическо лице по Закона за занаятите (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат занаятчия).
Не
42.
Представен е документ (по т.24.2. /34/ от Условията за кандидатстване, удостоверяващ образованието и квалификацията на кандидат занаятчия, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат занаятчия).
Не
43.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота (което е приложимо  за проекта, в зависимост от това дали включва строително-монтажни работи и/или закупуване на нови машини, оборудване и съоръжения)
Не
44.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект, или Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или Архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (Приложимо е само  за проекти, които включват строително-монтажни работи).
Не
45.
Представено е Разрешение за строеж или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи).
Не
46.
Представени са подробни Количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.  (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи).
Не
47.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
48.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за машини, съоръжения, оборудване, които са част от технологичен процес).
Не
49.
Представена е Техническа спесификация за всяка машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане, включени в проектното предложение. (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за машини, съоръжения, оборудване).
Не
50.
Представен е одобрен Технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице. (Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление).
Не
51.
Представена е Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на енергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (по образец, Приложение №11 от документи за попълване към условията за кандидатстване)
Не
52.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. (Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
Не
53.
Приложено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации, за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор №6).
Не
54.
Представена е Справка за дейността на предприятието кандидат за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването, заверени от НСИ или справките са проверими в Мониторстат. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 5).
Не
55.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване) и към справката е представен/проверим в Мониторстат  Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, или Ведомост за заплати (което е приложимо). 










Да
56.
Представена е Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР  (по образец, Приложение № 11 от документи за попълване).
Да
II. Група
II. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видовете допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост на кандидати по процедурата, описани в т. 11.2. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидат, описани в 11.3. от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, се отнасят до една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване.
Да
5.
Планираните инвестиции отговарят на разпоредбите на законодателството в областта на околната среда и за проектното предложение има положително становище/решение по отношение на съответствието му с това законодателство, издадено от РИОСВ и/или друг компетентен орган. 
Да
6.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Разлог, съвпадаща с административно териториалните граници на община Разлог.
Да
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно т.18 от Условията за кандидатстване – до 24 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2025 г.
Да
8.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът  за „брой създадени работни места”, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Да
9.
Във формуляра за кандидатстване е описано и обосновано съответствието на проектното предложение с „хоризонталните политики” на ЕС, заложени в стратегията за ВОМР на МИГ-Разлог.
Да
10.
В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо настаняване, са изпълнени условията за допустимост по т.13.2 . В останалите случаи е неприложимо.
Не
11.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи– за 10 годишен период.
Да
12.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за вид/тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Да
13.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в точка 13.3. от Условията за кандидатстване.
Не
14.
Проектното предложение не предвижда само дейности за:
 1/ събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
 2/ инвестиции в нематериални активи.
Да
15.
В проектното предложение не са включени дейности за придобиване на земя, сграда или друг вид недвижим имот, или ако са включени те са изцяло за сметка на кандидата 
Не
16.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в точка 14.1. от условията за кандидатстване.
Не
17.
Видовете разходи, посочени в бюджета на проекта и Таблицата на допустимите инвестиции са в обхвата на мярката и съответстват на „Допустими видове разходи», описани в точка 14.2. на условията за кандидатстване.
Не
18.
В проектното предложение не са включени за закупуване транспортни, вкл. превозни средства, освен машини, описани като допустими в т.1 от подраздел 14.3. на Условията за кандидатстване, или ако са включени те са изцяло за сметка на кандидата
Не
19.
Разходите са в съответствие с условията за допустимост и обоснованост, описани в т. 14.3. от условията за кандидатстване.
Не
20.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, които са недопустими съгласно раздел 14.4. от Условията за кандидатстване. 
Не
21.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  19 558,00 лева.
Да
22.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 6.4. и не превишава 75 % от общите допустими разходи., респективно по проект за дейности „Развитие на туристически услуги” и „Туристическо настаняване и осигуряване на храна за туристите” не надвишава 5 %  от общите допустими разходи.
Не
23.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 391 160,00 лева.
Не
24.
Заявеният размер само на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/ не превишава левовата равностойност на 195 580,00 лева, а в случай на проект за дейности „Развитие на туристически услуги” и „Туристическо настаняване и осигуряване на храна за туристите”, заявената финансова помощ не надвишава 19 558 лева ( до 5 на сто от общите допустими разходи).
Не
25.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в подраздел 14.2., т. 1-3 от Условията за кандидатстване, а разходите само за консултации не надхвърлят 5 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в подраздел 14.2., т. 1-3 от Условията за кандидатстване. 
Не
26.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
Не
27.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
Не
28.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
Да
29.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Да
30.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Да
31.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Да
32.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
Не
33.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Да
34.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка, ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Не
35.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Не
36.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено Решение на кандидата за определянето на стойността на цената за разхода, за който се кандидатства за подпомагане въз основа на критерия „най-ниска предложена цена”, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”

Не
III. Група
IІІ. ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Не
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Не
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Не
5.
Предложение за редуциране на разходи от страна на оценителя ......................................................
Не
IV. Група
ІV. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Не
2.
В публичния модул в ИСУН, и в публичните Регистри за получено финансиране на МИГ-Разлог и на ДФЗ липсват данни за двойно финансиране. /проверката обхваща програмен период 2007-2013 година и програмен период 2014-2020 година/.
Не
V. Група
V. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
VI. Група
VІ. ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Не
2.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Да
3.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
Не
VII. Група
VІІ. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 9а към Условията за каниддатстване – документи за попълване. 

Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.

Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
Да
VIII. Група
VІІІ. РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №7 и 7а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
IX. Група
ІХ. ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Да
X. Група
Х. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
2.
Допълнителен коментар:
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.