Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG-RRP-4.025-Q027 (13.01.2023 г.)
Запознати сме с отговора на въпрос BG-RRP-4.025-Q005, както и с разяснението на Европейската комисия - "разходите за компенсиране на служители, които работят в администрацията по подготовката или
изпълнението на инвестициите, финансирани от ПВУ, не следва
да се включват, тъй като те са периодични разходи"! 
Тъй като от публикуваните разяснения не става ясно, моля да потвърдите категорично и недвусмислено допустимостта на следните:
1.  Допустимо ли е назначаване на служители на община на втори трудов договор по чл. 110 от Кодекса на труда (КТ)? Служителите са назначени по основен трудов договор в община, към утвърдената щатна численост на персонала, но не са част от звено/отдел по управление на проекти, както и длъжностната им характеристика не предвижда задължения за подготовка или изпълнение на проекти.
2. Допустимо ли е назначаване на служители на община с допълнително споразумение по чл. 119 от КТ за изпълнение на функции по управление на проект, когато това не е основната им трудова функция? Служителите са назначени по основен трудов договор в община, към утвърдената щатна численост на персонала, но не са част от звено/отдел по управление на проекти, както и длъжностната им характеристика не предвижда задължения за подготовка или изпълнение на проекти.
Считаме, че хипотезите по т. 1 и по т. 2 са допустими и в съответствие с Насоките за кандидастване, както и с указанията на ЕК. Моля за вашето становище.
Благодаря предварително!
Моля вижте отговора на въпрос BG-RRP-4.025-Q022.
BG-RRP-4.025-Q026 (13.01.2023 г.)
Уважаеми Госпожи и Господа,
В проектното предложение по процедура BGENERGY-2.001 „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на общините“ по Финансовия механизъм имаме заложени 11 дейности, три от които не са допустими съгласно настоящите насоки за кандидатстване, а именно:
1.	Осъществяване на независим финансов одит;
2.	Превод на отчетни документи;
3.	Юридически услуги за изготвяне на документация и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;
Съгласно т.9.9 от на настоящите Насоки за кандидатстване е описано, че може да се актуализира само графика, отпадането на партньор и дейността за информация и публичност.
Моля за Вашето разяснение: 
1.	Могат ли трите дейности, които вече не са допустими да отпаднат, като предвидените разходи за тях бъдат прибавени към друг бюджетен ред?
2.	Може ли да бъде добавена нова дейност „Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати“?
Дейности, които няма да се изпълняват в рамките на проекта по ПВУ, не следва да бъдат включвани в т. 3 „План за изпълнение / Дейности по проекта“ от формуляра за кандидатстване. Дейности, разходите за които са недопустими за финансиране по настоящата процедура, но са преценени от кандидата като необходими за изпълнението на проекта, могат да бъдат финансирани със собствени средства на кандидата. В този случай същите следва да бъдат включени в т. 3 „План за изпълнение / Дейности по проекта“ от формуляра за кандидатстване.
Когато определени дейности, включени в проекта по процедура BGENERGY-2.001, няма да бъдат изпълнявани в рамките на настоящата процедура, разходите, предвидени по процедура BGENERGY-2.001 за тях, могат да бъдат разпределени в други бюджетни пера. 
Дейност „Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати“ е задължително да бъде включена в изпълнението на проекта.
BG-RRP-4.025-Q025 (13.01.2023 г.)
Здравейте!  Лицето, което смятаме да предложим за финансист по проекта, в момента е на длъжност Директор "Дирекция Обща администрация"-главен счетоводител на общината. Има ли противоречие, това лице да бъде включено в екипа? Предварително благодаря!
В документацията за участие не е поставено изискване относно заемата длъжност на експертите от екипа по проекта. Изискванията се отнасят единствено до професионалния опит на експертите.
BG-RRP-4.025-Q024 (13.01.2023 г.)
Съгласно насоките за кандидатстване: 
"ВАЖНО!
При попълване на т. 5 от формуляра за кандидатстване кандидатът разделя исканото финансиране на финансиране от МВУ и национално финансиране. Всички планирани разходи по проекта, с изключение на частта, представляваща съ-финансиране от кандидата (ако е приложимо), са за сметка на МВУ, с изключение на разходите за невъзстановим ДДС, които са национално публично финансиране. Към всяко перо в бюджета кандидатът следва да попълни на отделен бюджетен ред разходът за невъзстановим ДДС".  
Въпроси:
1. Ръзходът за Невъзстановим ДДС в коя колона трябва да се попълни - в НФ /Национално финансиране/ или в Невъзстановим ДДС? Ако е в колона Невъзстановим ДДС, следва ли, че в колона НФ ще е 0?
и/или 
2. По какъв начин към всяко перо в бюджета кандидатът следва да попълни на отделен бюджетен ред разходът за невъзстановим ДДС, като е недопустимо в Бюджета да се вмъкват нови редове?
Моля вижте отговора на въпрос BG-RRP-4.025-Q013, т. 5.1.
Ръзходът за Невъзстановим ДДС следва да се попълни единствено в колона „Невъзстановим ДДС“.
BG-RRP-4.025-Q022 (12.01.2023 г.)
Здравейте,
въпроса ми касае разходите за управление в проектните предложения, за които е даден частичен отговор във Въпроси 1 и 5.

Уточняващите ми въпроси са следните:

Допустимо ли е наетите лица  на срочни трудови договори, извън
утвърдената щатна численост на персонала на КП за периода на
изпълнение на инвестицията да бъдат общински служители, които ще сключат допълнителен трудов договор за изпълняваните функции в екипа за управление?
Вторите трудови договори ще бъдат на 4 часов работен ден, като по този начин ще бъде спазено трудовото законодателство. Разходите за втори трудов договор на общински служител назначен на длъжност в екипа за управление на проекта допустим разход ли е по процедурата?
В съответствие с разпоредбите на чл. 12, ал. 1 от ПМС № 157 от 7 юли
2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за
изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, и на техните основни функции,за осигуряването на дейностите по управление и изпълнение,
крайните получатели, които изпълняват конкретна инвестиция по
Плана и са администрации на изпълнителната власт, могат да
наемат лица на срочни трудови договори и извън утвърдената численост на персонала. Предвид гореизложеното за дейностите по управление и изпълнение на предложение за изпълнение на
инвестиция по процедурата, е необходимо да се наемат служители,
които не са щатни служители на съответната администрация- кандидат по процедурата, съгласно изискванията на чл. 12 от ПМС № 157 от 7 юли 2022 г. и приложимото законодателство (чл. 107а от
Кодекса на труда и др.).
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.