Критерии за оценка

I. Група
I.  КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а, или Заповед на кмета ( за кандидати общини) във формат .pdf, От текста на пълномощното/ите или Заповедта става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника/оправомощеното лице да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра за кандидатстване.
Да
4.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация. Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат .pdf или  в друг указан в условията за кандидатстване формат.
Не
5.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
6.
В случай, че проектното  предложение ще се изпълнява в партньорство между местни организации, към Формуляра за кандидастване е приложено сключено Споразумение за партньорство с подписи, печати и сканирана във формат „pdf“   - по образец, Приложение №16 от Документи за попълване към Условията за кандидастване.
Не
7.
Представена е Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, подписана от кандидата. (Приложение № 1).
Да
8.
Представена е Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“/„xlsx“. (Приложение № 1).
Да
9.
Представена е от кандидата Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис, печат и сканирана във формат „pdf“.  (Приложение № 2).
Да
10.
Представена е от кандидата Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22/2015г. с подпис, печат, сканирана във формат „pdf“.  (Приложение № 3).
Да
11.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване с подпис, печат и сканирана във формат „pdf“.  (Приложение № 4). Декларацията е представена от представляващия/ите, и от членовете на управителните и контролни органи на Кандидат и Асоцииран/и партньор/и.
Да
12.
Представена е Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.  (Приложение №5). Декларацията е представена от представляващия/ите, и от членовете на управителните и контролни органи на Кандидат и Асоцииран/и партньор/и.
Да
13.
Представена е от кандидата Декларация за държавни/минимални помощи (Приложение № 10), както и годишен финансов отчет за последна приключила година, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност на кандидата, с подпис и печат, във формат „pdf. (Декларацията е изискуема, само когато дейността попада в режим на помощ -  кандидатът действа като предприятие, извършващо икономическа дейност. Неприложимо за проекти с режим на „непомощ“).
Да
14.
Представен е Анализ „Разходи-ползи” с подпис и печат на всяка страница във формат „pdf“.  (Приложение № 6).
Да
15.
Представен е Анализ „Разходи-ползи”  в електронен вариант,  формат „xls“/xlsx..  (Приложение № 7).
Да
16.
Представена е Декларация по ЗМСП и Справка към нея с подпис, печат, във формат „pdf“. (Приложение № 8 и 8а). Приложимо е само за кандидат, действащ като предприятие, в останалите случаи е неприложимо.
Да
17.
Когато кандидатът не попада в хипотезите на §2, т.43 от ДР на ЗОП, е  представена  от представляващ/и Кандидата и от членовете на неговите управителни и контролни органи Декларация относно липса на свързаност по образец  (Приложение № 12). Декларациите са подписани и сканирани във формат „pdf“.
Да
18.
Представено е Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват Кандидата и  Партньора/ите (в случай, че има партньр/и), независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), вкл. и от членовете на  управителни и контролни органи, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата, във формат „pdf”. За кандидат Община е представено Свидетелство за съдимост на   кмета.
Да
19.
Представено е Удостоверение, издадено от Национална агенция по приходите, че Кандидатът/Партньорът/ите няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта, и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на Кандидата/Партньора, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на Кандидат/Партньор за подпомагане. За кандидат Община двете удостоверения са представени за кмета. 
Документите са представени в оригинал, сканирани  във формат „pdf”.
Да
20.
Представено е Решение на Общинския съвет (за кандидат Община) или решение на компетентния орган на ЮЛНЦ/Читалището за кандидатстване по процедурата – оригинал, във формат „pdf”.
Да
21.
Представен е учредителен акт или устав за Кандидата и Асоцииран/и партньор/и (приложимо само за кандидати и партньори ЮЛНЦ,  Читалища, за които към момента на кандидатстване не е налична приключила регистрация  по ЗТРРЮЛНЦ) -  оригинал или копие, заверено от представляващ, във формат „pdf”.
Да
22.
Представено е Решение на Общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Разлог за периода 2014-2020 година (приложимо за кандидат Община) – оригинал или копие, заверено от представляващ, във формат „pdf”.
Да
23.
Представени са от Кандидата Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване) и Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение в ИСУН, с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване - оригинали, във формат „pdf”.
Да
24.
Представен е влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване). Представеният документ е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
25.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
26.
Представен е документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение в ИСУН, нотариално заверен и вписан в Агенция по вписванията . Важи в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, и имотът не е  собственост на кандидата, а за него е учредено срочно право на строеж. Представен е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
27.
Представен е документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на на проектното предложение в ИСУН - нотариално заверен и вписан в Агенция по вписванията. Важи в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, и имотът не е собственост на кандидата.  Представен е сканиран оригинал във формат „pdf”.сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
28.
Представено е Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване); сканирани оригинали във формат „pdf” или „rar“.
Да
29.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
Когато към датата на кандидатстване проектът все още не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Кандидатът трябва да представи одобрения проект в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Документите са сканирани оригинали във формат „pdf” или „rar“.
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. В останалите случаи е неприложимо.
Да
30.
Представени са подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице -  сканирани оригинали във формат „pdf”.  За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и/или ейности по реставлация на недвжими културни ценности. В останалите случаи е неприложимо.
Да
31.
Представено е Разрешение за строеж - сканиран оригинал във формат „pdf”.  (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът  го е представил в отговор на уведомление за установени нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване е  представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В останалите случаи е неприложимо.
Да
32.
Представено е Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - сканиран оригинал във формат „pdf”.  (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът  го е представил в отговор на уведомление за установени нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване е  представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В останалите случаи е неприложимо.
Да
33.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ и План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения - сканиран оригинал във формат „pdf” . (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът  го е представил в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган.) 
Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане. 
В останалите случаи е неприложимо.
Да
34.
Представени са Количествено-стойностни сметки (КСС) (по образец, Приложение №14 към Условията за кандидатстване, Документи за попълване) и/или Технически спецификации (ТС) за всички работи, доставки и услуги, включени в бюджета на проектното предложение. КСС и ТС съответстват на избраната оферта за съответния разход, но не включват марка и модел в случай на планирано провеждане на процедура за избор на изпълнител. КСС и ТС са подписани от кандидата и са представeни сканирани във формат „pdf“, както и в електронен формат „xls“/„xlsx”.
Да
35.
Представено е Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване) -  сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване). В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
В случай, че не се отнася за дейността/инвестицията,  е неприложимо.
Да
36.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности- скани ан оригинал или заверено копие във формат „pdf“. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи  входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
В случай, че не се отнася за дейността/инвестицията,  е неприложимо.
Да
37.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство – сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът го е представил в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
В случай, че не се отнася за дейността/инвестицията,  е неприложимо.
Да
38.
Представено е сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 17. от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение, в останалите случаи е неприложимо). 

- Кандидат, който Е ВЪЗЛОЖИТЕЛ по реда на ЗОП е представил: сканирано копие на всички документи от проведената по ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. В случай че е проведена процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП чрез директно възлагане, кандидатът е представил документи от проведено пазарно проучване преди възлагането на обществена поръчка (сключен договор за консултантски, проектантски или др.услуги), които са в съответствие с указанията от (т.14.2, раздел А.2/), включително - най-малко три независими съпоставими оферти.

- Кандидат, който НЕ Е ВЪЗЛОЖИТЕЛ по реда на ЗОП е представил: запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато не е бил избран изпълнителя, предложил най-ниска цена. 

Документите са представени във формат „pdf“ или „rar“.
Не
39.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение. Документите са оригинал или заверено копие, сканирани във формат „pdf“.
Важи в случай на заявяване на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г. 
В останалите случаи е неприложимо.
Не
40.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг) – сканиран оригинал във формат „pdf“.
Не
41.
Кандидатът Е Възложител по ЗОП и е представил най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всеки планиран разход, като са изпълнени всички условия по раздел А.2/ от  т. 14.2. „Условия за допустимост на разходите”: 
- Кандидатите, които са Възложители по ЗОП, набират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации по реда на чл.44 от ЗОП, като публикуват на Профила на купувачав ЦАИС ЕОП информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива/услугата. Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни. 
- Минималното съдържание на офертите е: наименование на оферента, адрес, ЕИК, ел.поща, тел. за контакт, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение включващо техническа спецификация и/или подробна КСС, ценово предложение в левове, с посочен ДДС.
Представените документи са сканирани оригинали във формат „pdf“.
Важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. В останалите случаи е неприложимо.
Да
42.
Кандидатът НЕ Е Възложител по ЗОП и са представени най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство, които съдържат наименование и адрес на оферента, ЕИК, срок на на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и Запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. 
Представените документи са сканирани оригинали във формат „pdf“.
Важи в случаите, когато кандидатите НЕ СА възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”. 
В останалите случаи е неприложимо.
Да
43.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
Представените документи са сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП или ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160, и разходът, за който кандидатстват Е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, както и  в случай че  възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права. В останалите случаи е неприложимо.
Да
44.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите е приложена и количествено-стойностни сметка във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
Да
45.
Установено е съответствие с изискванията към оферентите:
- Оферентите, когато са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията.
- В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство - сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
-Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите/или еквивалент за чуждестранни лица/ и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория строежи - сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Да
46.
Представено е Решение на кандидата за определяне на стойността на разхода*, за който се кандидатства или Решение за избор на изпълнител и сключване на договор**, а когато е приложимо (избраната оферта не е с най-ниска цена) – и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора му – сканирани оригинали във формат „pdf“.
* В случай, че кандидатът Е Възложител по ЗОП, както и в случай, че кандидатът НЕ Е Възложител по ЗОП, но са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и кандидатът има задължение за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана по ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор.
**В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. стойността на разхода, за който се кандидатства е под праговете за провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда ПМС № 160/2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител с публична покана по ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, то при получаването на индикативните оферти, Кандидатът следва да извърши сравняване на предложенията/офертите/ и да сключи договор (предварителен или окончателен) с избрания изпълнител. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта в съответствие с някой от критериите, описани в т.14.2.раздел Б, т.3 от Условията за кандидатстване.
Да
47.
Когато кандидатът НЕ Е  възложител по ЗОП, и  стойността на разхода е под праговете за провежданене на процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160, е/са  представен/и и предварителен/ни или окончателен/ни договор/и за услуги, доставки, строителство - сканиран оригинал във формат „pdf“.
Да
48.
Представена е от кандидата Декларация за липса или наличие на двойно финансиране и на изкуствено създадени условия – по образец  Приложение № 11 от  документи за попълване - сканиран оригинал във формат „pdf“.
Да
49.
Представен е от кандидата Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 - по образец Приложение № 9 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване - сканиран оригинал  във формат „pdf“.
Да
50.
В случаите, когато проектът е за изграждане и/или обновяване или друг вид интервенции на открити обществени прстранства (урбанизирана територия) или природни площи (извън урбанизираните зони), са представени в оригинал или заверено копие, във формат „pdf“:
- Документ за собственост или друг вид официален документ, от който да е видно, какъв статут има обектът – предназначение/начин на ползване, в случаите, когато теренът е собственост на кандидата,
ИЛИ
Документ,  уреждащ основанието и правото на кандидата да изпълни планираните по проекта дейности и да осигури устойчивостта на резултатите - в случаите, когато теренът не е собственост на кандидата.
Да
51.
В случаите, когато проектът включва дейности за Обучения, курсове, информационни дейности, за които кандидатът е сключил предварителен или окончателен договор с изпълнител преди подаване на проектното предложение, са представени в оригинал или заверено копие и във формат „pdf“:
1)	Лицензия на център за професионално обучение, издаден от Националната агенция за професионално образование и обучение (за центрове за професионално обучение); 
2)	Учебна програма за всеки курс или информационна дейност; 
3)	График за провеждане на планираните дейности за всеки курс/информационна дейност по проекта и общ за целия проект; 
4)	Копие от документи за наем или други документи, доказващи правото на ползване на материално-техническата база, в която ще се проведе теоретичното и/или практическото обучение за периода на провеждането на обучението/курса/информационната дейност; 
5)	Документи, доказващи професионална компетентност на лицата, провеждащи обучението в областта на провежданото обучение. 
Посочените документи от т.1 до т.5 са задължителни, когато проектното предложение включва дейност за обучения и курсове (като обучение и подготовка на водачи и аниматори). Когато проектното предложение включва информацинни дейности (като семинари) се прилагат документи по т.2, 3 и 4.

В случай, че са представени само индикативни оферти,  и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП или по ПМС160/2016 г., за този критерий се отбелязва "Неприложимо".
Да
52.
В случаите, когато проектът включва дейности за народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др., са представени
1)	График за провеждане на планираните дейности; 
2)	Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност);
3)	В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник; 
4)	В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност. 
Да
53.
Непредставените, но приложими документи могат да бъдат допълнително изискани от кандидата в процеса на оценка, без това да доведе до подобряване на качестото на проектното предложение.
Да
II. Група
II. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Установена Е допустимост на кандидата за предоставяне на финансова помощ съгласно изискванията на СВОМР за територията на МИГ – Разлог (т.11 от Условията за кандидатстване (Допустими кандидати) и съответствие с изискванията по раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване, И НЕ Е установена недопустимост съгласно описанието по раздел 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване. 
Извършва се проверка на правния статут на кандидата, а  когато кандидат не е община Разлог и проверка на предмета на дейност в Регистъра на ЮЛНЦ/Регистъра на Читалищата и/или представените от кандидата документи за регистрация/правен статут. Данните се сравняват с условията и критериите за допустимост, описани в подраздел 11.1., като се проверява има ли съответствие между допустимия кандидат и вида на дейността/дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение. Извършва се проверка и по подраздел 12.2. относно недопустимостта, като критериите за допустимост и критериите за недопустимост се прилагат кумулативно. 
Да
2.
Установена Е допустимост на асоцииран/и партньор/партньори по проекта съгласно изискванията  по т.12 от Условията за кандидатстване (Допустими партньори) и  съответствие с изискванията по раздел 12.1. Критерии за допустимост на партньор/и от Условията за кандидатстване, И НЕ Е установена недопустимост съгласно описанието по раздел 12.2. Критерии за недопустимост на партньори от Условията за кандидатстване. 
Извършва се проверка на правния статут на партньор/и и проверка на предмета на дейност в Регистъра на ЮЛНЦ/Регистъра на Читалищата и/или представените от кандидата документи за регистрация/правен статут. Данните се сравняват с условията и критериите за допустимост, описани в подраздел 12.1., като се проверява има ли съответствие между допустимия партньор и вида на дейността/дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение. Извършва се проверка и по подраздел 12.2. относно недопустимостта, като критериите за допустимост и критериите за недопустимост се прилагат кумулативно. ВАЖИ В СЛУЧАЙ НА ПАРТНЬОРСКИ ПРОЕКТ 
Не
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярка 19.2.323 от СВОМР за територията на МИГ – Разлог, съгласно описанието в раздел 13.1. Допустими дейности и раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване. Не са установени недопустими дейности съгласно описанието  по раздел 13.3. Недопустими дейности от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Предвидено е дейностите по проекта да се изпълняват на територията на МИГ- Разлог, която съвпада с административно-териториалните граници на община Разлог.
Да
5.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно раздел 18. Минимален и максимален срок за изпълнение на проекта от Условията за  кандидатстване.
Не
6.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР и крайният срок за изпълнението му е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Не
7.
Минимален размер на общо допустимите разходи за един проект  –  19 558,00 лв. 
(левовата равностойност на 10 000 евро. Приложимият курс за 1 евро е 1,9558 лева). 
Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ:   
-	19 558,00 лв. при интензитет 100 % 
-	13 690,60 лв. при интензитет   70 %
Да
8.
Максималният размер на общо допустимите разходи на проектното предложение  е до левовата равностойност на  200 000 евро или 391 160 лв.; Максималният размер само на безвъзмездната финансова помощ е до 166  243,00 лв. - левовата равностойност на 85 000 евро.   Прилага се курс за 1 евро 1, 9558  лева.
Да
9.
Съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на СНЦ „МИГ-Разлог”, интензитетът на помощта за мярка 19.2.323, която е финансирана изцяло или частично от ЕЗФРСР, не е включена в ПРСР 2014 - 2020 г. и не е част от Регламент (EC) № 1305/2013 (но е в съответствие с целите им), е в размер на: 
- 100 на сто - когато получател е публично лице* (община, читалище или юридическо лице с нестопанска цел в обществена полза) и проектът не генерира приход** съгласно "Анализ разходи-ползи (финансов анализ)", изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
-  70 на сто - когато получател е публично лице* (община, читалище или юридическо лице с нестопанска цел в обществена полза) и проектът генерира приход** съгласно представения "Анализ разходи-ползи (финансов анализ)", изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;

*, ** Съгласно поясненията към раздел 10 от Условията за кандидатстване.
Не
10.
Спазени са изискванията по отношение на включване/изключване на  данък добавена стойност /ДДС/ в бюджета на поекта, съгласно вида на кандидата и описанието  в подраздел 14.1. от Условията за кандидатстване.
Не
11.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проекта индикатори и същите са количествено определени.
Да
12.
За доказване на обоснованост и основателност на разходите, кандидатът е спазил всички изисквания, определени в раздел 14 от насоките за кандидатстване, вкл. изискванията съгласно подраздел 14.2., съобразно това дали Е или НЕ Е възложител  по чл.5 и 6 от ЗОП.
Да
13.
В проектното предложение са включени допустими разходи, съответстващи на описанието на допустимите разходи  по т.14 от Условията за кандидатстване, които са:
1)	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2)	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3)	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“.
Да
14.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1)	за лихви по дългове;	
2)	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3)	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4)	за обикновена подмяна и поддръжка;
5)	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6)	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7)	за режийни разходи;
8)	за застраховки;
9)	за закупуване на оборудване втора употреба;
10)	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11)	за принос в натура;
12)	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13)	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14)	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15)	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16)	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
17)	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Да
15.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189 и в раздел 14.3. Недопустими разходи от Условията за кандидатстване (посочени като недопустими в чл. 21 от Наредба №22 от 14 декември 2015 г. за прилагане на подмярка19.2. “Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014-2020 г.)
Да
III. Група
ІІІ. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В публичния модул в ИСУН, в регистъра на ПРСР и регистъра на МИГ за програмни периоди 2007-2013 и 2014-2020 липсват данни за двойно финансиране при извършване на съответните проверки.
Да
IV. Група
ІV. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
V. Група
V. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни/минимални помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него. Кандидатът е представил декларация за липса на икономическо предназначение на предоставяните услуги/изпълняваните дейности/
Не
2.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „помощ“
Не
3.
В случая по т.2., Кандидатът е представил Декларация за държавни/минимални помощи по образец съгласно Приложение № 10 от документите за попълване към условията за кандидатстване.
Не
4.
В случая по т.2 - не се установява превишаване на помощта.
Не
VI. Група
VІ. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ПРОЕКТИ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни, установени при посещението. (Протоколът, изготвен по образец Приложение № 2 от Документи за информация към Условията за кандидатстване, и направените снимки по време на посещението, се прилагат към оценителния лист в ИСУН).
Да
VII. Група
VІІ. ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ
Изготвеният Анализ „разходи - ползи“, служи за определяне на интензитета на финансовата помощ за проекта, както и дали дейностите по проекта допринасят за постигане на една или няколко от целите на подхода ВОМР и Стратегията. Извършват се следните проверки:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Анализът разходи-ползи е изготвен и представен в двата изискуеми формата – текстови и електронни таблици, в съответствие с приложените образци – Приложение № 6 и Приложение №7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване.
Да
2.
Анализът в текстови вариант (по образец Приложение № 6 от Документи за попълване към Условията за 
кандидатстване) е подписан и подпечатан от кандидата на всяка страница.
Да
3.
Интензитетът на помощта /БФП/, заявен от кандидата е в съответствие с представения Анализ „Разходи – ползи“ /АРП/:
100 % - когато получател е публично лице (община, читалище или юридическо лице с нестопанска цел) и проектът не генерира приход съгласно „Анализ  разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
Отговор „ДА“ се дава, когато е установено съответствие с изискванията по т.1 и едновременно с това - при изчисленията в Контролния лист за оценка на АРП (приложен от оценителя) е установено следното: "Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVPN) е отрицателна или = 0"

70 % - когато получател е публично лице (община, читалище или юридическо лице с нестопанска цел) и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
В случаите по т.2 отговор „ДА“ се дава , когато при изчисленията в Контролния лист за оценка на АРП (приложен от оценителя) е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVNP) е различна от стойността на показателя по т. 1. В случай че проектът генерира печалба, освен FNPV се изчислява и FRR (Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията). FRR следва да бъде по-малка или равна на дисконтовата норма, равна на 4% в реално изражение, за да се счита че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране.
Не
4.
В случай, че проектът генерира приходи, Таблица 3 е попълнена за референтен период от 10 години. 
В случай, че не са заложени приходи, Таблицата е попълнена  за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта, описани в Таблици 1 и 2.
Да
5.
Реализацията на дейностите, описани в Анализ разходи-ползи (финансов анализ), ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на СВОМР.
Да
6.
При установено несъответствие, което не е отстранено от кандидата в отговор на искане за отстраняване на нередовности, се предлага корекция в размера на заявения интензитет, която се описва в раздел VІІІ.Корекция в бюджета (когато е приложимо).
Не
VIII. Група
VІІІ. КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
При наличие на необосновани разходи или такива, които е необходимо да бъдат намалени, те се описват заедно с мотивите за това. На етап АСД се предлага, а на етап ТФО се извършва корекция в бюджета на проекта.
Не
2.
Обобщена проверка за основателност на разходите - обобщават се резултатите от извършените проверки за  основателност на предложените разходи, които включват наличие на: 
а) недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други условия за допустимост в условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за минимални помощи;
е) наличие на неоснователност на разходите. 
Всички констатирани обстоятелства при проверката се описват в протокола от работата на оценителната комисия и се вземат предвид при извършване на корекции на разходите. 
Не
3.
Описание на предложението на оценителя за редукция на разходите (когато е приложимо): ....................................................................................
Не
4.
Описание на предложението на оценителя за корекции в заявения от кандидата интензитет на помощта (когато е приложимо): ....................................................................................
Не
IX. Група
ІХ. ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. 
Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Да
X. Група
Х. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният формуляр за кандидатстване и приложените към него документи отговарят на критериите за 
административно съответствие и допустимост и проектното предложение може да премине на етап ТФО.
Да
2.
Допълнителен коментар:
.................................................................................
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.