Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG05SFPR002-2.001-Q029 (03.01.2023 г.)
Допустимо ли е в проект "Грижа в дома" да бъдат включени потребители на ЦНСТ, в който няма назначени - рехабилитатор и психолог ?
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,
Целта на процедура „Грижа в дома“ е да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа, като бъдат разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. В тази връзка лицата, които са настанени в резидентен тип социални услуги не са допустима целева група по процедурата.
BG05SFPR002-2.001-Q028 (21.12.2022 г.)
Уважаеми дами и господа, 

При изготвяне на  проектно предложение по процедура BG05SFPR002-2.001 "ГРИЖА В ДОМА" възникна въпрос по отношение формирането на бюджета  и по-конкретно процентите определени в таблица,  посочени на стр.16  от Условия за кандидатстване. Притеснява ни  факта, че общата стойност на проектни предложения от 200 001 - 400 000  лева са с определена  единна ставка, непреки разходи са  9% ; 400 001 – 600 000 лева са с определена  единна ставка, непреки разходи 6%; от 600 001 – 1 000 000 лева са с определена  единна ставка, непреки разходи 7% и от 1 000 001 – 2 000 000 лева  са с определена  единна ставка, непреки разходи отново 6%. Не би ли следвало за проектно предложение от 400 001 – 600 000 лева да бъде с единна ставка, непреки разходи различен и по-голям от 6%?

С уважение,
Росица Петрова
Началник на отдел „Социални дейности и домашен социален патронаж“
Община Генерал Тошево, Област Добрич
Уважаема госпожо Петрова,

Определените проценти за непреки разходи, посочени в Условията за кандидатстване, са изведени в резултат на извършен анализ от страна на Управляващия орган в контекста на прилагането на варианти за опростено отчитане на разходи, съгласно приложимата европейска и национална нормативна уредба и същите са утвърдени от Ръководителя на Управляващия орган.
В тази връзка, в зависимост от бюджета на проектното предложение е необходимо да се придържате към утвърдените проценти, указани в Условията за кандидатстване по процедурата.
BG05SFPR002-2.001-Q027 (09.12.2022 г.)
Здравейте! Във връзка с възможността за кандидатстване по Процедура "ГРИЖА В ДОМА" моля за отговор на следния въпрос:
Съгласно Условията за кандидатстване, в единната ставка са допустими разходи за наем/остойностеното право на ползване на помещенията, оборудването и транспортните средства. Означава ли това, че общината кандидат може да наеме транспортно средство чрез оперативен лизинг, който представлява вид дългосрочен договор за наем и дава възможност да ползваме определен автомобил за фиксиран продължителен период от време, без да придобиваме собственост върху него?
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,
1.	Да, допустимо е сключване на оперативен лизинг за автомобил, в случай че са спазени разпоредбите на чл. 18 от ПМС 189 от 28 юли 2016 г.
BG05SFPR002-2.001-Q026 (01.12.2022 г.)
1. Във връзка с подготовката на проектно предложение по Процедура BG05SFPR002-2.001 - Грижа в дома, възможно ли е за реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение, да се планира назначаване на обслужващ персонал от над 40 лица? Поради реалната възможност за отпадане на някое от назначените лица и необходимостта от назначаване на друго лице за предоставяне на услуги, допустимо ли е дейността по назначаване на персонал да бъде заложена за целия период на изпълнение на проекта?
2. Допустимо ли е разходите за възнагражденията на персонала (медицински сестри, психолог, социален работник и шофьор), назначен с Допълнително споразумение, да са планирани като част от компенсацията в бюджетен ред 2.1. Единна ставка?
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,

1.	В Условията за кандидатстване няма ограничение за броя на персонала, който да бъде нает за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги за грижа в дома. Броят и длъжностите на персонала следва да бъдат определени в зависимост от броя на потребителите, за които трябва да бъдат осигурени услуги по проекта и техните индивидуални нужди, като спазвате принципа за ефективност и ефикасност на планираните разходи.
2.	Да, допустимо е.
BG05SFPR002-2.001-Q025 (29.11.2022 г.)
Уважаеми дами и господа!
По процедура BG05SFPR002-2.001  “Грижа в дома”  имаме идея да кандидатстваме като дейността по предоставяне на интегрираната здравно-социална услуга с посещение на медицинско лице в дома на потребителя  да бъде заместена с услуга „дигитален асистент“. Услугата ще се изпълнява чрез дигитално устройство – гривна, поставена на ръката на потребителя, свързано с КОЛ-център. 

Интегрираната здравно-социална услуга „дигитален асистент“ ще включва:
  6 пъти на 24 часа автоматични измервания на пулс, кръвно налягане, температура

  История на измерванията за последните 24 часа и до 1 година назад.

  SOS - Паник бутон за моментално свързване с кол-център и втори запаметен номер (личен асистент, близък), двупосочна комуникация – телефонна връзка.

  Вграден GPS тракер – проследяване на маршрут, моментна локация.

  Вграден жироскоп – моментално автоматично свързване с кол-център и втори запаметен номер при необходимост /особено за хора с деменция или аутизъм/

  Непрекъсната 24 часова ангажираност на кол-център, който реагира на отклонения от нормалното състояние на потребителя с обаждане, здравна консултация, а при нужда се подава сигнал към спешна помощ. 
Считаме, че така организирана услугата ще бъде в пъти по-ефективна и удобна за потребителите, ще донесе нова добавена стойност на грижата в дома, ще допълни работата на личния асистент и реално ще спаси човешки животи.
Въпросът е:
1.      Допустимо ли е дейността по предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги да бъде възложена като външна услуга на изпълнител по реда на ЗОП, който има съответния лиценз за предоставяне на такива услуги? 
2.      Ако е допустимо разхода за външната услуга следва да бъде заложен само в бюджетен ред 2.1. Единна ставка  или има възможност да се финансира от основния размер на компенсацията бюджетен ред 1.1 ? 
 
С поздрав!
-- 
Соня Кунева
Директор на дирекция "Програми и Проекти"
Община "Марица"
Уважаема госпожо Кунева,

1.	Съгласно Условията за кандидатстване, интегрираната здравно-социална услуга „грижа в дома“ е дефинирана като услуга от общ икономически интерес (УОИИ), съгласно Решение на ЕК от 20 декември 2011 година относно прилагането на член 106, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз за държавната помощ под формата на компенсация за обществена услуга, предоставена на определени предприятия, натоварени с извършването на услуги от общ икономически интерес (Решението). Всяка община възлага изпълнението на дейностите по грижа в дома за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на своята територия по реда на Решението единствено на общинско предприятие, създадено по реда на чл. 52 от ЗОС, на второстепенен разпоредител с бюджет или на звено/дирекция в самата общинска администрация.
Във връзка с гореизложеното, не е допустимо да възложите „дейността по предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги“ по реда на ЗОП на външен за общината доставчик.
Обръщаме Ви внимание, че описаната от Вас услуга „дигитален асистент“ не обхваща в пълнота задължителните дейности по предоставяне на интегрираната здравно-социална услуга „грижа в дома“, съгласно Условията за кандидатстване. В случай че идеята Ви е част от здравния компонент на услугата да бъде възложен на външен изпълнител, то това е допустимо, като разходите за външната услуга следва да бъдат заложени в б. р. 2.1 Единна ставка.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.