Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИЙ ПО ПОДАВАНЕТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден и подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) съгласно изискванията на т.2 от Раздел 23 от Условията за кандидатстване
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Документите се попълват, разпечатват и подписват / подпечатват от издателя на документа, след
което се сканират и се прикачват в ИСУН в раздел 12 "Прикачени електронно подписани документи"
на формуляра за кандидатстване във формат .pdf или jpg, и допълнително в изрично упоменат формат.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение по образец (Приложение №1). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат “doc”/”docx”.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец (Приложение №2). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат „xlsx“.
Да
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
Декларация по образец, посочен в Приложение № 3 за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и и печат. Представя за кандидати земеделски производители. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
8.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя за кандидати земеделски производители. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
9.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя за кандидати земеделски производители. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
10.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4) с подпис/и и печат . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката)(Приложение № 5) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
12.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период по образец (Приложение №6) с подпис/и, печат на всяка страница. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец .
Да
13.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
14.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ . Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в ПППП.
Да
17.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
18.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
19.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
20.
Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
21.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
24.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls”.
Да
25.
Разрешение за строеж. Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
26.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и е приложимо съгласно националното законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
28.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
29.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
30.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
31.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т.4 от Раздел 13.„ Дейности, допустими за финансиране“, че произведената ел.енергия ще бъде за собствени нужди, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. Важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
32.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
33.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg" и xls”.
Да
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение №7. Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160.Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
36.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Да
37.
Оферти и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Да
38.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
39.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта. Важи, в случай че проектът включва разходи по чл. 30, ал. 1, т. 11 от НАРЕДБА № 20 от 27.10.2015 г., извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
40.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
41.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 40. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
42.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи по образец съгласно Приложение № 9 (Указания за попълване на декларация за размера на получените държавни помощи Приложение №8) Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
43.
Декларация по чл. 24, ал. 1, т.8 от Наредба 22/14.12.2015 г. на МЗХ от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение №10). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
44.
Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015 г. от представляващия/представляващите кандидата по образец Приложение №11. Представя се във формат „pdf“ или „jpg
Да
45.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за личните данни (Приложение №12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба №22 от 14.12.2015 г.) Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
46.
Формуляр за мониторинг Приложение №13. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
47.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (Приложение №14). Декларацията се попълва в случаите, когато в проектното предложение се предвижда преработка на земеделска продукция и/или използване на биомаса. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
48.
Декларация за неприложими общи документи Приложение №15.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Допълнителни документи, доказващи съответствие с приоритет по критериите за оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предприятия, които извършват дейност повече от една финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т.1. от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Не
2.
Декларация за осигуряване на заетост на младежи до 29 г. и/или жени и мъже над 50 г. за периода до края на мониторинга на проекта по образец Приложение №16. Представя се, в случай, че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т.2 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
3.
Декларация за поемане на ангажимент за предлагане на местни продукти (храни и напитки, популяризиране на местни рецепти) за проектно предложение, което е свързано с обновяване или изграждане на места за настаняване за периода до края на мониторинга на проекта. Декларацията е в свободен текст. Представя се, в случай, че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т.6 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
4.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 8 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
5.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 8 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
6.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 8 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
7.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 8 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
IV. Група
КРИТЕРИЙ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране дейност съгласно Раздел 13 от Условия за кандидатстване по мярка 6.4 на МИГ
Да
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Сливница-Драгоман, съгласно СВОМР на МИГ
Да
3.
Постоянен адрес - за физическите лица, регистрирани по Закона за занатятите или седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, е на територията на МИГ Сливница - Драгоман
Да
4.
Съответствие с минимален/максимален размер на БФП за конкретен проект по мярката, съгласно Раздел 9 от Условията за кандидатстване по мярка 6.4 на МИГ
Да
5.
Съответствие с минимален/максимален размер на проекта по мярката, съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на МИГ Сливница-Драгоман и т.1 от Раздел 27 от Условия за кандидатстване по мярката
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, съгласно СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман и Наредба 22 /14.12.2015 г.
Да
7.
Не е установено несъответствие с разпоредбата на чл.18, ал.4, т.1 от Наредба 22/14.12.2015г.
Да
8.
Кандидатът е земеделски стопанин или микропредприятие, регистриран като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, както и физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите
Да
9.
Не са намерени данни за наличие на свързаност
Да
10.
Липса на двойно финансиране
Да
11.
Липса на изкуствено създадени условия
Да
12.
Всички изисквания на Регламен (ЕС) №1407/2013 на Коммисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis са изпълнени
Да
13.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи и предоставен отговор.
Да
14.
Проектното предложение съдържа всички необходими документи
Да
V. Група
Административно съответствие и допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.