Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден в срока определен в обявата.
Да
2.
Проектното предложение е изготвено във Формуляра за кандидатстване
 по настоящата процедура като са попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от
 законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Когато кандидат е община Айтос е прикачена Заповед на Кмета на общината.
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
6.
Представена е Таблица за допустими инвестиции и дейности в електронен формат „xls“ или “xlsx” по образец – Приложение № 1 и сканирана във формат „pdf“ или „jpg - с подпис/и и печат на кандидата.
Да
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачена сканирана в един от изискуемите формати
Да
8.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община Айтос – заповед на кмета
Не
9.
Представен е учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини)
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Не
10.
Представено е Свидетелство за съдимост от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за община - изисква се за кмета) не е осъждан, освен ако не е реабилитиран за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Да
11.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
12.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 3) от Документите за попълване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана и е прикачен сканиран оригинал в един от изискуемите формати.
Да
13.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата;
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана и е прикачен сканиран оригинал в един от изискуемите формати.
Да
14.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати
Да
15.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
16.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
17.
Представени са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо). Съответният документ е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
18.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Не
19.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Приложение № 5а е представено сканирано във формат “pdf“ или „jpg”, Приложение № 5б е представено във формат “xls” или “xlsx”.
Да
20.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидат община Айтос или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
21.
Представено е Решение на Общински съвет-Айтос (в случаите на проекти с кандидат община Айтос), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел (в случаите на проекти на читалище или ЮЛНЦ) , че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие за периода 2014-2020.
Да
22.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Не
23.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период
Документът е сканиран оригинал, приложен в един от изискуемите формати.
Не
24.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения.
Не
25.
Представена е пълната документация от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Документите са сканиран оригинал и прикачени в един от изискуемите формати.
Не
26.
Представени са изискуемите съгласно точка 6 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
Документите са сканиран оригинал и прикачени в един от изискуемите формати
Не
27.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. или решение за определяне на стойността на разхода (в случаите на кандидати-възложители по ЗОП или при избор на доставчик/изпълнител по реда на ПМС 160
Документът е сканиран оригинал и е прикачен в един от изискуемите формати.
Не
28.
Представена е Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения)
Представя се сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Не
29.
Представена е декларация, подписана от кандидата за наличие или липса на двойно финансиране по проекта – съгласно Приложение № 7
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен сканиран оригинал в един от изискуемите формати.
Да
30.
Представена е декларация , подписана от кандидата за липса на изкуствено създадени условия – съгласно Приложение № 8.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Да
31.
Представен е попълнен и подписан от кандидата Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 9.
Представен е във формат „doc“ или „docx“, а също и подписан от представляващия кандидата – сканиран оригинал във формат „pdf” или .„jpg”.
Да
32.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 10
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Да
33.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към община Айтос, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане; за кандидат община Айтос се представя удостоверение от кмета.
Да
34.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен.
Да
35.
Представено е Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени ок компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Да
36.
Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б” от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020.-Приложение № 15 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана и е прикачен оригинал в един от изискуеми формати. (представя се само от кандидати, които не са публичноправни организации по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП)
Да
37.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
38.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
39.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
40.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - (когато е приложимо) Представени се във формат „xls“ и сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
Да
41.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представена е Количествено-стойностна сметка (КСС)
КСС е представена в оригинал, подписана и подпечатана във формат „pdf“ или “jpg” както и във формат „xls” или “xlsx” - съгласно Приложение № 11
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен сканиран оригинал в един от изискуемите формати.
Да
42.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
43.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо)
Документът е сканиран оригинала, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
44.
Документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
45.
Специфични документи за дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
46.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Представено е решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
47.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
48.
Специфични документи за дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
1. За основно общинско училище или средно общинско училище:
• Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование:
• Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
3. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
(когато и което е приложимо)
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
49.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства
Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Да
50.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства
Представено е положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността за социалните услуги, които ще се разкрият и спазването на изискването инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта да отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, в съответствие с действащите нормативни актове на социалните услуги , а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.).
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
51.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства
Представено е положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Да
52.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства
Представена е Декларация за минимална помощ по образец на МФ /ако е приложимо съгласно условията на Раздел 16 от УК/ - Приложение № 12 от Документи за попълване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Да
53.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства
Представена е Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП /ако е приложимо съгласно условията на Раздел 16 от УК/ - Приложение № 6а и Приложение № 6в от Документи за попълване. Декларацията е попълнена съгласно указанията в Приложение 6б.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Да
54.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства
Представени са Отчет  приходи и разходии за  последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване – по образец на НСИ, заверен от НСИ  и ГДД по чл.92 от ЗКПО ,заверена от НАП за същата година /ако е приложимо съгласно  условията на Раздел  16 от УК/
Документите  са  сканирани оригинали, прикачени  в един от изискуемите формати.
Не
55.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура И изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Представена е Декларация за минимална помощ по образец на МФ /ако е приложимо съгласно условията на Раздел 16 от УК/ - Приложение № 12 от Документи за попълване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Да
56.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура И изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Представена е Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП /ако е приложимо съгласно условията на Раздел 16 от УК/ - Приложение № 6а и Приложение № 6в от Документи за попълване. Декларацията е попълнена съгласно указанията в Приложение 6б.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Да
57.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура И изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Представени са Отчет  приходи и разходии за  последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване – по образец на НСИ, заверен от НСИ  и ГДД по чл.92 от ЗКПО ,заверена от НАП за същата година /ако е приложимо съгласно  условията на Раздел  16 от УК/
Документите  са  сканирани оригинали, прикачени  в един от изискуемите формати.	
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ. ОБЩА ДОПУСТИМОСТ.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 5а и Приложение 5б).
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план на Анализа на разходите и ползите ( финансова анализ) обекти и източници за финансиране на проекта и показатели на анализа.
Да
3.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
4.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация,
2. Устойчиво развитие (защита на околната среда),
3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4. Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение
Да
5.
Кандидатът е:
1. Община Айтос;
2. Юридическо лице с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот.
3. Читалище за дейности, свързани с културния живот.
Проверка за регистрацията на ЮЛНЦ и НЧ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Да
6.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ-Айтос
Проверка се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Да
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ-Айтос.
(Обстоятелството следва да е посочено във Формуляра за кандидатстване и приложени документи)
Да
8.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с приложените документи: декларация Приложение № 3, Удостоверение от НАП, Свидетелство за съдимост, Удостоверение от община Айтос, Удостоверение от ИА „ГИТ, Когато кандидат - НЧ и ли ЮЛНЦ не е вписани в ТР и РЮЛНЦ следва да са представени издадени от компетентния съд удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в ликвидация и удостоверение, че кандидатът не е в несъстоятелност.
Да
9.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца, когато инвестицията включва извършването на строително-монтажни работи и 24 месеца, когато инвестицията включва само доставката на оборудване и обзавеждане.
и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
10.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по- малък от 20 000 лева;
Да
11.
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение е не по-голям от 391 000 лева
Да
12.
Заявеният от кандидата интензитет на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ –Айтос и Насоките за кандидатстване.
Да
13.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите индикатори за съответния проект и те са е количествено определени.
Не
14.
Проектът включва поне една от следните дейности:
1. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
2. Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности;
3. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства;
4. Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност.
5. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
6. Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Да
15.
Дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие ( съгласно представеното решение на Общински съвет-Айтос) – за проект, представен от кандидат община Айтос или съгласно посочено съответствие в решението за кандидатстване, взето от компетентния орган на съответното юридическо лице – за проект на читалище или ЮЛНЦ
КППП проверява съответствието с актуалния към момента на кандидатстване документ на Общински план за развитие на община Айтос за периода 2014-2020
Да
16.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Да
17.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Да
18.
В случай на проект дейности за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях
той отговаря на следните изисквания:
Подпомагат се проекти, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор.
Доказва се с декларация от кмета на общината
(когато е приложимо)
Да
19.
В случай на проект за дейности за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства, той отговаря на следните изисквания:
1. Кандидатства за интервенция върху социална инфраструктура за предоставяне на социални услуги съгласно чл.15 от Закона за социалните услуги(ДВ, бр. 24 от 22 март 2019 г.);
2. Дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, в съответствие с действащите нормативни актове на социалните услуги , а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.).
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият.
5. Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Да
20.
В случай на проект за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, той отговаря на следните изисквания : (когато е приложимо)
1. Дейностите по проекта, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на община Айтос;
2. Извършено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Да
21.
В случай на проект за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение, той отговаря на следните изисквания:
1. за основно общинско училище или средно общинско училище: представена е заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование се представя копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
3. за детска градина: представена заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Да
22.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 5а и 5б;
6. включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Да
23.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности:
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“;
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България;
Да
24.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%.
Не
25.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от 100%.
Не
26.
В случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%) – счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране.
Не
27.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма (Приложение №7)
Да
28.
В публичния модул в ИСУН и ИСАК липсват данни за двойно финансиране на едни и същи активи или разходи от различни източници на финансиране.
Да
29.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение ( формуляр за кандидатстване) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
„Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
30.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.
Проектът не генерира нетни приходи съгласно представения Анализ „Разходи-ползи”
Оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
Не
31.
Финансовото подпомагане представлява „помощ”, предоставяна по режим  de minimis съгласно  приложното поле на Регламент (ЕС) № 2023/2831. 
Проектът генерира нетни приходи съгласно представения Анализ „Разходи-ползи” 
 - оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
Не
32.
Кандидатът не попада в обхвата на секторите,посочени  в чл.1 на Регламент (ЕС) № 2023/2831.
Да
33.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години.

Определя се на базата на представената декларация за минимални помощи и от Информационна система „Регистър на минималните помощи“ (когато е приложимо)
При разминаване на данните от представената декларация с данните от регистъра се изисква обяснение от кандидата и коректно попълнена декларация.
Не
34.
Проектът включва само нестопански дейности и е изпълняван от лице, регистрирано по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска дейност или по Закона за народните читалища.
В този случай, не се прилагат чл.107 и 108 от ДФЕС
Не
35.
Представен е (когато е приложимо, съгласно условията на раздел 16 от УК) Отчет  приходи и разходии за  последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване – по образец на НСИ, заверен от НСИ  и ГДД по чл.92 от ЗКПО ,заверена от НАП за същата година както и че активите, пасивите, приходите и разходите от икономическите и неикономическите дейности на кандидата са ясно разграничени.
Не
36.
В хода на извършената проверка по раздел ІІ.4. не са констатирани изкуствено създадени условия, водещи до заобикаляне на праговете, посочени по-горе, вкл. чрез изкуствено разделяне на проекти със сходни характеристики и бенефициенти.
Да
37.
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение № 6 към документи за информация), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
38.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Да
39.
Проектното предложение включва следните разходи - задължително поне един от разходите по т.1,2 и 3:
1. за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
2. за закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
3. за придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
4. Общи разходи, свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, енергийно обследване, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.
Да
40.
В случай на разходи по т. 4 от раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, е представил пълната документация от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Не
41.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените референтни разходи;
Да
42.
Проектното предложение не включва и следните разходи:
1. Закупуване или наем на земя и сгради;
2. Закупуване на оборудване и обзавеждане втора употреба;
3. Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
4. Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
5. Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
6. Обезщетения за отчуждаване на имоти;
7. Закупуване на оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
8. Плащания в брой;
9. Инвестиции, за които ДФЗ-РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
10. Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
11. Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
12. Инвестиции, за които е установено двойно финансиране
Да
43.
Проектното предложение включва разходи за ДДС само в случаите, когато същите не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Не
44.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Не
45.
Предложените за финансиране разходи по т. 1, 2, 3 и 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.