Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ „Белово, Септември, Велинград“
Да
7.
Проектното предложение не съдържа единствено дейности 3.3, 4 и 5.
Да
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
9.
Целевата група е допустима.
Да
10.
В случай че е предвидено да се изпълнява Дейност 1 „Подкрепа за практики за въвеждане на гъвкави форми на заетост“, в нея са включени следните задължителни елементи:
        • Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот;
       • Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години);
Да
11.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
12.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 30 000 лв. /ако е приложимо/

Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
13.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 27  272,73 лв. /ако е приложимо/

Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреките разходи
Да
14.
Спазено е ограничението при формиране на  бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 355 605,45 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи
Да
15.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 391 166 лв. /ако е приложимо/

Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
16.
Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджетни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка.
Не
17.
Кандидат/партньор/и, които развиват основната си икономическа дейност или допълнителна дейност в целия Сектор A  и Сектор С (Код 10 и 11) не са предвидили да предоставят обучения по настоящата процедура в тези сектори.
Не
II. Група
ГРУПА II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиография на ръководителя на проекта и/или на законния представител на кандидата  (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала на организацията - попълнена по образец (Приложение І) към Условията за кандидатстване сканирана и прикачена в системата.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. В случай че проектното предложение се подава през м. януари 2019г., се представя Счетоводен баланс за предходната финансова година.

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Да
7.
Ако във Формуляра за кандидатстване е включена Под-дейност 3.1 „Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, Кандидатът следва да се представи утвърдена програма за минимизиране на риска, подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН
Да
8.
Ако във Формуляра за кандидатстване е включена Под-дейност 3.2 „Закупуване на ЛПС и специално работно облекло“, Кандидатът следва да представи утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, в случай че по проекта се предвижда закупуването на ЛПС – подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН. (ако е приложимо)
Да
9.
Ако във Формуляра за кандидатстване е включена Дейност 5, КАНДИДАТЪТ следва да представи програма за обучение, включваща описаните модули в т. 13.2 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА  за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
11.
Проектобюджет (Приложение V) с приложени към него план-сметки за отделните дейности. 
Приложимо за проектни предложения, които не се осъществяват изключително чрез възлагане на обществени поръчки за строителство, стоки или услуги.
Да
12.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.).  Приложимо за проектни предложения, които не се осъществяват изключително чрез възлагане на обществени поръчки за строителство, стоки или услуги.
Да
III. Група
ГРУПА ІІІ. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай че партньорът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. В случай, че проектното предложение се подава през м. януари 2019г., се представя Счетоводен баланс за предходната финансова година.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Да
6.
Ако за партньора е предвидена Под-дейност 3.1 „Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, той следва да се представи утвърдена програма за минимизиране на риска. Програмата се подписва от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН.
Да
7.
Ако за партньора е предвидена Под-дейност 3.2 „Закупуване на ЛПС и специално работно облекло“, той следва да представи утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, в случай че по проекта се предвижда закупуването на ЛПС – подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН.
Да
8.
Ако за партньора е предвидена Дейност 5, той  следва да представи програма за обучение, включваща описаните модули в т. 13.2 от Условията за кандидатстване.
Да
IV. Група
ГРУПА IV. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
- Работодател
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистриран и имащ право да осъществява дейност на територията на МИГ „Белово, Септември, Велинград“ в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Кандидатът не е организация от системата н предучилищното и училищното образование и/или от системата на висшето образование, както следва:
•	институциите в системата на предучилищното и училищното образование са: детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие и специализираните обслужващи звена;
•	висшите училища са: университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число Българската академия на науките, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации.
Да
V. Група
ГРУПА V - АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
	Работодател;
	Обучителна организация;
	Центрове за информация и професионално ориентиране;
	Неправителственa организация.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Партньорът не е организация от системата н предучилищното и училищното образование и/или от системата на висшето образование, както следва:
•	институциите в системата на предучилищното и училищното образование са: детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие и специализираните обслужващи звена;
•	висшите училища са: университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число Българската академия на науките, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации.
Да
6.
В случай, че партньорът е Център за информация и професионално ориентиране, той притежава активна лицензия за професионално ориентиране, издадена от НАПОО.
*Извършва се служебна проверка
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.