Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Когато всички райони на една община са подали проектни предложения чрез нея, то самата община не е подала проектно предложение. (ако е приложимо).
Когато част от районите на дадена община са подали проектни предложения, то самата община е подала проектно предложение за онези райони или за част от тях, които не са подали проектно предложение самостоятелно (ако е приложимо)
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
6.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2018г.
Да
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България.
Да
9.
Проектното предложение съдържа допустими дейности
Да
10.
В проектното предложение е предвидена дейност „Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове и/или на хората с увреждания след предоставяне на посреднически услуги и/или обучение за период до 6 месеца“ по Компонент 1 (субсидирана заетост) и работодателят, който ще осигури заетост, е кандидат или партньор по проекта.
Да
11.
В проектното предложение са предвидени дейности и/или разходи за информация и комуникация.
Да
12.
В проектното предложение НЕ се предвижда самостоятелно реализиране на дейност 4 и/или дейност 5 от Компонент 2
Да
13.
В проектното предложение НЕ СА включени единствено и само дейности по Компонент 1, а предвидените дейности по Компонент 1 са обвързани и/или допълват разписаните по проекта дейности по Компонент 2.
Да
14.
В проектното предложение НЕ СЕ предвижда разкриване/функциониране на социални услуги от резидентен тип.
Да
15.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК) са спазени минималните изисквания към обучението за ПК, съгласно Условията за кандидатстване:
•	Професиите и специалностите са включени в СППОО
•	Спазена е продължителността на обученията, съгл. условията за кандидатстване.
Да
16.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), са спазени минималните изисквания към обучението за ключови компетентности, съгласно Условията за кандидатстване:
•	Предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 2, 3 и 4 
•	Спазена е минималната продължителност на обученията по КК, съгл. Условията за кандидатстване
Да
17.
В секция 8 на Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Включен е поне един от индикаторите за изпълнение и поне един от индикаторите за резултат, релевантни за Компонент 2, в съответствие с дейностите, които ще се реализират по Компонент 2.
Да
18.
В секция 8 на Формуляра за кандидатстване е включен задължителният индикатор за резултат по Компонент 1, приложимо в случай, че в проектното предложение се изпълняват дейности по Компонент 1.
Да
19.
Включените индикатори в секция 8 на Формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна целева стойност различна от нула.
Да
20.
Целевата група е допустима.
Да
21.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
22.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини/райони на общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато КАНДИДАТ е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
5.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
8.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за последната и текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
Да
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2015г. на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новореистрираните /новосъздадените организации)
Да
10.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП - (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Да
11.
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на  детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че  кандидатът ще предоставя услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Да
12.
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за обучаващи институции, регистрирани по ЗПОО и когато кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация и професионално ориентиране по проекта)
и/или
Кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
13.
В случай, че кандидатът е обучаваща институция действаща в съответствие с други нормативни актове е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020
Да
14.
Удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа, издадено от Агенция по заетостта (когато кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на удостоверението за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа от Агенция по заетостта на кандидата в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване
Да
15.
Препис от Решение на ОбС за:
- подаване на проектно предложение по конкретната процедура
- създаване на социална/интегрирана услуга
Не
16.
Препис от Решение на ОбС за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество с партньора по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, в случай на партньорство - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Не
17.
Препис от Решение на Общинския съвет за предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта (в случай на необходимост за изпълнението на дейностите по проекта и в случай, че сградата/помещението/ята са общинска собственост):
	за адаптиране на работните места за хора с увреждания 
и/или 
	за социални/интегрирани услуги, 
Преписът на решението е сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Не
18.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община/район на община) за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо)
Да
19.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на кандидата (ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за последната и текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2015г. на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Да
9.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
10.
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на  детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че  партньорът ще участва в предоставяне на услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Да
11.
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за обучаващи институции, регистрирани по ЗПОО и когато партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация и професионално ориентиране по проекта)
и/или
За партньора е посочен № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
12.
В случай, че партньорът е обучаваща институция, действаща в съответствие с други нормативни актове е представен съответният учредителен документ - сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
13.
Удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа, издадено от Агенция по заетостта (когато партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа от Агенция по заетостта в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване
Да
14.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за:
- създаване на социална/услуга по проекта
Не
15.
Препис от Решение на ОбС за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество с кандидата по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, в случай на партньорство – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Не
16.
Препис от Решение на Общинския съвет за предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта (в случай, че партньорът е община или район на община и сградата/помещението/ята са общинска собственост, и за изпълнението на дейностите по проекта са необходими):
- за адаптиране на работните места за хора с увреждания 
и/или 
- за социални услуги, 
Преписът на решението е сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Не
17.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на партньора (ако е приложимо)
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
- Община или район на община 
- Кандидатът е доставчик на социални услуги
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини и райони на общини
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за последната и текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
•	Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
Да
7.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
8.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
Да
9.
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
- Община или район на община
- Доставчик на социални услуги
- Работодател
- Организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда;
- Обучителна институция и организация
- Център за информация и професионално ориентиране;
- Неправителствена организация
Да
2.
Партньорът по проекта е работодател, който ще осигури заетост при изпълнение на дейност „Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове и/или на хората с увреждания след предоставяне на посреднически услуги и/или обучение за период до 6 месеца“ (Дейност 6) по Компонент 1 и партньорът е в съответствие с допустимите работодатели съгласно т. 11.3 от Условията за кандидатстване (ако е приложимо)
Да
3.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини и райони на общини)
Да
4.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
5.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за последната и текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (ако е приложимо)
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга
Да
7.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуги на деца по проекта).
Ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
Да
8.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
9.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
Да
10.
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта)
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.