Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие и допустимост – критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с валиден КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица – от лице с право да представлява кандидата, или от упълномощено лице. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява ЗАЕДНО от няколко лица, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Да
2.
Всички раздели на електронния формуляр за кандидатстване са попълнени и съдържат коректната информация 
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
3.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС посочени в раздел 17 от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват – дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Да
5.
Продължителността на проекта не надвишава 36 месеца. Налице е съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените части  на проектното предложение.
Не
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта: общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 2444,75 лева и по-нисък или равен на  48 895 лева, а за проекти представляващи колективни инвестиции  – 136 906 лева.
Да
7.
Спазени са ограниченията за размера на интензитета на подпомагане и БФП: 
1. Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ (БФП) за 1 проект е 1466,85  лв.
Максималният размер на БФП за 1 проект е до 39 779,15 лв. и не надхвърля бюджета на процедурата.
2. Заявеният от кандидата интензитет на помощта не надхвърля 80%. Спазени са условията за получаване на по-висок интензитет на помощта (където е приложимо).
Да
8.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
II. Група
Проверка за наличие на изискуеми документи прикачени в секция „Прикачени документи“ на  формуляра за кандидатстване
Критерий Води до отхвърляне
1.
Информация относно интензитета и критериите за подбор
Попълнена по образец (Приложение № 1), подписана от представляващия кандидата.
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) 
Попълнена по образец (Приложение № 2). Представя се във формат „xls“/„xlsх“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице – и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана.
Да
3.
Формуляр за мониторинг
Попълнена по образец (Приложение № 3)
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата
(Представя се, когато проектното предложение се подава от упълномощено лице)
Да
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни
Попълнена по образец (Приложение № 4), подписана от представляващия кандидата.
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване
Попълнена по образец (Приложение № 5). Декларации се представят от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
7.
Декларация за нередности. 
Попълнена по образец (Приложение № 6).
Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Да
8.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП придружена, когато е приложимо, със справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията.
Попълнена по образец (Приложение № 7), подписана от представляващия кандидата.
Не се прилага от кандидати, които не попадат в категория МСП.
Не
9.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта
Попълнена по образец (Приложение № 9), подписана от представляващия кандидата.
Да
10.
Декларация за свързаност
Попълнена по образец и подписана (Приложение № 11).
Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки.
Да
11.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение.
Представя се за представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
12.
Служебна справка или Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение
Или 
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея)  или Споразумение или друг документ с НАП, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
13.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище/постоянен адрес на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение 
Или  Удостоверение от общината за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея) или Споразумение или друг документ с общината, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
14.
Служебна справка или Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.
Да
15.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период (по образец Приложение № 12.1) с подпис/печат на всяка страница във формат „pdf“ и таблиците към бизнес плана (Приложение № 12.2) във формат „xls“ или „xlsx“.
Да
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на процедурата. 
Представя се само за кандидати юридически лица.
Да
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда /решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка /становище по екологична оценка /решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие /решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), ЗБР, ЗЗТ и/или Закона за водите.  
(Представя се само когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие, Закона за защитените територии и/или по Закона за водите, съответно подзаконовите актове по тяхното прилагане)
Да
18.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
(Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение).
Да
19.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. 
Документът е изискуем само за кандидати земеделски производители – физически лица
Да
20.
Декларация за изчисление на стандартния производствен обем на стопанството за текущата стопанска година към датата на подаване на проектното предложение
Попълнена по образец (Приложение № 13)  подписана от представляващия. 
Забележка: за текущата стопанска година се попълва и „Общ икономически размер на стопанството в СПО“ от Бизнес плана във формат „xls”/“xlsх”.
Да
21.
Удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители
(Представят се от кандидати групи/организации на производители).
Да
22.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея за текущата стопанска година.
Да
23.
Актуална справка за дейността на кандидата за стопанската година към датата на подаване на проектното предложение, издадена във връзка с регистрацията като земеделски стопанин по реда на Наредба № 3 от 1999 г. или а) Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на СПО за текущата стопанска година и б) опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
Да
24.
Справка-декларация за получени приходи от земеделски дейности
Попълнена по образец (Приложение № 14, подписана от кандидата).
Да
25.
Годишната данъчна декларация за годината, предхождаща годината на кандидатстване
Да
26.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност
Представя се само в случай че дейностите по проекта са свързани с отглеждане на животни и кандидатът упражнява тази дейност към датата на кандидатстване.
Да
27.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. 
В случай че в проектното предложение са включени разходи, които представляват ДМА.
Да
28.
Минимум една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. 
Представят се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls“/“xlsх“. 
Представя се  в случаите, когато разходът е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура. Не се представя за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост или за нормативно регламентирани такси.
Не
29.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти  с минимално съдържание, определено в Приложение № 17.
Представя се във формат „pdf или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. 
Представят се в случаите, когато разходът не е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура. Не се представя за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост или за нормативно регламентирани такси.
Не
30.
Решение на кандидата за избор на оферта доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. 
Представя се, в случай че разходите не са включени в списъка с референтни цени, кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта и е избрал изпълнител преди кандидатстването.
Не
31.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги /доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Представя се когато кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта и в случай че кандидатът е избрал изпълнител и е сключил предварителен или окончателен договор преди кандидатстването.
Не
32.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг и закупуването на актива няма да се възлага по реда на ЗОП или ПМС 160/2016 г. 
Не
33.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение 
Представя се, в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Не
34.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта и/или сключените договори с изпълнители
Важи, в случай че проектът включва разходи, възложени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Не
35.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение 
Важи в случаите на общи разходи, свързани с проекта, в т.ч. за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
Не
36.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на нови машини/земеделска техника, оборудване и съоръжения, които:
1) не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
2) поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
Да
37.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж)
Важи в случаите по т. 7.1. от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите – когато имотът върху, който ще се изпълнява проектът не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
Да
38.
Документ за ползване на имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти – обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът върху, който ще се изпълнява проектът не е собственост на кандидата и са изпълнени условията, посочени в  т. 7.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на  МЗХ. Договорите за наем и/или аренда следва да са с нотариална заверка на подписите. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на нови машини/земеделска техника, оборудване и съоръжения, които:
1) не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
2) поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
Да
39.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява 
Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Да
40.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
Представя се, в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Да
41.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
Да
42.
Разрешение за строеж 
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Да
43.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж 
Важи, в случай че проектът включва разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Да
44.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ 
Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти.
Да
45.
Технически спецификации. 
Важи в случай на инвестиции за машини, съоръжения и оборудване.
Представят се във формат „xls“/„xlsx“.
Да
46.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството
Попълнена по образец (Приложение № 16), придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7  години и Таблица – калкулатор за оценка на капацитета на земеделската техника (налична и планирана за закупуване по проекта), попълнена по образец (Приложение № 16-А).  
Прилага се при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата.
Да
47.
Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице
Важи, в случай че проектът включва разходи за създаване или презасаждане на трайни насаждения.
Да
48.
Анализ за изпълнение на условията  по т. В. от раздел 13.2.2. Специфични условия за допустимост от условията за кандидатстване.
Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
Да
49.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ 
Важи за проекти с включени инвестиции за напоителни системи.
Да
50.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите план за управление на речните басейни и план за управление на риска от наводнения 
Важи за проекти с включени инвестиции за напоителни системи и оборудване.
Да
51.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване. Проектът трябва да доказва и изпълнението на изискванията от раздел 13.2.2. Специфични условия за допустимост,  Г. Дейности, включващи инвестиции в напоителни системи (т. 2.3), т. 3 и т. 5) от Условията за кандидатстване. 
Важи за проекти с включени инвестиции за напоителни системи.
Да
52.
Документ за завършен 150-часов курс на обучение или диплома за завършено средно специално или висше образование в областта на селското стопанство (ако са налични към момента на кандидатстването).
Важи, в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10% за проекти, представени от млади селскостопански производители.
Не
53.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице и Сертификационно писмо от контролиращото лице (сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че дейностите и видовете продукти, с които е обосновано ползването на инвестициите по проекта, са сертифицирани като биологични  
Прилага се, в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10% за проекти за биологично производство и/или точки по критерий 2 „Проектът е за биологично производство“.
Не
54.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ
Прилага се, в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10% за проекти за опазване и възстановяване на околната среда, икономия на ресурси и адаптация към климатичните промени  и/или точки по критерий 4 „Проектът повишава енергийната ефективност на стопанството“.
Не
55.
Справка за дейността на кандидата, издадена във връзка с регистрацията като земеделски стопанин по реда на Наредба № 3 от 1999 г., с дата минимум 12 месеца преди датата на кандидатстването, в която община Костенец да фигурира като място на дейността
Важи, в случай че кандидатът заявява точки по критерий 6 „Кандидатът е регистриран като земеделски производител на територията на МИГ минимум 12 месеца преди месеца на кандидатстване“.
Не
III. Група
Критерии за допустимост на кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Кандидатът е регистриран земеделски стопанин със стопанство с икономически размер, измерен в стандартен производствен обем, от 6 000 до 7 999 евро;
2. Производството на кандидата е в един от секторите „животновъдство“,  „плодове и зеленчуци“ и/или „етерично-маслени и лекарствени култури“;
3. Кандидатът е получил минимум 33 % от общия доход за предходната година от земеделски дейности. 
За кандидати еднолични търговци и еднолични дружества с ограничена отговорност (по отношение на лицето, което е едноличен собственик на капитала на юридическото лице) обстоятелствата по т. 3 се признават като физически лица, ако са били регистрирани като земеделски производители през предходната година.
Да
2.
1. Кандидатът – юридическо лице, е регистриран по Търговския закон или Закона за кооперациите. 
2. Кандидатът – призната група или организация на производители, който кандидатства с проекти за колективни инвестиции, отговаря на условията посочени в т. 9 от подраздел 11.2. „Общи критерии за допустимост“ на кандидатите от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Кандидатът има:
1. Постоянен адрес – за физическите лица – кандидати 
 или
2. Седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, 
на територията на община Костенец.
В случай че кандидат е клон на юридическо лице, юридическото лице открило клона, също има седалище и адрес на управление на територията на община Костенец.
Да
4.
За кандидата не е налице някое от основанията за недопустимост, посочени в подраздел 11.3. „Критерии за недопустимост на кандидатите“ – точки 11.3.2., 11.3.4 и 11.3.6 от Условията за кандидатстване.
Да
5.
Кандидатът не е:
1) член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ Костенец – Долна баня;
2) свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с член на колективния управителен и/или контролен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен и/или контролен орган на МИГ Костенец – Долна баня или с кмета на община Костенец.
(Изискванията не се прилагат за публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки)
Да
6.
За кандидата или членове на неговите органи не е установено наличие на изкуствено създадени условия след 1 януари 2014 г. и/или функционална несамостоятелност на инвестицията, целящи получаване на предимство в противоречие с целите и условията на мярката, включително получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
Да
IV. Група
Критерии за допустимост на дейностите и разходите по проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение съдържа поне една от допустимите за подпомагане дейности, посочени в подраздел 13.1. „Допустими дейности“ от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.1. „Общи условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.2. „Специфични условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
(Приложимо за дейности включващи:  закупуване на земеделска техника или инвестиции в съоръжения и сгради за съхранение на продукция или дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници или  инвестиции в напоителни системи или инвестиции за създаване или презасаждане на трайни насаждения).
Да
4.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в подраздел 13.3. „Недопустими дейности” от Условията за кандидатстване, в т.ч. дейности, които са стартирали преди подаване на проектното предложение (с изключение на общите разходи за подготовка на проекта).
Да
5.
Представеният бизнес план показва подобряване на дейността на земеделското стопанство на кандидата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели, отговарят на следните изисквания за допустимост:
1. Нетната настояща стойност на проекта (NPV) е по-голяма от 0 (NPV > 0)
2. Нетната настояща стойност на цялата дейност на кандидата (NPV) е по-голяма от 0 (NPV1 > 0) 
3. Вътрешната норма на възвръщаемост за проекта (IRR) е по-голяма от r (6 %) 
4. Вътрешната норма на възвръщаемост на другите дейности на кандидата (IRR1) е по-голяма от r (6 %) – когато има такива
5. Индексът на рентабилност по проекта (PI) е по – голям от 1 (PI > 1)  
6. Индексът на рентабилност за цялата дейност на кандидата (PI1) е по – голям от 1   (PI1 > 1) 
7. Срокът на откупуване (PBP) e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Стойностите, отнасящи се до други дейности/цялата дейност на кандидата се изчисляват само в случай че има и други дейности на стопанството/ предприятието, които не са свързани с подпомаганата дейност.
Да
6.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно подраздел 14.3 „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване, в т.ч. разходи, за които са налице изкуствено създадени условия или двойно финансиране. 

Двойно финансиране е налице, когато инвестиционните разходи по проекта са финансирани/ се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Не
7.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно подраздел 14.1. „Допустими разходи“ и същите са в съответствие с изискванията в подраздел 14.2. Условия за допустимост на разходите. Видовете разходи съответстват на предвидените допустими дейности.
Не
8.
Планът за възлагане на дейностите по проекта отговаря на изискванията на ЗОП или на чл. 2 ал. 5 от ПМС 160/2016 г.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.