Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ 
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ.

Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на общините Белово, Септември, Велинград.
Да
7.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности, посочени в т. 13 на Насоките за кандидатстване.
Да
8.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. 
(ако е приложимо) .
Не
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК
(ако е приложимо) .
Да
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
11.
Целевата група е допустима.
Да
12.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
13.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
14.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 18 181,82 лв. /ако е приложимо/.
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреките разходи.
Да
15.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 20 000 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
16.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 20 000 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
17.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 100 000 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
18.
Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка.
Да
19.
Дейностите по проекта са съобразени с представения актуализиран общински план за интеграция на ромите за периода 2016-2020 г. (за периода на изпълнение на проекта и до одобряване на окончателния доклад по проекта.)
Не
II. Група
ГРУПА II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 
2020 
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо- само за КАНДИДАТИ общини). Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър  и РЮЛНЦ,  или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ  или информацията е публична  , това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
7.
Счетоводен баланс на   КАНДИДАТА за текущата финансова година (индивидуален), подписан и подпечатан съгласно ЗСч  - сканиран и прикачен в ИСУН./неприложимо за кандидати-общини/

• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала  през текущата година  – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. 
•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие. В случай, че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ  ще бъде извършена проверка по служебен път. 
Да
8.
За обучаващи институции (когато се извършва обучение по професионална квалификация), които действат в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо). 
Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри.
Да
9.
Препис от Решение на ОбС, за подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство), когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН (ако е приложимо).
Не
10.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо). 
-  В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларациите си подписват от всички.
Да
11.
Проектобюджет (Приложение V) с приложени към него план-сметки за отделните дейности. Приложимо само за проекти, за които се прилага опростено отчитане на разходите чрез определяне на  еднократни суми за отделните видове разходи, съгласно чл. 67, (1), т. (в) от Регламент 1303/2013 г.
Да
12.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.).  Приложимо само за проекти, за които се прилага опростено отчитане на разходите чрез определяне на  еднократни суми за отделните видове разходи, съгласно чл. 67, (1), т. (в) от Регламент 1303/2013 г.
Да
III. Група
ГРУПА ІІІ. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ 
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора/ е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020 
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини). Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел   или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.  
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър  и  регистър на юридическите лица с нестопанска цел  или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път. 
Да
6.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОР за текущата финансова година (индивидуален),  подписани и подпечатан съгласно ЗСч   – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. 
• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала  през текущата година  – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие. 
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ   ще бъде извършена проверка по служебен път. 
Да
7.
За обучаващи институции (когато се извършва обучение по професионална квалификация), които действат в съответствие с нормативни актове, различни от  Закона за професионалното образование и обучение (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо). 
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри.
Да
8.
Препис  от Решение на ОбС (ако е приложимо) за участие на община като партньор в проектно предложение по конкретната процедура и за одобряване на партньорството за кандидатстването по проекта, съгласно ЗМСМА,  сканирано и прикачено в ИСУН;
  Приложимо само за партньор община!
Не
IV. Група
ГРУПА IV. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.1 и 11.2 от Условията за кандидатстване) 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: 
1.	Доставчици на социални и здравни услуги;
2.	Работодатели; 
       3. Организации, предоставящи посреднически услуги по ЗПОО, ЗНП и ЗВО; 
4. Обучителни организации; 
5. Центрове за информация и професионално ориентиране; 
6. Читалища; 
7. Неправителствени организации; 
8. Общини  Белово ,Септември ,Велинград 
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ „Белово, Септември, Велинград“ в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Не
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс , съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма 
„Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги,  регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга  (ако е приложимо). 
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на  /АСП  по реда на глава 4 от ППЗСП   като доставчик на социални услуги за деца - въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че кандидатът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
9.
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) 
 (ако е приложимо)

*Извършва се служебна проверка
Да
10.
В случай, че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване(ако е приложимо).
Да
V. Група
ГРУПА V - АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ  ( съгласно т. 12.1 и 12.2 от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица: 
1.	Доставчици на социални и здравни услуги;
2.	Работодатели; 
3.	Организации, предоставящи посреднически услуги; 
4.	Обучителни организации по ЗПОО, ЗНП и ЗВО; 
5.	Центрове за информация и професионално ориентиране; 
6.	Читалища; 
7.	Неправителствени организации; 
8.	Общини Белово ,Септември ,Велинград
Да
2.
2.	Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
3.	Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Не
4.
4.	Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.  
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период; 
Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. 
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги  регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга. (ако е приложимо) 
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга. 

*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП по реда на глава 4 от ППЗСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че партньорът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД,  когато ще участва в представянето на интегрирана услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
 *Извършва се служебна проверка
Да
9.
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) 
*Извършва се служебна проверка
Да
10.
В случай, че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.