Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Проверка за окомплектованост на всички изискуеми документи по съответната процедура и съответствието им с изискванията
0.00
Критерий Максимален праг
0.00
1.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП - подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата, а в случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички от тях.
(документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква, в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е законен представител на предприятието, да подаде проектното предложение с КЕП)
0.00
2.
Решение на общински съвет за кандидатстване с проектното предложение.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
3.
Анализ приходи-разходи (финансов анализ) по образец (Приложение 7). Финансовият анализ следва да се предостави в електронен формат (Excel) с отключени формули и в pdf.
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
4.
С оглед определяне на произхода на цените на предвидените разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване:
А/ Извлечение от официален каталог на производител/доставчик/строител или оторизиран представител, или
Б/ 1 Оферта
В случай че за доказване произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване оферта, то УО на ПМДР извършва проверка дали са изпълнени едновременно следните две условия:
- предметът на дейност на оферента да е идентичен или сходен с посочената в офертата доставка, услуга или строителство. Проверката за предмета на дейност на оферента се извършва чрез справка в Търговския регистър към Агенцията по вписванията/Регистър БУЛСТАТ/Правноинформационна система (АПИС, СИЕЛА или др.). В случай че оферентът е чуждестранно лице – проверката ще се извърши въз основа на представения документ за регистрация съгласно националното му законодателство; 
- годишния оборот, който се отнася до предмета на поръчката (специфичен оборот) през някоя от предходните три приключили финансови години, преди датата на кандидатстване, следва да е равен или по-голям от стойността на поръчката или на съответната обособена позиция, в случай че процедурата е с обособени позиции. Изискването за специфичен оборот се доказва от оферента със справка – декларация, подписана от счетоводителя и управителя на фирмата оферент. Справката трябва да е придружена от Годишен финансово отчет или Отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата на която кандидатът е учреден или започнал дейността си и годишни финансови отчети. Ако годишните финансови отчети или отчетите за приходите и разходите са публично обявени, се извършва справка в съответния регистър. Оферентите – строители, трябва да бъдат вписани в регистъра на Камарата на строителите или еквивалент. 
(документите са задължителни за всеки разход от инвестицията в проектното предложение).
0.00
5.
Финансов план за изпълнение на проекта, включващ етапи на изпълнение и източници за финансиране на всеки един етап от проектното предложение.     
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
6.
За всички предварителни разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване най-малко две независими, съпоставими и конкурентни оферти с цел определяне основателността на предложените разходи или договор с изпълнител и документацията по проведения избор по ЗОП.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, предвиждащи предварителни разходи) 
0.00
7.
Документ за собственост на земята/сградата, където ще се извършват строително-монтажните работи или учредено право на строеж за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване (а при извършване на строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, за срок не по-малък от 8 години от датата на кандидатстване) и/или копие от документ за собственост или договор за наем на сградите/помещенията, които ще се обновяват и/или в които ще се монтират машините, съоръженията, оборудването - за инвестиции за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В случай на договор за наем, той трябва да бъде в сила най-малко 8 години след датата на кандидатстване и да е нотариално заверен и вписан в службата по вписвания към съответния районен съд. 
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи СМР, съгласно ЗУТ)
0.00
8.
Актуална скица на имота по т. 7
0.00
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда или копие от решение по оценка на въздействие върху околната среда. 
(ако е приложимо за инвестицията и предвидено по ЗОС)
0.00
10.
Решение за съвместимостта на проекта с предметите и целите на опазване на защитените зони съгласно Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007) само за проекти, включващи инвестиции в местата по националната екологична мрежа НАТУРА 2000.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи инвестиции в места включени в НАТУРА 2000)
0.00
11.
Счетоводна справка и/или инвентарна книга за дълготрайните материални активи (които имат връзка с обекта на инвестицията) към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, с разбивка по активи, дата на придобиване и покупна цена. 
(документът е задължителен за всички проектни предложения)
0.00
12.
За разходите за закупуване на ноу-хау, патентни права и лицензи, необходими за изготвяне и/или изпълнение на проекта, кандидатът предоставя подписан договор за покупка на патент или полезен модел или лицензионен договор.
12.1 Копие от патент за изобретение или свидетелство за регистрация на полезен модел за иновацията, внедрявана по проекта, лицензионен договор при закупуване на патент, полезен модел или ноу-хау и документ (уведомление/удостоверение) от Патентното ведомство, че този договор е вписан в техният регистър, и съответните разходо-оправдателни документи. Когато се придобива ноу-хау се представят и документи с доказателства, съдържащи оценка за иновативния продукт/процес/съоръжения и обосноваващи неговата иновативност
или
12.2 При собствена иновативна разработка/нововъдение се представят две становища от две независими научни организации в областта на иновацията, съдържащи оценка за иновативния продукт/процес/съоръжения и доказващи неговата иновативност. 
(документът е задължителен за всички проектни предложения, в които са предвидени такива разходи)
0.00
13.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствията със Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти ДВ., бр.51 от 2001 г.). 
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, когато за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ)
0.00
14.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020 сканиран и като електронен файл, в Excel.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи);
0.00
15.
Влязло в сила разрешение за строеж, издадено от главен архитект на съответната община или становище от главен архитект на общината, че обектът не се нуждае от разрешение за строеж, придружено с копие от архитектурно заснемане (при извършване на строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Документът следва да е прикачен в ИСУН 2020, включително в случаите, в които разходът изцяло ще се финансира от кандидата и няма да е обект на финансиране от ПМДР.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи)
0.00
16.
Разрешение за поставяне за преместваеми обекти, съгласно разпоредбите на ЗУТ. 
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи разходи за преместваеми обекти, във останалите случаи е неприложим)
0.00
17.
Съгласуване с Министерство на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба 4 от 2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
(документът е задължителен за всички проектни предложения, включващи включващи инвестиции в паметници на културата, във останалите случаи е неприложим)
0.00
18.
Декларация № 1, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец, подписана с КЕП
0.00
19.
Декларация № 2 по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС № 162/2016 г. – попълнена по образец подписана с КЕП
0.00
20.
Декларация № 3 за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени на НСИ по служебен път – попълнена по образец подписана с КЕП
0.00
21.
Декларация № 4 и Декларация № 4-1 за държавни помощи – попълнена по образец подписана с КЕП
0.00
22.
Декларация № 5 за административен и оперативен капацитет - попълнена по образец подписана с КЕП
0.00
23.
Декларация № 6 за липса на нередности. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП и към датата на подаване на искане за плащане
0.00
24.
Декларация № 7 за липса на конфликт на интереси, подписана с КЕП. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП и към датата на подаване на искане за плащане;
0.00
25.
Декларация № 8 за свързаност по смисъла на § 1, т. 13 и т. 14 от допълнителните разпоредби на ЗППЦК. Декларацията е задължителен документ на етап кандидатстване, преди подписване на АДБФП, при подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и на етап подаване на искане за плащане, съответно към датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, към датата на подписване на АДБФП, към датата на подаване на документи за осъществяване на последващ контрол и към датата на подаване на искане за плащане.
0.00
26.
Декларация за наличие на финансов капацитет на кандидата (в случай че се предвижда партньорство -  и на партньорите), с посочени източници на финансиране, за доказване, че кандидатът ще поддържа своята дейност през целия период, през който се осъществява проекта.
(Документът е в свободен текст, съобразно спецификата на проектното предложение)
0.00
27.
Декларация от кмета на общината, на чиято територия ще се изпълнява проектното предложение, че дейностите включени в проекта, съответстват на приоритетите на общински план за развитие на общината
0.00
II. Група Праг за преминаване
Подбор на проектни предложения за съответствие на същите със стратегията на МИРГ
10.00
Критерий Максимален праг
80.00
1.
Брой население, което ще се възползва от подобряване на инфраструктурата:
до 100 души – 5 точки
от 101 до 200 души -  10 точки 
от 201 до 500 души – 20 точки     
от 501 до 1000 души – 30 точки  
от 1001 до 2000 души – 40 точки
над 2000 души – 50 точки
50.00
2.
Проектът предлага нови възможности за повишаване на качеството на живот в района
10.00
3.
Интервенциите по проекта са за обект на техническа инфраструктура със съществена обществена значимост за територията.
10.00
4.
Дейностите по проекта допринасят за развитие / предоставяне на услуги или изграждане на достъпна инфраструктура, свързани с обекти на риболов и аквакултури
10.00
10.00
Праг за преминаване:
80.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.