Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител;
Да
3.
В случай, че формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
Да
4.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или от упълномощено/и оправомощено/ни лице/а;
Да
5.
Документите към формуляра за   кандидатстване са прикачени във формат „рdf“ или „xls“, „xlsx“,сканирани от оригинал или от нотариално заверено  копие;
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език.В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Да
7.
Проектното предложение  попада в обхвата на настоящата процедура по подмярка 4.1 от СВОМР на „ МИГ Средец“
Да
8.
Проектното предложение отговаря на     изискванията за териториален обхват– дейностите се изпълняват на територията „МИГ СРЕДЕЦ“.
Да
II. Група
ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата;
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „рdf“ по образец на ДФЗ, както и в във формат  „xls“ или „xlsx“  , подписана от кандидата.Приложение №1;
Да
3.
Декларация за  личните данни към чл.47,ал-2, т.2 от  Н-ба 22, подписана от кандидата -Приложение № 11;
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата по която ще бъде преведена финансовата помощ;
Не
5.
Свидетелство за съдимост заверено за вярност от кандидата,от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата) не е осъждан, освен ако не е реабилитиран за престъпление по чл. 108а, чл. 159а -159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 -217, чл. 219 -252, чл. 253 -260, чл. 301 -307, чл. 321, 321а и чл. 352 -353 е от Наказателния кодекс, валидно към момента на извършване на проверката за АСД;
Да
6.
Декларация по образец, подписана от кандидата(за обстоятелствата по  чл.12, ал.3 от Наредба№22/2015г.) за условията за допустимост на кандидата по т.11.1, подточка 6 от настоящите УК.Приложение №7;
Да
7.
Декларация нередности от представляващия/те кандидата.Приложение №6;
Да
8.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП  и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни;
Да
9.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец).
Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за        засаждане/засяване по  т.11.1 подточка 5.а. от УК, кандидатът предоставя и декларация с данни за  предходната стопанска година.Приложение №3;
Да
10.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период, задължително се  подписва собственоръчно и подпечатва всяка страница от бизнес плана (за физическа лица подпечатването не важи)и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” или „xlsx“; Приложение №5 и Приложение №5 а;
Да
11.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години.Приложение№ 13 към УК;
Да
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);
Да
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
Да
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване, подписана от кандидата - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
Да
15.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване с проектно предложение към СВОМР;
Да
16.
Справка за дълготрайните активи-приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния  отчетен период /за ЮЛ и ЕТ/.
Да
17.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП .Приложение №9;
Да
18.
Сканирано копие на документи за проведен избор за изпълнител по Закона за обществените поръчки във връзка с  разходи извършени преди подаване на проектното предложение /важи за възложителите по  чл. 5 и  6 от ЗОП,  за  възложителите по  ПМС 160/2016 г. сканирано копие на документите от процедурата за избор на изпълнител за предварителните разходи.
Да
19.
Договор за  изпълнение на дейностите по проекта, извършени преди подаване  на проектното предложение /важи за кандидати, които не са възложители по чл. 5 и  6 от ЗОП и ПМС 160/2016г./;
Да
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за пред проектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения;
Да
21.
Най-малко три съпоставими индикативни независими оферти(важи в случаите по Раздел 14, т.14.3, подточка 14.3.2, подточка 2 -  когато кандидатът е  възложител по ЗОПили ПМС 160/2016 г и разхода не е включен в списъка с референтни разходи.Офертите се събират съгласно т.14.3.2 подточка 3. Важно!!!
Да
22.
Решение за определяне стойността на разхода, за който се кандидатства с включена обосновка  за мотивите обосновали разхода- важи в случаите за възложители по чл. 5 и  6 от ЗОП или ПМС 160/2016;
Да
23.
Годишна данъчна декларация (ГДД) за предходната календарна година от годината спрямо датата на подаване на проектното предложение с отчет за приходите и разходите  за предходната година  от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ( важи за ЮЛ);
Да
24.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект в селски район, с инвестиции изцяло в сектор "Животновъдство", "Плодове и зеленчуци" или "Етеричномаслени и медицински култури", включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори;Приложение №15
Да
25.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на Формуляра за кандидатстване (когато е учредено срочно право на строеж) - важи в случаите по т. 14.5. „Изисквания към проектите“ подточка 14.5.6.1 от настоящите Условия за кандидатстване /за които се изисква разрешение за строеж/;
Да
26.
Документ за собственост или документ/и за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ -обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ - важи в случаите по т. 14.5. подточка 14.5.6.2. от настоящите Условия за кандидатстване при изчисляване на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване през текущата стопанска година.
Да
27.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.);
Да
28.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ - важи в случаите по т.14.5.подточка 14.5.7.1. от настоящите Условия за кандидатстване ;
Да
29.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
Да
30.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
Да
31.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти;
Да
32.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на формуляра за кандидатстване - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост;
Да
33.
Една независима оферта, за всеки заявен за финансиране разход по т.14.1„Допустими разходи“, който е включен в списъците  за референтните разходи,  която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове с посочен ДДС, ведно с направено от кандидата запитване за оферта съгласно Приложение № 19 към УК  и /или  извлечение от каталог на производител/ доставчик/ строител и /или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи с предложена цена производител/ доставчик/ строител -- важи за всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на формуляра за кандидатстване е включен в списъка за референтни разходи на ДФЗ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. - Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП или ПМС 160/2016 г.
Да
34.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 19 към УК - важи за всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на формуляра за кадидатстване не е включен в списъка за референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП или ПМС 160/2016 г.
Да
35.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП или ПМС 160/2016 г. , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора;
Да
36.
Предварителни или окончателни договори за услуги/включително и разходи по т.14.1.2. подточка 14.1.2.1 от настоящите УК/  и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки ), подписани, във „pdf“  и във  формат „xls“ или „xlsx“,  по образец- Приложение № 12.към УК (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП и по ПМС 160/2016.);
Да
37.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите по чл.162,ал.2,т.1 от ДОПК че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение;
Да
38.
Удостоверение за липса на задължения към община Средец (издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение- да е валидно към датата на проверка  по АСД;
Да
39.
Формуляр за мониторинг, съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ във формат „pdf”“, подписан от кандидата и прикачен в ИСУН 2020  – Приложение  № 4;
Да
40.
Удостоверение за постоянен адрес, приложимо за  физическите лица;
Да
41.
Декларация ДДС. Приложение №8;
Да
42.
Декларация  за липса на изкуствено създадени условия за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Приложение № 17;
Да
43.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение №10;
Да
44.
Декларация неприложими  документи.Приложение № 16.
/Декларацията се подава в случаите когато документите, включени в „Списък с общи документи“от Условия за кандидатстване, не са приложими за проектното предложение по подмярката./
Да
45.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения;
Да
46.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък. Представя се във формат „pdf“./ако е приложимо/.
Да
47.
Декларация НСИ, Приложение № 18;
Да
48.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
Да
49.
Удостоверение съгласно  чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър - важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчели майки.
Да
50.
Документ, удостоверяващ представителната власт на законния представител на кандидат, създаден по Закона за Селскостопанската академия - важи за юридическите лица, създадени по Закона за Селскостопанската академия.
Да
51.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса);
Да
52.
Придружаващи документи доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти:

 Справка персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Приложение № 20; Представянето на  документа има значение за  начисляване на точки по критерий- „Създаване на заетост“.
Не
53.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации,когато е приложимо;
Представянето на  документа има значение за  начисляване на точки по критерий –„Въвеждане на нова земеделска практика, нова техника, технология (иновация).“
Не
54.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция (в случай че към датата на кандидатстване е проведена такава), или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и - важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта при условията на т. 10, подточка 10.2.1.2  от настоящите УК. Представянето на  документа има значение за  начисляване на точки по критерий-„ Биологично производство“.
Не
55.
Анкетни формуляри към нея и/или опис, заверен от официален ветеринарен лекар/Общинска ветеринарна служба гр. Средец/ не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане; Представянето на  документа има значение за  начисляване на точки по критерий-„ Приоритетните направления: животновъдство и пчеларство, черупкови и други трайни насаждения, зеленчукопроизводство и етерично – маслени култури“./Документите са представени по т. 8 от Списъка/.
Не
III. Група
ІІІ.КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е допустим и в съответствие на  подмярка 4.1 от СВОМР и настоящата процедура:
Земеделски производители:
 /Физически и Юридически лица/:
Да
2.
Кандидата, физическо лице е с постоянен адрес на територията на „МИГ Средец“;
Да
3.
Кандидата, ЮЛ е със седалище и адрес на управление на територията на „МИГ СРЕДЕЦ“;
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията, определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ;
Да
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще изпълнява дейностите по проектното предложение на територията „МИГ СРЕДЕЦ“;
Да
6.
Кандидата е  регистриран като земеделски стопанин съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;
Да
7.
Минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
Да
8.
Кандидата, ЮЛ е получил за предходната или текущата финансова година приход от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ;
Изключение-създадени до 1 година преди датата на кандидатстване за проект с инвестиции изцяло в сектори „Животновъдство“, „Плодове и зеленчуци“ или „Етеричномаслени и медицински култури“, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори;
Да
9.
Кандидатът не попада в обхвата на т.11.2 Условия за недопустимост на кандидата от УК ;
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Целите на проекта са в съответствие с целите  на съответната  процедура по подмярка 4.1 от СВОМР на „ МИГ Средец“ ;
Да
2.
Във Формуляра за кандидатстване са    включени индикатор/и за резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да се постигнат с конкретния проект.
Да
3.
Дейностите по проектното предложение  съответстват на  дейностите в СВОМР, предвидени в Процедура №BG06RDNP001-19.175  „МИГ СРЕДЕЦ- Подмярка 4.1 Инвестиции в земеделски стопанства“.
Да
4.
Дейностите по проектното предложение   физически не са отпочнати или изпълнени преди  подаване на Формуляра за кандидатстване.
Да
5.
Дейностите по проекта, включващи строително-монтажни работи или създаване на трайни насаждения не са отпочнати  преди  извършено посещение на място.
Да
6.
Дейностите по проектното предложение   не са подпомагани,не се финансират по друг проект,схема  с финансов ресурс от националния бюджет,  бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени  условия ;
Да
8.
В дейностите   за производство на електроенергия от биомаса е включено производство ма минимум 10% топлинна енергия.
Да
9.
Капацитетът на инсталациите за производство на електроенергия не надвишава мощност от 1 мегават.
Да
10.
Разходите, включени в проектното предложение  са в съответствие с обявените допустими разходи по Процедура №BG06RDNP001-19.175 „МИГ СРЕДЕЦ- Подмярка 4.1 Инвестиции в земеделски стопанства“.
Да
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА ПРОВЕРКА  ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ на проекта е в размер на  50% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
Не
2.
Финансовата помощ на проектът е в размер на  60% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти по подточка.10.2 от т.10 на УК;
Не
3.
Минимален размер на  общите допустими разходи за проекта е равен или по -голям  от 5000.00 лева;
Не
4.
Максимален размер на общите допустими разходи за  проекта е по -малък или равен на 150 000.00 лева;
Не
5.
Проектното предложение e  в съответствие с  изискванията за минимален и максимален размер  на безвъзмездната  финансова помощ;
Да
6.
Разходите, включени в проектното предложение са в съответствие със заложените за изпълнение дейности по проекта.
Не
7.
Спазено е ограничението   общите разходи по проекта/  извършени преди кандидатстване/ да не  надвишават 12% от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Не
8.
Спазено е ограничението,  разходите за разработване на бизнес план,включващ  предпроектни  изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи/финансов анализ/ извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултански услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта до изплащане на помоща не следва да надхвърлят 5% от стойността на допустимите разходи.
Не
9.
Общите разходи  са извършени след 01.01.2014 година.
Да
10.
Разходите, включени в проектното предложение за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост е до размера на стойността  от данъчната оценка, валидна към датата на подаване на формуляра за кандидатстван;
Не
11.
Спазено е ограничението, разходите за закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за производствена дейност не надвишава 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи.
Не
12.
Разходите, включени в проектното предложение са основателни  и обосновани и са в съответствие  представените оферти, или направени проучвания и са съпоставими с пазарните цени за подобни активи.
Не
VI. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА    ПРЕДСТАВЕНИЯ БИЗНЕС ПЛАН:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес  плана, съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за:
     -5-годишен период;
     -10-годишен период, в случаите на инвестиции    за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи;
  Подписана и подпечатана  всяка страница/за  ФЛ   подпечатването не важи/;
Да
2.
В Бизнес плана нетната настояща стойност е положитгелно число т.е. NPV e > 0;
Да
3.
Бизнес планът доказва икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството за периода от 5 или 10 години,  (Вътрешната норма за възвращаемост /IRR/ е по-голяма  r 6%   );
Да
4.
В Бизнес плана индекса на рентабилност по проекта PI е > 1;
Да
5.
Срокът на откупуване (PBP- очаквания брой години, за които се възвръща инвестицията) е в рамките на периода на бизнес плана;
Да
6.
Показателите за оценка на ефективността  на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.