Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРИОРИТЕТ „ГРАДСКА СРЕДА” - Група дейности „Градска среда“ и група дейности „Зони с потенциал за икономическо развитие“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Критерии за административно съответствие 

1. Проектното предложение е подписано с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или упълномощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
2.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
3.
Представен е Технически/работен проект (ако за обектите има разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
4.
Представена е обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка, заверени от главния архитект (ако за обектите няма разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
5.
Приложена е подробна количествено-стойностна сметка (в случай на наличие на технически/работен проект към момента на кандидатстване) или обобщена количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели (в случай на липса на технически/работен проект към момента на кандидатстване)
Да
6.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Да
7.
Приложена е декларация, че проектът не генерира приходи (Приложение В2)
Да
8.
Приложена е декларация, че партньора и овластените да го представляват лица не са свързани лица с ръководителя на УО и не попадат в случаите по чл.21 или 22 от Закона за предотвратяване или установяване на конфликт на интереси (Приложение В3)
Да
9.
Приложен е финансов анализ – в случай че проектът генерира нетни приходи и общият размер на допустимите разходи надвишава левовата равностойност на 1 000 000 евро
Да
10.
Съгласно приложената декларация (Приложение В2) проектът генерира приходи, но общият размер на допустимите разходи не надвишава левовата равностойност на 1 000 000 евро
Да
11.
Приложена е автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г) и са описани квалификация и опит на останалите членове на екипа, които отговарят на изискванията на настоящата процедура
Да
12.
Бенефициентът доказва, че разполага с капацитет за изпълнение и мониторинг - достатъчен управленски, технически и финансов капацитет на кандидата и капацитет за вътрешен мониторинг на изпълнението
Да
13.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска собственост
Да
14.
Приложена е декларация от кмета на общината, че елементите на подземната техническа инфраструктура под обекта на интервенция са напълно изградени и/или реконструирани към момента на кандидатстване и не се предвижда планово изграждане или реконструкция на съществуващата подземна инфраструктура за период от 5 години след одобряване на искането за окончателно плащане или документ, с който бенефициентът се ангажира да осигури собствен ресурс или друг източник на финансиране за подземната инфраструктура, преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020
Да
15.
Приложени са схеми, карти, скици, планове и др. документи, от които да е видно, че предложеният проект от група дейности «Градска среда» осигурява синергия по отношение на други изпълнени проекти или такива в процес на изпълнение или предвидени за изпълнение проекти (обекти) от други групи дейности и инвестиционни приоритети
Да
16.
Приложено е Решение на Общинския съвет, с което се гарантира, че е осигурена устойчивост за предложения проект и че видът и предназначението на съответния обект(и) няма да бъде променян за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
17.
Приложеният технически/работен проект отговаря на ЗУТ, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части
Да
18.
Приложената подробна КСС е в пълно съответствие с Количествените сметки на проектантите по отделните части. Общата стойност на КСС съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на проектното предложение.
Да
19.
Приложена е Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант/независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл.142, ал.6 от ЗУТ
Да
20.
Приложено е влязло в сила Разрешение за строеж по реда на чл. 148-156а от ЗУТ
Да
21.
Приложено е Становище от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ) - за нови съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение № 1 и № 2 от ЗООС
Да
22.
Приложено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или положително Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба - за нови съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение №1 и №2 от ЗООС
Да
23.
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи, касаещи доклада за ОВОС (в случай, че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
24.
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай, че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
25.
Приложено е Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони - за нови съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура
Да
26.
Критерии 26-28 се попълват за проекти в група дейности „Зони с потенциал за икономическо развитие“ 

26. Приложен е един или няколко от следните документи, доказващи наличието на реални частни и/или публични инвестиционни намерения в съответните зони с потенциал за икономическо развитие: 
• сертификат за клас инвестиция или за приоритетен инвестиционен проект, в рамките на зоната, по Закона за насърчаване на инвестициите, в срока му на валидност; 
• сертификат за инвестиционен проект с общинско значение, в рамките на зоната, съгласно Закона за насърчаване на инвестициите, в срока му на валидност; 
• документ за получаване на кредит или друг тип подкрепа по линия на финансовите инструменти за проекти в зоните с потенциал за икономическо развитие; 
• доказателства за наличие на проект за финансиране по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г., Програма „Хоризонт 2020“ или други донорски програми, в рамките на зоната.
Да
27.
Приложено е писмо за намерение от компания- инвеститор
Да
28.
Приложена е обосновка за необходимостта и целесъобразността от предложените интервенции в зоната с потенциал за икономическо развитие
Да
29.
Критерии за допустимост 

29.Кандидатът отговаря на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване
Да
30.
Обектите на интервенция са включени в одобрената Инвестиционна програма на съответния кандидат или в списък с проектни фишове, одобрени от Работната група за подбор на проектни идеи (обекти)
Да
31.
В случай че проектът включва обекти, попадащи в 20-процентната гъвкавост по отношение осигуряването на функционални връзки на града с неговата периферия, към него е представена обосновка за приноса му към тези връзки и съответствието му с Общински план за развитие
Да
32.
Проектното предложение допринася за изпълнението на поне една приоритетна област на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Да
33.
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности по процедурата
Да
34.
Проектът не е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Да
35.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение, съгласно Насоките за кандидатстване
Да
36.
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Да
37.
Критерии 37 – 42 се попълват само за проекти, за които има представен финансов анализ 

37. Размерът на допустимите/недопустими разходи в представения финансов анализ съответства на посочените в бюджета допустими/недопустими разходи и на разходите съгласно представените КСС и технически спецификации
Да
38.
Използваната норма на дисконтиране (discount rate) съответства на препоръчаната в Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти (4%)
Да
39.
Финансовият анализ доказва, че приносът от ЕФРР е необходим за осигуряване на финансовата жизнеспособност на проекта: финансова нетна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR/C) < 4%, финансова нетна настояща стойност (FNPV/C) < 0).
Да
40.
Изчисленията във финансовия анализ са добре обосновани и правилни, като са използвани подходящи допускания и базови данни, чиито източници са посочени.
Да
41.
Представеният финансов анализ демонстрира финансовата устойчивост на инвестицията, включително осигурява достатъчно средства за подмяна на недълготрайно оборудване и за поддържане на изградената инфраструктура.
Да
42.
Размерът на БФП и стойността на съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие отговарят на резултатите от финансовия анализ и са коректно изчислени в съответствие с актуалните указания на ЕС и тези на национално ниво.
Да
43.
Проектното предложение не включва разходи за проектиране, технически паспорт, техническо обследване и за оценка на съответствието на проектите съгласно ЗУТ за обекти, които имат разработени инвестиционни проекти по схема BG161PO001/5-02/2012 „В подкрепа за следващия програмен период” по ОПРР 2007-2013
Да
44.
Проектното предложение е в съответствие с изискванията на приложимия режим на държавна помощ след проверка съгласно Приложение О2 „Указания за оценка на съответствието на проектните приложения с приложимия режим по държавни помощи по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“
Да
45.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
Да
46.
Предвидени са дейности по извършване на независим одит на проекта
Да
47.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
Да
48.
Представена е финансова обосновка за реалистичност и съответствие с пазарните цени за всеки разход в проектното предложение
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРИОРИТЕТ „ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ В АДМИНИСТРАТИВНИ И ЖИЛИЩНИ СГРАДИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Критерии за административно съответствие за проектни предложения по инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради“ с изключение на сгради на студентски общежития 

1. Проектното предложение е подписано с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или упълномощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
2.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
3.
Представен е Технически/работен проект (ако за обектите има разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
4.
Представена е обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка, заверени от главния архитект (ако за обектите няма разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване
Да
5.
Приложена е подробна количествено-стойностна сметка (в случай на наличие на технически/работен проект към момента на кандидатстване) или обобщена количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели (в случай на липса на технически/работен проект към момента на кандидатстване)
Да
6.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Да
7.
Приложена е декларация, че партньора и овластените да го представляват лица не са свързани лица с ръководителя на УО и не попадат в случаите по чл.21 или 22 от Закона за предотвратяване или установяване на конфликт на интереси (Приложение В3)
Да
8.
Приложена е декларация от кандидата за начисляване/ неначисляване на ДДС върху наема за самостоятелни обекти, общинска собственост, предоставени за ползване за жилищни нужди на физически лица (Приложение В7) (важи само за проекти, включващи интервенции в многофамилни жилищни сгради)
Да
9.
Приложена е автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г) и са описани квалификация и опит на останалите членове на екипа, които отговарят на изискванията на настоящата процедура
Да
10.
Бенефициентът доказва, че разполага с капацитет за изпълнение и мониторинг – достатъчен управленски, технически и финансов капацитет на кандидата и капацитет за вътрешен мониторинг на изпълнението
Да
11.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска собственост или собственост на партньора по проекта (не важи за интервенции в многофамилни жилищни сгради)
Да
12.
Приложено е обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за актуално състояние на потреблението на енергия, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ
Да
13.
Приложена е декларация от кмета на общината, че представеният сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ, е валиден и след издаването му не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности, както и че не са настъпили изменения в условията, при които сертификатът е издаден, както и на обстоятелствата, отразени в него
Да
14.
Приложено е Обследване за установяване на техническите характеристики (техническо обследване), свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1, т.1–5 и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите
Да
15.
Приложено е Партньорско споразумение в свободен текст между конкретния бенефициент и държавната институция, първостепенен/второстепенен разпоредител с бюджетни средства (в случай на интервенции за енергийна ефективност върху административни сгради на държавната администрация)
Да
16.
Приложена е декларация от собственика на сградния фонд, с която се гарантира, че съответната институция ще има възможност да използва сградата за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента (не важи за интервенции в многофамилни жилищни сгради
Да
17.
Приложено е копие на подписаните договори между общината бенефициент и сдруженията на собствениците на самостоятелни обекти в сградите, обект на интервенция, което е в съответствие с образеца в приложение Н на Насоките за кандидатстване по процедурата (важи само за проекти, включващи интервенции в многофамилни жилищни сгради)
Да
18.
Приложена е декларация от ръководството на съответната институция в свободен текст, че е съгласно с предложения проект, вкл. и с конкретното проектно решение, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта (не важи за интервенции в многофамилни жилищни сгради и административни сгради общинска собственост)
Да
19.
Приложеният технически/работен проект отговаря на ЗУТ, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части
Да
20.
Приложената подробна КСС е в пълно съответствие с Количествените сметки на проектантите по отделните части. Общата стойност на КСС съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на проектното предложение.
Да
21.
Приложена е Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради
Да
22.
Приложена е Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл.142, ал.6 от ЗУТ
Да
23.
Приложено е влязло в сила Разрешение за строеж по реда на чл. 148-156а от ЗУТ
Да
24.
Приложена е декларация от бенефициента за проектна готовност (попълва се за обекти, които кандидатстват без инвестиционен проект)
Да
25.
Критерии за административно съответствие за проектни предложения по инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради“ за сгради на студентски общежития 

25. Проектното предложение е подписано с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или упълномощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
26.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
27.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Да
28.
Приложена е декларация, че партньора и овластените да го представляват лица не са свързани лица с ръководителя на УО и не попадат в случаите по чл.21 или 22 от Закона за предотвратяване или установяване на конфликт на интереси (Приложение В3)
Да
29.
Бенефициентът доказва, че разполага с капацитет за изпълнение и мониторинг – достатъчен управленски, технически и финансов капацитет на кандидата и капацитет за вътрешен мониторинг на изпълнението
Да
30.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска собственост или собственост на партньора по проекта
Да
31.
Приложено е Партньорско споразумение в свободен текст между конкретния бенефициент и съответното държавно висше учебно заведение или юридическото лице, което управлява студентското общежитие
Да
32.
Приложена е декларация от собственика на сградния фонд, с която се гарантира, че съответната институция ще има възможност да използва сградата за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
33.
Приложена е декларация от ръководството на съответната институция в свободен текст, че е съгласно с предложения проект, вкл. и с конкретното проектно решение, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта
Да
34.
Приложена е декларация от бенефициента за проектна готовност
Да
35.
Критерии за допустимост 


35.Кандидатът отговаря на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване
Да
36.
Партньорите са допустими и отговорят на изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо)
Да
37.
Проектното предложение се реализира чрез комбинирано финансиране чрез БФП и финансов инструмент, създаден по линия на ОПРР 2014-2020 (в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
38.
Приложен е документ от финансов посредник за предоставяне на финансова помощ чрез финансов инструмент, създаден по линия на ОПРР 2014-2020 (в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
39.
Обектите на интервенция са включени в одобрената Инвестиционна програма на съответния кандидат или в списък с проектни фишове, одобрени от Работната група за подбор на проектни идеи (обекти)
Да
40.
Проектното предложение допринася за изпълнението на поне една приоритетна област на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Да
41.
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности по процедурата
Да
42.
Проектът не е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Да
43.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение, съгласно Насоките за кандидатстване
Да
44.
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Да
45.
Разходите за ДДС, финансирани чрез БФП, по проекти за многофамилни жилищни сгради са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване (важи само за проекти, включващи интервенции в многофамилни жилищни сгради)
Да
46.
Проектното предложение е в съответствие с изискванията на приложимия режим на държавна помощ след проверка съгласно Приложение О2 „Указания за оценка на съответствието на проектните приложения с приложимия режим по държавни помощи по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“ и „Условия за изпълнение на схемата за минимална помощ по проекти за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради по Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради” на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020“.
Да
47.
Проектът предвижда с БФП да се финансират само интервенции върху собственост на бенефициента или партньора, а в случай на интервенции в многофамилни жилищни сгради – върху собственост на целевата група
Да
48.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване (критерият се отбелязва с „Неприложимо“, в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
49.
Приложени са доказателствени материали от кандидата относно проведени публична и прозрачна информационна кампания преди подаване на проектното предложение и недискриминационен подбор на включените в проектното предложение жилищни сгради в съответствие с Приложение Н към Насоките за кандидатстване (важи само за проектни предложения за многофамилни жилищни сгради)
Да
50.
Предвидени са дейности по извършване на независим одит на проекта (критерият се отбелязва с „Неприложимо“, в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
51.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване (критерият се отбелязва с „Неприложимо“, в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
52.
Представена е финансова обосновка за реалистичност и съответствие с пазарните цени за всеки разход в проектното предложение
Да
53.
Обследването за енергийна ефективност доказва, че предложените мерки ще доведат до най-малко клас „С“ енергопотребление от нормативно изисканите нива на енергийна ефективност (критерият се отбелязва с „Неприложимо“, в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
54.
Предвидените СМР, включващи: ремонт на покрив; подмяна на асансьори; ремонт на стълбищна клетка, площадки, коридори, асансьори, които не са пряко свързани с изпълнението на задължителните мерки за енергийна ефективност, но са предписани в техническото обследване, са допустими за финансиране чрез БФП, тъй като обследването за енергийна ефективност предвижда енергийни спестявания за сградата повече от 60 % и най-малко клас на енергопотребление „С“. (критерият се отбелязва с „Неприложимо“, в случай на интервенции за енергийна ефективност върху студентски общежития, обслужващи държавни висши учебни заведения)
Да
55.
Инвестиционните проекти включват всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (за собствено производство при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“ и имат пряк екологичен ефект
Да
56.
Инвестиционните проекти включват всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване
Да
57.
Ще се финансира икономически най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление
Да
58.
Предвидени са интервенции върху следните видове многофамилни жилищни сгради: 
− многофамилни жилищни сгради, които са масивни сгради и са проектирани преди 26 април 1999 г. в 39-те града от 1-во до 3-то йерархично ниво; 
− многофамилни жилищни сгради с не повече от 35 самостоятелни обекта с жилищно предназначение, строени по индустриален способ: ЕПЖС (едропанелно жилищно строителство); ППП (пакетно-повдигани плочи); ЕПК (едроплощен кофраж); пълзящ кофраж и разновидностите им в 39-те града от 1-во до 3-то йерархично ниво. Попълва се за проекти за многофамилни жилищни сгради
Да
III. Група
Критерии за Инвестиционен приоритет „Социална инфраструктура”
Критерий Води до отхвърляне
1.
Критерии за административно съответствие за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“ 

1. Проектното предложение е подписано с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или упълномощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
2.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
3.
Представен е Технически/работен проект (ако за обектите има разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
4.
Представена е обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка, заверени от главния архитект (ако за обектите няма разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
5.
Приложена е подробна количествено-стойностна сметка (в случай на наличие на технически/работен проект към момента на кандидатстване) или обобщена количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели (в случай на липса на технически/работен проект към момента на кандидатстване)
Да
6.
Приложена е Техническа спецификация (ако е приложимо). Общата стойност на приложената техническа спецификация съответства на сумата на разходите за оборудване и обзавеждане, посочена в бюджета на проектното предложение
Да
7.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Да
8.
Приложена е декларация, че проектът не генерира приходи (Приложение В2)
Да
9.
Приложен е финансов анализ - в случай че проектът генерира нетни приходи и общият размер на допустимите разходи надвишава левовата равностойност на 1 000 000 евро
Да
10.
Съгласно приложената декларация (Приложение В2) проектът генерира приходи, но общият размер на допустимите разходи не надвишава левовата равностойност на 1 000 000 евро
Да
11.
Приложена е автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г) и са описани квалификация и опит на останалите членове на екипа, които отговарят на изискванията на настоящата процедура
Да
12.
Бенефициентът доказва, че разполага с капацитет за изпълнение и мониторинг - достатъчен управленски, технически и финансов капацитет на кандидата и капацитет за вътрешен мониторинг на изпълнението
Да
13.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска собственост или собственост на партньора по проекта
Да
14.
Приложена е декларация в свободен текст от бенефициента, която удостоверява липсата на необходимост от обновяване на околното дворно пространство
Да
15.
Приложено е обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за актуално състояние на потреблението на енергия, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ (в случай на интервенции върху съществуваща сграда)
Да
16.
Приложена е декларация от кмета на общината, че представеният сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ, е валиден и след издаването му не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности, както и че не са настъпили изменения в условията, при които сертификатът е издаден, както и на обстоятелствата, отразени в него
Да
17.
Приложено е Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1, т.1–5 и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите (в случай на интервенции върху съществуваща сграда)
Да
18.
Приложено е Решение на Общинския съвет, с което се гарантира, че за предложения проект е осигурена неговата устойчивост и че съответната социална институция няма да бъде закрита за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
19.
Приложено е писмо на Министерство на труда и социалната политика, че за социалната услуга е/ще бъде осигурено финансиране със средства от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. или друг документ, доказващ, че е/ще бъде осигурено финансиране от друг финансов източник в т.ч от държавния или общински бюджет (за обекти на социална инфраструктура)
Да
20.
Приложено е Партньорско споразумение в свободен текст между конкретния бенефициент и МК, описващо правата и задълженията на всеки партньор по проекта (при интервенции върху обекти на културната инфраструктура, държавна собственост, в управление на МК)
Да
21.
Приложена е Декларация от ръководството на съответната социална институция, обект на интервенция, че е съгласно с предложения проект, вкл. и с конкретното проектно решение, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта (не важи за ново строителство)
Да
22.
Приложеният технически/работен проект отговаря на ЗУТ, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части
Да
23.
Приложената подробна КСС е в пълно съответствие с Количествените части на проектантите по отделните части. Общата стойност на КСС съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на проектното предложение.
Да
24.
Приложена е Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради
Да
25.
Приложена е Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл.142, ал.6 от ЗУТ
Да
26.
Приложено е влязло в сила Разрешение за строеж по реда на чл. 148-156а от ЗУТ
Да
27.
Приложено е Становище от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедурите по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ) - за нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение №1 и №2 от ЗООС
Да
28.
Приложено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или положително Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба - за нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение №1 и №2 от ЗООС
Да
29.
Приложено е Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони транспортната и техническата инфраструктура - за нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура
Да
30.
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи касаещи доклада за ОВОС (в случай, че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
31.
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай, че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
32.
Приложена е декларация от бенефициента за проектна готовност (попълва се за обекти, които кандидатстват без инвестиционен проект)
Да
33.
Критерии за административно съответствие за проекти по група дейности „Културна инфраструктура“ 

33. Проектното предложение е подписано с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или упълномощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
34.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
35.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Да
36.
Бенефициентът доказва, че разполага с капацитет за изпълнение и мониторинг - достатъчен управленски, технически и финансов капацитет на кандидата и капацитет за вътрешен мониторинг на изпълнението
Да
37.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска собственост или собственост на партньора по проекта
Да
38.
Приложена е декларация в свободен текст от бенефициента, която удостоверява липсата на необходимост от обновяване на околното дворно пространство
Да
39.
Приложено е Решение на Общинския съвет/ Декларация на Министерство на културата, с което се гарантира, че за предложения проект е осигурена неговата устойчивост и че съответната културна институция няма да бъде закрита за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
40.
Приложено е Партньорско споразумение в свободен текст между конкретния бенефициент и МК, описващо правата и задълженията на всеки партньор по проекта (при интервенции върху обекти на културната инфраструктура, държавна собственост, в управление на МК)
Да
41.
Приложена е Декларация от ръководството на съответната културна институция, обект на интервенция, че е съгласно с предложения проект, вкл. и с конкретното проектно решение, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта (не важи за ново строителство)
Да
42.
Приложена е декларация от бенефициента за проектна готовност за проекти по група дейности „Културна инфраструктура“
Да
43.
Критерии за допустимост 

43.Кандидатът отговаря на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване
Да
44.
Партньорите са допустими и отговорят на изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо)
Да
45.
Проектното предложение се реализира чрез комбинирано финансиране чрез БФП и финансов инструмент, създаден по линия на ОПРР 2014-2020 (за проекти от група дейности Културна инфраструктура)
Да
46.
Приложен е документ от финансов посредник за предоставяне на финансова помощ чрез финансов инструмент, създаден по линия на ОПРР 2104-2020 (за проекти от група дейности Културна инфраструктура)
Да
47.
Обектите на интервенция са включени в одобрената Инвестиционна програма на съответния кандидат или в списък с проектни фишове, одобрени от Работната група за подбор на проектни идеи (обекти)
Да
48.
В случай че проектът включва обекти, попадащи в 20-процентната гъвкавост по отношение осигуряването на функционални връзки на града с неговата периферия, към него е представена обосновка за приноса му към тези връзки и съответствието му с Общински план за развитие
Да
49.
Проектното предложение допринася за изпълнението на поне една приоритетна област на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Да
50.
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности по процедурата
Да
51.
Проектът не е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Да
52.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение, съгласно Насоките за кандидатстване
Да
53.
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Да
54.
Критерии 54 – 59 се попълват само за проекти, за които има представен финансов анализ и само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“ 

54. Размерът на допустимите/недопустими разходи в представения финансов анализ съответства на посочените в бюджета допустими/недопустими разходи и на разходите съгласно представените КСС и технически спецификации
Да
55.
Използваната норма на дисконтиране (discount rate) съответства на препоръчаната в Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти (4%)
Да
56.
Финансовият анализ доказва, че приносът от ЕФРР е необходим за осигуряване на финансовата жизнеспособност на проекта: финансова нетна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR/C) < 4%, финансова нетна настояща стойност (FNPV/C) < 0).
Да
57.
Изчисленията във финансовия анализ са добре обосновани и правилни, като са използвани подходящи допускания и базови данни, чиито източници са посочени.
Да
58.
Представеният финансов анализ демонстрира финансовата устойчивост на инвестицията, включително осигурява достатъчно средства за подмяна на недълготрайно оборудване и за поддържане на изградената инфраструктура.
Да
59.
Размерът на БФП и стойността на съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие отговарят на резултатите от финансовия анализ и са коректно изчислени в съответствие с актуалните указания на ЕС и тези на национално ниво.
Да
60.
Проектното предложение не включва разходи за проектиране, техническо обследване, технически паспорт и оценка на съответствието на проектите съгласно ЗУТ за обекти, които имат разработени инвестиционни проекти по схема BG161PO001/5-02/2012 „В подкрепа за следващия програмен период” по ОПРР 2007-2013 (само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“)
Да
61.
Проектното предложение е в съответствие с изискванията на приложимия режим на държавна помощ след проверка съгласно Приложение О2 „Указания за оценка на съответствието на проектните приложения с приложимия режим по държавни помощи по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“
Да
62.
Проектното предложение включва цялостна реконструкция на съответната сграда и прилежащо дворно пространство (за съществуващи сгради)
Да
63.
Проектът предвижда с БФП да се финансират само интервенции върху собственост на бенефициента или партньора
Да
64.
Обследването за енергийна ефективност доказва, че предложените мерки ще доведат до най-малко клас „С“ енергопотребление от нормативно изисканите нива на енергийна ефективност (за съществуващи сгради) (само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“)
Да
65.
Интервенциите в културна инфраструктура предвиждат социално включване и осигуряване на достъп до културните обекти за хората в уязвимо и неравностойно положение (напр. чрез намаление на цената на билетите за деца, пенсионери, хора в неравностойно положение и пр.) (за проекти от група дейности Културна инфраструктура)
Да
66.
Проектното предложение е на стойност не повече от 10 млн. лева и включва интервенции само в обекти на културната инфраструктура с регионален/местен обхват/капацитет (за проекти от група дейности Културна инфраструктура)
Да
67.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване (само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“)
Да
68.
Предвидени са дейности по извършване на независим одит на проекта (само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“)
Да
69.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване (само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“)
Да
70.
Представена е финансова обосновка за реалистичност и съответствие с пазарните цени за всеки разход в проектното предложение
Да
71.
Критерии 71-73 се попълват за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект (включително с Разрешение за строеж) (само за проекти по група дейности „Социална инфраструктура“) 

71. Инвестиционните проекти включват всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (за собствено производство при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“ и имат пряк екологичен ефект (за съществуващи сгради)
Да
72.
Ще се финансира икономически най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постига клас на енергопотребление „С“ в съответствие с Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради (за съществуващи сгради)
Да
73.
Инвестиционните проекти включват всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване (за съществуващи сгради)
Да
74.
Критерии 74-78 Социални жилища – попълва се само за проекти за социални жилища 


74. В случай, че в одобрения ИПГВР на съответния град са идентифицирани проекти за социални жилища, конкретният бенефициент е подал поне един от тях за финансиране по настоящата процедура.
Да
75.
Проектното предложение отговаря на модела на интегриран проект и съответства на ключовите критерии за идентифициране на интегриран проект за осигуряването на социални жилища за маргинализирани групи, както следва: 
• Предвидените интервенции включват ремонт, реконструкции и обновяване на съществуващи жилищни сгради и/или изграждане на нови жилища върху терени 100 % общинска собственост с цел реконструиране и/или построяване на социални жилища, интегрирани в урегулираната жилищна част на града 
• Ремонтираните и/или изградените жилищни сгради са с осигурена техническа инфраструктура и имат достъп до социална и образователна такава (училища, детски градини, ДКЦ), която е в състояние да отговори на потребностите на целевата група от образователни, здравни и др. услуги 
• Съществуват предпоставки представителите на целевата група, включени в проекта, да са в състояние да получат необходимите публични услуги (административни, здравни, образователни или социални), гарантиращи тяхното социално включване 
• От страна на кандидата са осигурени необходимите предпоставки, че представителите на целевата група в трудоспособна възраст, включени в проекта, ще са в състояние трайно да се интегрират на пазара на труда, ако тяхното здравословно състояние го позволява
Да
76.
Анти-сегрегационен характер на интервенциите - физическото местонахождение на жилищното строителство трябва да осигурява пространствена интеграция на представителите на маргинализираните общности като цяло и да не допринася за тяхната сегрегация, изолация и изключване. Мерките за осигуряване на социални жилища за маргинализирани групи, в т.ч. ромите, следва да бъдат изпълнявани в комбинация и да бъдат пространствено обвързани с мерки за подобряване на градската среда, с оглед постигане на интегрирано въздействие върху определена част от града (зона за въздействие).
Да
77.
В проектното предложение са посочени ясно: 
- критериите за подбор на представителите на целевата група, които да бъдат настанени в осигурените по проекта социални жилища; 
- задълженията, които трябва да поемат представителите на целевата група, след настаняването им в осигурените по проекта социални жилища; 
- правилата за наблюдение спазването на поетите задължения и ангажименти и санкции, в случай на неспазването им.
Да
78.
Представени са доказателства за обществена подкрепа към проекта за изграждането на социални жилища и социален толеранс, на база проведени публични обсъждания, кампании, кръгли маси и др., вкл. доказателства за информиране и привличане на представители на целевите групи в тези обсъждания
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРИОРИТЕТ „ОБРАЗОВАТЕЛНА ИНФРАСТРУКТУРА”
Критерий Води до отхвърляне
1.
Критерии за административно съответствие 

1. Проектното предложение е подписано с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или упълномощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
2.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
3.
Представен е Технически/работен проект (ако за обектите има разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
4.
Представена е обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка, заверени от главния архитект (ако за обектите няма разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
5.
Приложена е подробна количествено-стойностна сметка (в случай на наличие на технически/работен проект към момента на кандидатстване) или обобщена количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели (в случай на липса на технически/работен проект към момента на кандидатстване)
Да
6.
Приложена е Техническа спецификация (ако е приложимо). Общата стойност на приложената техническа спецификация съответства на сумата на разходите за оборудване и обзавеждане, посочена в бюджета на проектното предложение
Да
7.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Да
8.
Приложена е декларация, че проектът не генерира приходи (Приложение В2)
Да
9.
Приложен е финансов анализ - в случай че проектът генерира нетни приходи и общият размер на допустимите разходи надвишава левовата равностойност на 1 000 000 евро
Да
10.
Съгласно приложената декларация (Приложение В2) проектът генерира приходи, но общият размер на допустимите разходи не надвишава левовата равностойност на 1 000 000 евро
Да
11.
Приложена е автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г) и са описани квалификация и опит на останалите членове на екипа, които отговарят на изискванията на настоящата процедура
Да
12.
Бенефициентът доказва, че разполага с капацитет за изпълнение и мониторинг - достатъчен управленски, технически и финансов капацитет на кандидата и капацитет за вътрешен мониторинг на изпълнението
Да
13.
Приложена е декларация в свободен текст от бенефициента, която удостоверява липсата на необходимост от обновяване на околното пространство
Да
14.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска собственост
Да
15.
Приложено е обследване за енергийна ефективност и валиден за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ (в случай на интервенции върху съществуваща сграда)
Да
16.
Приложена е декларация от кмета на общината, че представеният сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ, е валиден и след издаването му не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности, както и че не са настъпили изменения в условията, при които сертификатът е издаден, както и на обстоятелствата, отразени в него
Да
17.
Приложено е Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1, т.1–5 и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите (в случай на интервенции върху съществуваща сграда)
Да
18.
Приложено е Решение на Общинския съвет, с което се гарантира, че за предложения проект е осигурена неговата устойчивост и че съответната образователна институция няма да бъде закрита за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
19.
Приложена е Декларация от ръководството на съответната образователна институция, обект на интервенция, че е съгласно с предложения проект, вкл. и с конкретното проектно решение, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта (не важи за ново строителство)
Да
20.
Критерии 20-29 се попълват за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект (включително с Разрешение за строеж) 

20. Приложеният технически/работен проект отговаря на ЗУТ, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части
Да
21.
Приложената подробна КСС е в пълно съответствие с Количествените сметки на проектантите по отделните части. Общата стойност на КСС съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на проектното предложение
Да
22.
Приложена е Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради
Да
23.
Приложена е Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл.142, ал.6 от ЗУТ
Да
24.
Приложено е влязло в сила Разрешение за строеж по реда на чл. 148-156а от ЗУТ
Да
25.
Приложено е Становище от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедурие по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ) - за нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение №1 и №2 от ЗООС
Да
26.
Приложено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или положително Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба - за нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение №1 и №2 от ЗООС
Да
27.
Приложено е Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони транспортната и техническата инфраструктура - за нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура
Да
28.
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи касаещи доклада за ОВОС (в случай, че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
29.
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай, че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
30.
Приложена е декларация от бенефициента за проектна готовност (попълва се за обекти, които кандидатстват без инвестиционен проект)
Да
31.
Критерии за допустимост 

31. Кандидатът отговаря на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване
Да
32.
Обектите на интервенция са включени в одобрената Инвестиционна програма на съответния кандидат или в списък с проектни фишове, одобрени от Работната група за подбор на проектни идеи (обекти)
Да
33.
В случай че проектът включва обекти, попадащи в 20 процентната гъвкавост по отношение осигуряването на функционални връзки на града с неговата периферия, към него е представена обосновка за приноса му към тези връзки и съответствието му с Общински план за развитие
Да
34.
Проектното предложение допринася за изпълнението на поне една приоритетна област на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Да
35.
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности по процедурата
Да
36.
Проектът не е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Да
37.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение, съгласно Насоките за кандидатстване
Да
38.
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Да
39.
Критерии 39 – 44 се попълват само за проекти, за които има представен финансов анализ 

39. Размерът на допустимите/недопустими разходи в представения финансов анализ съответства на посочените в бюджета допустими/недопустими разходи и на разходите съгласно представените КСС и технически спецификации
Да
40.
Използваната норма на дисконтиране (discount rate) съответства на препоръчаната в Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти (4%)
Да
41.
Финансовият анализ доказва, че приносът от ЕФРР е необходим за осигуряване на финансовата жизнеспособност на проекта: финансова нетна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR/C) < 4%, финансова нетна настояща стойност (FNPV/C) < 0).
Да
42.
Изчисленията във финансовия анализ са добре обосновани и правилни, като са използвани подходящи допускания и базови данни, чиито източници са посочени.
Да
43.
Представеният финансов анализ демонстрира финансовата устойчивост на инвестицията, включително осигурява достатъчно средства за подмяна на недълготрайно оборудване и за поддържане на изградената инфраструктура.
Да
44.
Размерът на БФП и стойността на съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие отговарят на резултатите от финансовия анализ и са коректно изчислени в съответствие с актуалните указания на ЕС и тези на национално ниво.
Да
45.
Проектното предложение не включва разходи за проектиране, технически паспорт, техническо обследване и за оценка на съответствието на проектите съгласно ЗУТ за обекти, които имат разработени инвестиционни проекти по схема BG161PO001/5-02/2012 „В подкрепа за следващия програмен период” по ОПРР 2007-2013
Да
46.
Проектното предложение включва цялостна реконструкция на съответната сграда и прилежащо дворно пространство (за съществуващи сгради)
Да
47.
Проектът предвижда с БФП да се финансират само интервенции върху собственост на бенефициента
Да
48.
Обследването за енергийна ефективност доказва, че предложените мерки ще доведат до най-малко клас „С“ енергопотребление от нормативно изисканите нива на енергийна ефективност (за съществуващи сгради)
Да
49.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
Да
50.
Предвидени са дейности по извършване на независим одит на проекта
Да
51.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
Да
52.
Представена е финансова обосновка за реалистичност и съответствие с пазарните цени за всеки разход в проектното предложение
Да
53.
Критерии 53-55 се попълват за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект (включително с Разрешение за строеж) 


53. Инвестиционните проекти включват всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (за собствено производство при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“ и имат пряк екологичен ефект (за съществуващи сгради)
Да
54.
Ще се финансира икономически най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постига клас на енергопотребление „С“ в съответствие с Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради (за съществуващи сгради)
Да
55.
Инвестиционните проекти включват всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване (за съществуващи сгради)
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.